Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 809 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:26 | |
![]() | Vet du vad, Apbur, nu skall du få en straffspark (plocka fram moralpanikargumenet igen), men jag finner ett våldtäktsspel ganska stötande, oavsett ålder på dem som spelar det. | |
| apbur | 2010-04-02 21:30 | |
![]() | Liftactiv, det finns nog folk som upplever det som upphetsande. Att du har svårt att förstå det är ju egentligen helt ointressant. Pottränad, precis som jag sa till liftactiv så är det inte så intressant att du tycker att det är stötande. Det är och ska inte vara förbjudet att bli upphetsad av vad sjutton som helst. Visst kan man tala om att man tycker att det är stötande om man nu känner att det är viktigt. | |
| Liftactiv | 2010-04-02 21:31 | |
![]() | Grejen är den att då handlar det inte om våldtäkt apbur. Skillnaden är inte ens hårfin. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:32 | |
![]() | Likaledes är det inte så intressant att du tycker det är ickestötande, Apbur, så jag gissar att vi landar på 0-0, då. | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:36 | |
![]() | ja man kan undra om den som självupplevt en våldtäkt skulle gilla idén | |
| trovik - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:39 | |
![]() | Ett annat rätt roligt faktum är att många tjejers sexuella fantasier anspelar just på våldtäkt. Kanske lite off-topic dock, men det verkar det ju redan blivit. | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:42 | |
![]() | eh, hur vet man detta säkert och hur glamourifierad är inte den våltäkten i fantasin då? att bli "tagen lite hårt " av nån jävla idol | |
| Liftactiv | 2010-04-02 21:43 | |
![]() | Vem säger det trovik? De tjejer vars "nej" egentligen betyder "ja"? Sagt av dem eller någon annan? Finns det någon trovärdig statistik på det? | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:45 | |
![]() | blir så arg så jag blir trött stäng tråden | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:45 | |
![]() | samt de som "fantiserar om en våltäkt" har nog aldrig blivit våldtagna | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:46 | |
![]() | usch, här stannar jag inte, lycka till | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:46 | |
![]() | Våldtäkt är väl underhållning i alla dessa brittiska kriminalserier som är svåra att slita sig ifrån. | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:47 | |
![]() | d* | |
| apbur | 2010-04-02 21:53 | |
![]() | Pottränad, jag har inte försökt argumentera för att de som lanserat spelet ska hållas moraliskt ansvariga på något vis. Och nej, jag visar inte öppet mitt förakt för dem som råkar bli upphetsade av saker jag inte blir upphetsad av. Jag tycker det är för lågt. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-04-02 21:57 | |
![]() | Apbur, och jag har inte försökt argumentera för att de som lanserat spelat skall hållas moraliskt ansvariga på något vis. Och det får inte hjälpas hur lågt du än anser det vara så finner jag det stötande med våldtäktsspel. Så är det med den saken. | |
| trovik - Ej medlem längre | 2010-04-02 22:08 | |
![]() | Det var enbart lite kuriosa. Inget kan bevisas med säkerhet, inte ens vetenskap. Hur den individuella fantasin är ser jag som ett privat ämne och ser inte poängen i att spekulera. Dessutom skiljer det sig säkerligen rätt kraftigt åt från person till person. Liftactiv: jag skrev det 4 minuter innan det. Varför behöver du statistik på sådant? Jag ser ingen anledning att föra personer bakom ljuset. Många av er tycks ju redan leva i mörker. | |
| apbur | 2010-04-02 22:08 | |
![]() | Pottränad, jag tolkade ju det du skrev 20:22 som ett problem som någon borde ta ansvar för. Det visade sig senare att du egentligen bara ville uppmana alla vuxna att ha bättre koll på sina ungdomar och där håller jag ju med dig. Jag finner det också stötande med våldtäktsspel om det är menat att fungera som en del i sexualundervisningen för högstadieelever. | |
| trovik - Ej medlem längre | 2010-04-02 22:09 | |
![]() | Jag finner det mysigt att det finns något för alla smaker på internet. Moral och etik hör hemma i religion... religion som f.ö har orsakat flest människors död genom hela människans historia. | |
| Liftactiv | 2010-04-02 22:15 | |
![]() | trovik: "Ett annat rätt roligt faktum är att många tjejers sexuella fantasier anspelar just på våldtäkt." - Roligt? Faktum? Ja, det känner jag behov av någon form av tillförlitlig statistik på. För jag har mycket -mycket!- svårt att tro att det är varken ett faktum eller många. | |
| Voldemort78 | 2010-04-02 22:30 | |
![]() | Vad fan vet trovik om tjejers sexuella fantasier? Brukar du gå runt o fråga tjejer om deras fantasier trovik? | |