Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stol | 2010-04-12 20:55 | |
![]() | När en tråd som denna skapas vågar man inte säga vad man tycker helt ärligt. För det första riskerar man att stängas av eller så blir man kallad för rasist. Jag tycker faktiskt att det är lika bra att plocka bort trådar som denna om man ändå inte får tycka vad man vill. Nedlåtande får man inte vara annars blir man avstängd av Betapolisen och spela vill jag fortsätta att göra. | |
| Betabäst | 2010-04-12 20:56 | |
![]() | mollee Kan du förtydliga? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 20:57 | |
![]() | Tycker det du skrev var bra :) Du bakade in allt snyggt, och jag håller med dig. Du är duktig på att uttrycka dig. | |
| Liftactiv | 2010-04-12 20:59 | |
![]() | Måns_E: www.bra.se/extra/pod...in stance=2 www2.amnesty.se/ap.n...en document www.kvinnojourenhoga...he ter.html Sen kan du kanske vara vänlig och svara på min fråga! | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:03 | |
![]() | mollee: "Så världen är idag." - Aha, det är bara att gilla läget alltså? Tacka och ta emot. Vara nöjd och glad? Min rädsla är att det ska bli värre och värre och jag anser inte det vara vettigt. De pengar som finns borde användas bättre..... | |
| Måns_E | 2010-04-12 21:04 | |
![]() | Ja att anmälningsbenägenheten har ökat och att fler brott idag ses som kvinnokränkande känner jag redan till, däremot så innebär ju det inte att fler kvinnor blir misshandlade. Den vanligaste hustrumisshandlaren i Sverige är väl förövrigt en svensk man med alkoholproblem, så vad det har med invandring att göra har jag lite svårt att förstå. | |
| Betabäst | 2010-04-12 21:05 | |
![]() | Tack för det! Nu ska hämta lite mat hos en kompis (kines) som jobbar på en kinesrestaurang. Där har du några som jobbar JÄMT. I´m impressed!! Han är aldrig ledig! Har någon här föresten hört talas om en kinesisk invandrare som har våldtagit eller rånat? Nä just det.... | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:05 | |
![]() | Betabäst skriver väl precis motsatsen till dina åsikter mollee?! | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:07 | |
![]() | Det har inte med invandring att göra Måns_E (det handlar fortfarande inte om främlingsfientlighet eller rasism), det handlar om prioriteringar. | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:08 | |
![]() | Och så var det svaret på min fråga Måns_E: "Snälla Måns_E - berätta då exakt vad SD står för! Jag är aningen osäker nämligen....." | |
| Måns_E | 2010-04-12 21:12 | |
![]() | Ja Bodström tycker ju t o m att rättssäkerheten är värd att tullas på för att snygga till kvinnovåldssiffrorna lite, så då är det väl bättre att rösta på socialdemokraterna i så fall? SD's politiska program är ju förövrigt bara en massa populistiskt dravvel som inte backas upp av någon seriös finansiering. Och som sagt de har ju suttit ett tag i kommun- och landstingsfullmäktige, det är ju bara att ta sig en titt på vad de lyckas åstadkomma, det är inte mycket. | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:17 | |
![]() | Det var verkligen ett uttömmande svar Måns_E. Nästan lite "jag har ingen aning men jag tror att de är helt j*a dumma i huvudet så därför säger jag så". Ok, tack. Jaså det tycker han, Bodström. Seriös statistik på det? Hehe F.ö. så om du läser länkarna ordentligt så handlar det inte om vad du redan (vill) känner till. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 21:17 | |
![]() | "Aha, det är bara att gilla läget alltså? Tacka och ta emot. Vara nöjd och glad?" Nej, jag frågade mer vad man ska göra åt det? Acceptera kommer man nog inte att göra, men det ärm lätt att sitta och klaga också och vara rädd. Känns som det betabäst menar är att alla är lika i grund och botten och att det är uppväxt, miljö och kultur som formar oss mkt som människor, inte vilken hudfärg vi har. Jag tycker alla människor är av samma värde, men visst finns det skillnader mellan ex svenska kristna och kanske muslimer när det gäller klädsel, religion och massa annat. Men i grund och botten är vi av samma kött och blod, och det är det vi ska acceptera. Svårt detta, för varför ska inte folk från andra länder få bo i sverige, äger vi marken vi står på? Är det inte sånt här som utlöser krig? att folk strider om land. Varför kan man inte samsas? Å andra sidan är sverige ett litet land, och just nu har vi problem med ekonomin. Ska vi antingen låta folk bo i krigshärjade länder och se till så sverige blomstrar, eller ska vi ta emot dessa personer som faktiskt ej kan rå för att de föddes i fel land men då dras ner i fattigdom och elända. tyvärr så finns det inga jobb så som det är nu, varken för oss svenskar och hur lätt är det för mörkhyade mohammed att få jobb? Dilemma. Hur man än gör är det fel | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 21:19 | |
![]() | Hatar såna här frågor. det är inte invandrarna eller SD det är fel på, det är världen som har börjat snurra åt fel håll.... | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:19 | |
![]() | Det som är mest rätt är kanske att försöka hålla sig någorlunda till det som varit? Förflyttningar av människor i stora mängder har väl aldrig fungerat smärtfritt? Vad man kan göra? Prioritera. Räta upp det som håller på att falla. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 21:21 | |
![]() | Man måste ta tag i grundproblemen, kanske lägga ner mer pengar på personerna som startar kriget. Se till så världsekonomin stabiliseras men samtidigt nära den närmsta omgivningen. Men hur ska detta gå till? Kan SD göra saken bättre, kan Soc? Vilka? | |
| Måns_E | 2010-04-12 21:25 | |
![]() | Liftactiv, jag har läst länkarna, och du får tro vad du vill, du brukar ju vilja misstolka och haka upp dig på petitesser. Ja jag har läst SD's partiprogram, det imponerar inte, som sagt mest en massa floskler. Det har ju uppdagats mer än en gång att SD's dolda agenda (den som de inte skriver ut allt för tydligt) är att polarisera muslimer. T ex det som Åkesson himself skrev i Aftonbladet för några månader sedan. Ja mycket tydligare än så kan det väl inte bli? Populistisk dynga helt enkelt, det är ju bara att läsa partiprogrammet så ser man ju det svart på vitt. | |
| LisaLong | 2010-04-12 21:29 | |
![]() | Jag anser varjefall att det där med att skylla på rädsla är helt uppåt väggarna. Så du mollee menar alltså att alla saker oh ting man inte tycker om eller håller med om är pga av rädsla? | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:31 | |
![]() | De enda som kan det är respektive lands regeringar. Tyvärr är alltför många sådana antingen korrupta eller bara rent galna.... Skulle världens resurser användas rätt så skulle ingen behöva svälta, kriga eller fly. Tyvärr är det inget vi kan göra något åt här i Sverige, men vi kan se till att det fungerar bra här (igen) innan vi hjälper fler utifrån. Det tycker jag. | |
| Bitte - Administratör | 2010-04-12 21:32 | |
![]() | Måns_E , Då är vi två som läst det och konstaterat att det är mest bara dynga och allt det n´mesta bygger på samma sak,, dvs hatet mot muslimer och invandrare,,jag låg hemma sjuk i vintras och såg då deras landsmöte på tv samma sak, jag blir mörkrädd av den sk politiken de ska bedriva,, Bitte | |