Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-05-10 14:39 | |
![]() | Larvbrud jag såg inte programmet så jag vet inte åldern på kvinnan | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-10 15:08 | |
![]() | "Hur tycker du då jag ska forma matklumpen så jag inte blir anklagad för att kopiera köttprodukter?" Haha. Som en fisk? En stjärna kanske? | |
| bj-olle | 2010-05-10 17:20 | |
![]() | "Om man inte äter kött i form av biffar och korv och sånt - varför efterlikna maträtter av kött då? Kan någon svara på detta?" samuel l jackson svarar i slutet av pulp fiction. annars så äter ju vi köttätare inte heller alla gånger vårt kött i en form som verkligen visar upp det som just kött. korv är ju en rätt onaturlig liksom geometrisk form på kött, chickibits, donkens hamburgare (eller vad som helst på mcdonalds för den delen). är inte det mycket intressantare? | |
| morsans syrr | 2010-05-10 17:47 | |
![]() | Larvbrud, jag tycker det ska va hjärtan till middag ikväll!!! Haha!! | |
| morsans syrr | 2010-05-10 17:48 | |
![]() | Nekar bestämt till att jag e vegeterian.. Fisketerian kanske?? | |
| HumbleBug | 2010-05-10 17:50 | |
![]() | "Jag tycker också att de som kallar sig köttätare men inte äter alla tyer av kött t.ex. råttor och marsvin är riktiga fuskare också." Var kan man köpa rått- o marsvinskött? Nån bra butik att rekommendera? Recept? | |
| HumbleBug | 2010-05-10 17:52 | |
![]() | För övrigt tyckar jag att man ska respektera allt liv, vilket inkluderar växter. Så dom som är vegetarianer pga etiska och moraliska skäl anser jag vara hycklare. Sluta ät och dö istället. | |
| llloyden | 2010-05-10 18:08 | |
![]() | Jag tycker var och en ska få äta det de vill. Men jag gillar inte när någon försöker övertala mig att äta annorlunda. Det finns väl mer eller mindre militanta personer inom alla områden som vill att alla ska vara likriktade och ha samma åsikt. I övrigt vet man ju inte riktigt vad som finns i olika matprodukter. Möjligen kan det vara mindre ersättningar, tillsatser, utfyllnad etc i vego-mat. Vad vet jag! Fråga: Varför äter man korvbröd om man inte äter korv? | |
| broccolisaur - Ej medlem längre | 2010-05-10 18:17 | |
![]() | Nu fattar jag ingenting, varför skulle man äta korvbröd utan korv? | |
| keffoswede | 2010-05-10 18:22 | |
![]() | Jag äter inte: kött, fågel, ägg, ost, eller gelatin. Jag äter: smör, mjölk och fisk. Vad kallas jag då? (förutom konstig) | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-10 18:34 | |
![]() | Humlebug: Blocket.se | |
| Stubin | 2010-05-10 18:47 | |
![]() | Plågas fiskarna mindre anser ni som äter fisk men inte kött? På vilket sätt då? Dom läggs direkt på is utan att dödas först eller simmar i trånga baljor tills dom sprättas upp levande. Och på vilket sätt är fisk mer miljövänlig med tanke på fiskebåtar och transporter från havet....? | |
| Stubin | 2010-05-10 18:48 | |
![]() | Glömde att fråga om det kan vara så att man tror att fiskar inte har känsel pga att dom inte kan skrika? Det fanns en tid då man trodde att spädbarn inte hade så mycket känsel heller. | |
| morsans syrr | 2010-05-10 19:27 | |
![]() | Klart att fiskar har känsel..... men de är goda att äta oxå! | |
| apbur | 2010-05-10 19:38 | |
![]() | Det här tjatet om att man ska få äta vad man vill och att folk inte ska få kommentera ens matvanor. Löjligt. Varför ska man vara fredad från kritik? Om man gör nåt som betraktas som omoraliskt får man nog räkna med att få höra det då och då. Att börja se sig själv som ett offer för andra människors åsikter då är inte så klädsamt. Hade man kunnat försvara sitt köttätande på ett tillfredsställande vis så hade man snabbt kunnat lösa situationen. Såvitt jag vet så finns det inget moraliskt system som lyckas rättfärdiga vår köttkonsumtion. Ändå gnäller folk och hävdar sin rätt att få handla omoraliskt i fred. | |
| golden | 2010-05-10 19:52 | |
![]() | jag håller med föregående talare. är man tvungen att jaga en gris och dräpa den för sin egen överlevnads skull så är det definitivt ok tycker jag. inte annars | |
| golden | 2010-05-10 19:55 | |
![]() | vad man kallar sig är väl lite upp till var och en.. jag kallar mig petter | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2010-05-10 20:56 | |
![]() | Naturligtvis saknar fiskar inte känsel eller förmåga att känna smärta. Däremot är det högst troligt att de har mindre förmåga att reflektera över sitt liv, sin frihet och känna ångest än t ex kor och grisar. Så ja, de plågas nog mindre, totalt sett. Rent absolut sett ger det naturligtvis ingen självklar rättighet att döda dem - men om man (som jag) tycker det är jobbigt att sluta äta allt animaliskt känns fisk som ett rätt okej alternativ. | |
| wobbler | 2010-05-10 21:18 | |
![]() | Beror väl på om man selekterar för hälsans skull eller av ideologiska skäl, skit samma vad man kallas... | |
| dalapower | 2010-05-10 21:22 | |
![]() | Som kock måste jag säga att jag tappat tron på allt vad veganer och vegetarianer heter..serverat många under mina 18 år som kock och jag blir lika fundersam varje gång en vegan äter glass/soppa på kycklingbuljong mm mm...för det är ju så gott!! Tro mig,jag har slitit med att servera veganer 7 rätters middagar och de avslutar middagen med gelatindessert trots att jag sagt att de inte kan äta den..eller hade en helvegan som åt blodpudding!! för Citat "det är ju såååå gott" | |