Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 245 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bj-olle | 2010-03-13 15:40 | |
![]() | okej så vi är på ett praktiskt plan? ursäkta mig om jag stavar fel, jag är bakis och har huvet fylld av kritik mot zizek av nån anledning... anywho, i såna fall tror jag (men bara till hälften och på soliga dagar) att det hela är en lobbygrej mellan socialdemokraterna och nykterhetsrörelsen. en internationell trend det där med rökfritt. dessutom var det väl i samma veva som EU-kommissionens förslag om alkoholimport antogs, och visst fanns det en lobbyrörelse (och en förslag?) om att höja skatten på flaskan? samma historia med reklamen. jag tror, att det där ordet "man" är lite insjuknande för debatten. | |
| bj-olle | 2010-03-13 15:42 | |
![]() | åh, nu var jag skitnära att börja svamla och raljera om lagstiftningen om näringsverksamhet från 1800talet fy fan | |
| Ordinerad - Ej medlem längre | 2010-03-13 15:46 | |
![]() | Det känns som att vi inte behöver förmyndarmentalitet längre. Eller också är det jag som har blivit cynisk. Men nog är det dags att vi tar ansvar för våra egna liv? Jag gör det, och skriver sedan svavelosande poesi om hur synd det är om mig. :-) Men jag kan ju inte skylla på någon annan. | |
| teamgrens | 2010-03-13 15:47 | |
![]() | Satyra jag håller med dig fullt ut. Det är ju finare att ta ett glas vin än att gå ut och ta en cigg. Det är kanske så dem resonerar. Dem tänker inte på alla konsekvenser kring alkohol. Jag är inte för lagar och att förbjuda. Det ger ett mindre demokratiskt samhälle, men för egen personlig del hade jag hellre sett en lagstiftning som sänker alkoholkonsumtionen... | |
| veroniqua | 2010-03-17 19:17 | |
![]() | Håller med dig i mycket Satyra... | |
| Tommy 1979 | 2010-03-17 21:12 | |
![]() | Felet ligger i att vi i Sverige har en så snedvriden alkoholkultur. Vårt sätt att förhålla sig till den är så otroligt laddat och komplext. På helgen och möjligtvis under sommarsemestern kan du supa skallen i bitar utan att någon ens höjer på ögonbrynen, men tar du dig ett enda glas vin klockan två en tisdagseftermiddag tror folk att du är alkoholist. | |
| Pumpagubben | 2010-03-17 22:59 | |
![]() | Visst alkoholen medför vissa problem och sorger men den skänker även enormt mycket glädje och gemenskap. Det är inte alkoholen som dödar vid fyllekörning - det är bilen.. | |
| fairydust | 2010-03-18 15:35 | |
![]() | Håller med Tommy 1979. Finns nog inget annat land som är så prydd med sina alkoholvanor som sverige. | |
| Satyra | 2010-03-18 16:45 | |
![]() | Tommy - "Felet ligger i att vi i Sverige har en så snedvriden alkoholkultur. " Tack för kommentaren, fast det har ju inget att göra med min grundfråga. Rökning kontra alkoholbrukande - och hur man valt att hantera dessa båda "drogers" vara/inte vara. Pumpagubben - Ah, så bilen kör själv menar du? ;-) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-18 18:28 | |
![]() | imorgon fredag ser jag fram emot att korka upp en flaska bubbel:) sen vin t maten o drinkar nice:) inga cigg dock. sunkigt ju. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-03-18 18:33 | |
![]() | Öl är gott, borde vara billigare. Detta skulle även passa bra att tillämpa på vin och sprit, i vissa fall cider. Over and out! | |
| Bennechi | 2010-03-18 20:00 | |
![]() | Det är kul att supa, men äckligt att röka. End of discussion. Eller...? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-18 20:01 | |
![]() | ja, varför inte;) | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-18 20:03 | |
![]() | <--- röker inte,dricker inte.. är problemfri :=) | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-18 20:03 | |
![]() | Men det är lite synd att många super nu för tiden! Många är alkisar..tycker det är tråkigt.. | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-03-18 20:09 | |
![]() | Håller med TS...Av någon outgrundlig så håller vi alkohol för heligt upplever jag. Dessa enorma kostnader, skador och framförallt lidande som det för med sej är sånt som gärna tystas ner vilket för mej är helt obegripligt! Det är snart förbjudet att röka överallt känns det som...men det är FINT att dricka alkohol... Min personliga åsikt. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-03-18 20:45 | |
![]() | Inkomsterna för alkohol överstiger nog kostnaderna, annars hade regeringen inte tillåtit denna drog. Vad beträffar lidande kontra glädje, vilket det uppenbarligen bidrar till eftersom stora delar av människorna dricker det är helt omöjligt att mäta. Over and out! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-18 23:11 | |
![]() | Förstår mig inte heller på varför alkoholreklam skall vara tillåten. Inte för att jag tycker att det ska förbjudas men folk kan väl söka sig kunskapen själva utan att bli trugade till det. Vad gäller rökande skulle jag inte sakna om man nu förbjöd det men jag ser det inte som en realistisk möjlighet och lite ansvar för hur man vill förstöra sin kropp får man väl ta själv? Däremot tycker jag att cigarettrökning är betydligt värre än rökande av mer kulturell och njutfull karaktär som pipa och cigarr. Men visst finns det de som kedjeröker dessa med och då är det inte så charmigt heller längre. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-18 23:15 | |
![]() | Jag tycker också att det är märkligt att folk dricker kopiösa mängder alkohol och lever en stor del i ett fylletillstånd eller i längtan efter det -veckotraden i längtan efter helgsupen-. Personligen tycker jag väldigt illa om att vara berusad och i synnerhet avskyr jag stickningarna jag får i fingrar och ansikte då jag är på väg att nyktra till. Men jag kanske är ensam om den känslan och åsikten? | |
| Sporten4 | 2010-03-18 23:32 | |
![]() | Risotto, stickningarna får du när du fyllnar till och inte tvärtom. | |