Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Smultronet81 - Ej medlem längre | 2010-04-06 22:39 | |
![]() | 98 på gymnasiets datorer. Hade flyttat hemifrån så det dröjde många många år innan jag hade råd med dator o internet. | |
| bulll | 2010-04-06 23:18 | |
![]() | Hehe, vi började upptäcka det där med internet på gymnasieskolans datorer, runt 95-96 skulle jag gissa. Jag använde det i stort sett uteslutande till att skriva ut mängder av A4-ark med låttexter, framför allt med Dinosaur Jr. En helt ny värld öppnade sig när jag slapp sitta och lyssna-pausa-försöka gissa vad i hela friden de egentligen sa i låtarna. Runt 97 började jag på universitetet och skaffade egen dator med modem hemma, då började jag maila också, med ett konto från swipnet tror jag det var:-) | |
| Plättlaggen | 2010-04-06 23:30 | |
![]() | År 1999 när bred bandbolaget drog sitt i vårat hus | |
| veroniqua | 2010-04-07 00:13 | |
![]() | Vet inte riktigt men länge länge! :) | |
| Belefant | 2010-04-07 01:03 | |
![]() | tror jag provade på det för första gången på pappas arbete, i början/mitten på 90-talet. minns att det inte fanns några sidor på svenska men att det var väldigt spännande. allt var i svartvitt och jag hade inte en aning om hur jag skulle göra för att använda nätet. drömde sedan på natten att jag for genom kablar mellan datorerna. efter det var jag uppslukad. andra starka internetminnet var en klassresa i femman (-95/96), vi var på TomTits där de i mitten av rummet hade en dator där man kunde logga in på Internet och jag satt där och chattade på aftonbladetchatt, låtsades att jag var tio år äldre och lyckades få kontakt med en kille på orten som jag bestämde att möta nästföljande dag vid busshållplatsen (eftersom jag var 12 och inte 22 som jag utgett mig för gick jag aldrig dit, och såhär i efterhand kan man ju verkligen undra om det verkligen var en kille på orten jag chattade med) minns också som vissa tidigare nämnt; skissa och gissa och funplanet. kommer heller aldrig glömma ljudet när modemet sattes igång, och den tillfredsställelse det innebar, samt ICQ:n med ljudeffekter. | |
| Toodelidoo | 2010-04-07 01:21 | |
![]() | Ha, jag känner mig stolt. 1989 träffade jag Kajsa Leander, hon som raserade hela IT-boomen, i en lägenhet i Paris där hon jobbade som modell och dejtade stenrika killar. Hon var sååå loj och jag tyckte inte hon verkade tillhöra den högre kvoten på IQ-skalan...och det gjorde hon ju inte heller : ) För övrigt skaffade jag min första lilla Mac 1991, modem och abonnemang 1995...Gud, det är längesen... | |
| Bombhund | 2010-04-07 17:07 | |
![]() | Minns på gymnasiet i mitten av 90-talet. Det var en snubbe som trodde att html var förkortning för Hotmail. He's a shoesalesman today. | |
| Kuranai | 2010-04-07 20:20 | |
![]() | 1988 i dåvarande jobbet på Kronofogdemyndigheten | |
| pläp | 2010-05-14 11:32 | |
![]() | våren -97 | |
| Bim1964 | 2010-05-14 11:51 | |
![]() | våren-92 | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-14 11:56 | |
![]() | Hmm, runt 1999 tror jag. | |
| Labret | 2010-05-14 13:14 | |
![]() | Känns som om de flesta var ganska tidiga med att ha internet... Ingen anining om när vi skaffade första datorn, men det måste ju varit nån gång -00 eller så, då var det en Windows 96a utan nät man fick av farmor x) Efter kanske ett år köpte vi en aningen mera modern dator (Windows 2000) genom pappas jobb. Dröjde till runt -05-06 innan jag tjatat till mig internet, då såntdär genom telefonen. Efter ett år eller så, när jag övertalat pappa om att internet inte är farligt och han upptäckt det trevliga med betapet *skratt* så skaffade vi modem x) | |