Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ades | 2010-04-26 20:29 | |
![]() | Piratpartiet | |
| pion ekrot | 2010-04-26 20:34 | |
![]() | MP. | |
| bokmärke | 2010-04-26 20:38 | |
![]() | elbin1..väx upp. Tror du att jag på fullaste allvar inte menar det som skrivs. Gå in på resursning.se och läs om mängder av människor både män som kvinnor som sitter riktigt i skiten. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-26 20:38 | |
![]() | Finns inget parti som passar mig, har de senaste valen röstat på MP bara för jag tycker att det behövs en liten nagel i ögat. Men nu när MP på allvar kanske får något att säga till om så får jag väll rösta på FI. | |
| Minta | 2010-04-26 20:46 | |
![]() | elbin1 de hundralappar människor fått extra i lönekuvertet, motvägs av stora nedskärningar i vård, skola och omsorg. Så länge man inte behöver dessa eller har särskilda behov, kanske man upplever det som ett ekonomiskt lyft. | |
| Minta | 2010-04-26 20:46 | |
![]() | elbin1 de hundralappar människor fått extra i lönekuvertet, motvägs av stora nedskärningar i vård, skola och omsorg. Så länge man inte behöver dessa eller har särskilda behov, kanske man upplever det som ett ekonomiskt lyft. | |
| janne121212 | 2010-04-26 20:51 | |
![]() | Aldrig i livet de rödgröna. fattar inte hur Mona tänkte när hon tog in kommunisterna i samarbetet. För mig är de lika illa som nazisterna och faktiskt värre än SD. Så länge som de supportade förtrycket i div. kommunistländer och nu plötsligt ska allt vara glömt. Fattar inte hur de numera anses rumsrena, otäckt. | |
| elbin1 | 2010-04-26 20:55 | |
![]() | Bokmäke, jag antar att du menar att om människor känner sig kränkta så är de det? Resurs hemsida består givetvis enbart av helt objektiva och sanna redogörelser för hur den svenska socialförsäkring regleras? Det var det där med kritiskt tänkande som sagt. För övrigt förstår jag inte vad du menar med att jag ska växa upp? Vet du vem jag är och vad jag har för erfarenheter? Intressant i så fall. | |
| hassebengan | 2010-04-26 21:02 | |
![]() | Jag bara undrar vem som överhuvudtaget kom på ordet rödgröna. För att kunna samarbeta krävs det att man är överens. Man kan inte köpa grisen i säcken genom att rösta fram dem att leda landet när de inte är överens om någonting. Idag finns det 4 alternativ för en framtida regering: Alliansen, S, V och MP. | |
| elbin1 | 2010-04-26 21:03 | |
![]() | Minta, du får gärna länka till den källa som jag antar att du har där det framgår vilka nedskärningar som gjorts i "vård, skola och omsorg" de senaste åren. Det vore också intressant om du kunde visa hur "vård, skola och omsorg" blivit sämre sedan regeringsskiftet. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-26 21:08 | |
![]() | hassebengan, jag tror att många gamla centerpartister känner sig helt vilsna i aliansen. | |
| Minta | 2010-04-26 21:12 | |
![]() | elbin, du behöver bara googla på nedskärningar i offentliga sektorn så får du massor av exempel. | |
| janne121212 | 2010-04-26 21:19 | |
![]() | Det är sossarna som genom de senaste 25 åren skapat ett massivt bidragsberoende (som tyvärr många här verkar tycka är bra). Mer än en halv miljon !!!!! förtidspensionärer lämnade dom över till alliansen (var trionde i arbetsför ålder är förtidspensionär i Sverige). Det är detta bidragsberoende som kommer att leda till nedskärningar i offentliga sektorn och lägre pensioner för oss som går i pension om sisådär 30 år. Folk verkar inte fatta att vi behöver ha folk i arbete. Bidragstagare bidrar inte till allas vår välfärd. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-26 21:33 | |
![]() | Konstigt att det blivit sämre inom skola, vård och omsorg när det varit ekonomisk kris och man m å s t a t skära ner. Det hade sossarna också gjort. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-04-26 21:34 | |
![]() | Problemet var att sossarna gjorde det innan det fans en ekonomisk kris. | |
| da hex - Ej medlem längre | 2010-04-26 21:38 | |
![]() | miljöpatiet de gröna | |
| da hex - Ej medlem längre | 2010-04-26 21:39 | |
![]() | PARTIET | |
| Fritgas | 2010-04-26 22:03 | |
![]() | socialdemokraterna | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-26 22:09 | |
![]() | Spritpartiet.....med Benny Haag..kanske. ska kolla upp vad dom står för. | |
| elbin1 | 2010-04-26 22:15 | |
![]() | "elbin, du behöver bara googla på nedskärningar i offentliga sektorn så får du massor av exempel." Bygger du själv dina antaganden på de uppgifter du fått efter att ha googlat? | |