Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-07 19:38 | |
![]() | miss_jk: Övertryck relativt grannen? Inte helt lätt men om du nu är riktigt besvärad så kanske du borde skaffa ett eget luftintag tex (en AC ovanför ett fönster eller) en liten vanlig fläkt utifrån via ett ventilationsurtag i en yttervägg. Det behövs inte nån större effekt utan bara så pass att ditt lufttryck är aningen större än grannens. OBS: Vid vissa vindriktningar varierar trycket till det sämre eller bättre. Mvh | |
| bj-olle | 2010-03-07 19:51 | |
![]() | ha ha ha ritad ftw! vi rökare dricker KAFFI! | |
| micro113 | 2010-03-07 20:00 | |
![]() | Zmurfy Årsmötet ja, jag skrev fel. | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-03-07 20:20 | |
![]() | röker utomhus skrev jag ju...=) Lisa | |
| bj-olle | 2010-03-07 20:26 | |
![]() | "Jymden tycker du? det tycker jag inte:) om du tycker det är helt galet och är emot rökning inne, ska du väl inte bidra till det du är emot genom att själv röka när du är utomlands;)" jag är rökare, jag är utomlands, och johooooooodå! | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-03-07 20:26 | |
![]() | Vilken undebart skruvad diskussion! Föstår att du blir frustrerad miss jk! ;) Nämen, du skall naturligtvis snacka med styrelseordföranden och facket och den där OVK-killen som kollar ventilationen. Du lär ju, om något är fel i din lägenhet få fixa det själv. Men det kan ju vara så att ventilationen är urusel i lägenheten, bor du i en gammal kåk är det nog självdrag och den kan ju fungera... tja, sådär. Men; se till att snacka med ventilationskillen. Min erfarenhet är att sånna där ventilationsbesiktningar kan vara lite si och så vad gäller hur seriösa de är. Det ligger naturligtvis i föreningens intresse att ventilationen är okej så man slipper dyra åtgärder. Se till att snacka med honom/henne, och be dem göra en mätning i din lägenhet (ännu bättre, grannens lägenhet). Det finns riktlinjer, och fastighetsägaren (föreningen) måste nog åtgärda om ventilationen suger fett. | |
| bj-olle | 2010-03-07 20:30 | |
![]() | eller så börjar du bara röka... | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-03-07 20:42 | |
![]() | Det är lite som att komplensera skitdoft genom att gå och bajsa själv bj-olle. Egen skit luktar sällan lika illa som andras, menar jag. | |
| Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-07 20:51 | |
![]() | Går det eg. ha ventilationssystem i ordning i typ hyreshus? Alltid är det nån vädringsfanatiker som har ett fönster öppet kontinuerligt och samtidigt skruvar upp värmen. Inget system fixar detta!? Jag går på ett gym som har fönster öppna hela vintern och värmen uppskruvad fast man har ett vent.system som klarar luftväxlingen om man bara låter den göra just det. Energisparande ska vi väl knappast prata om här. | |
| bj-olle | 2010-03-07 20:53 | |
![]() | fast om hon dessutom tar en redig bläcka kanske hon inte märker av det heller så mycket. en temporär lösning, förvisso. däremot lösningen jag skrev om tidigare i den här tråden har fungerat permanent för de som provat den, men den är ju rätt tvivelaktig till karaktären den med. | |
| typ3 | 2010-03-07 20:56 | |
![]() | Med tanke på utvecklingen är väl rökning snart förbjudet, och problemet löser sig av sig självt. | |
| Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-07 22:13 | |
![]() | I likhet med mc:ar skulle rökning aldrig bli tillåtet om det uppfunnits nu. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-07 22:24 | |
![]() | Det är - i min värld - en självklarhet att man inte röker inomhus om det stör andra människor som valt att inte röka. Det är förvånandsvärt att inte alla rökare begriper det. De rökare jag känner har stor förståelse för att inte alla vill insupa formaldehyd,bensen och cyanväte om det kan undvikas. Jag har absolut ingenting emot rökare, men med tanke på hur skadlig cigarettrök är måste de som röker ta hänsyn till icke-rökarna. Jag är själaglad över utvecklingen i samhället, där rökning inte uppmuntras på arbetsplatser och på restauranger t.ex. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-07 22:30 | |
![]() | När vi ändå är igång så förbjud bilkörning på allmän plats. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-07 22:31 | |
![]() | Endast utryckningsfordon är välkomna! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-07 22:47 | |
![]() | Den dagen min granne kör bilen på tomgång inne i lägenheten så det läcker in avgaser hos mig kan jag tänka mig ett förbud mot att kära bil inomhus... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-07 22:49 | |
![]() | Det finns folk som burnar. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-07 22:52 | |
![]() | ja fy fan | |
| nettan23 | 2010-03-07 22:56 | |
![]() | Hahaaa....va roliga ni e :D | |
| nettan23 | 2010-03-07 22:56 | |
![]() | Det finns folk som burnar Ja fy fan | |