Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-05-17 10:46 | |
![]() | Sylvia: naturligtvis menade jag inte att jag vill se straffbart sex med underåriga i TV. (...) | |
| granit69 | 2010-05-17 10:52 | |
![]() | Kan inte sex få utforskas lite tafatt? Måste man vara nåt slags universalgeni i ämnet när man är 12? Föräldrar och skola kan visserligen bli bättre på att prata om sex. | |
| Little15 - Ej medlem längre | 2010-05-17 10:55 | |
![]() | granit69: Nej, killar har inte samma press på sig att vara sexobjekt. Det har du rätt i. Jag har dock personligen aldrig lidit av tidningarnas sextips. Så har inte heller min 18-åriga lillasyster gjort. Varför tror du att tidningarna informerar om sådant som du nämnde? Det kan inte vara så att det finns en efterfrågan? | |
| Little15 - Ej medlem längre | 2010-05-17 10:58 | |
![]() | granit69: Vårt samhälle ser inte ut så idag. Det enda man kan göra är att uppfostra sina barn till trygga individer som står pall för alla dessa ideal och sextips. | |
| granit69 | 2010-05-17 10:58 | |
![]() | Naturligtvis finns det en efterfrågan,det finns en efterfrågan på trådsmala modeller också. | |
| granit69 | 2010-05-17 11:01 | |
![]() | Du,hur många förtvivlade föräldrar tror du det finns därute?Som inte gör annat än talar om för sina barn i(ord och handling)att de duger precis som de är?Tyvärr så hjälper det inte alltid. | |
| Little15 - Ej medlem längre | 2010-05-17 11:06 | |
![]() | Jag vet det. Det är ett stort problem. Tyvärr sitter jag inte inne med lösningen. | |
| Satyra | 2010-05-17 11:19 | |
![]() | Samhället är inte en självgående enhet som ut/invecklar sig på egen hand och till vilket vi sen bara ska anpassa oss. Det är VI som är samhället och skapar den miljö och stämning som ska råda. Att inte tycka att TV/tidningar ständigt och jämt behöver servera oss naket/sex betyder ju inte att man skulle ogilla sex i sig, vara stel, frigid, avundsjuk eller what ever. Jag själv t.ex älskar sex, men bara när jag själv medverkar i det, inte som åskådare. Och jo, jag tror att det är av ondo för unga människor att så tydligt som det numera är, få en färdig manual, ett schema på hur man förväntas ha sex och hur man förväntas se ut när man har det för att FÅ ha det överhuvudtaget. Måste garanterat skapa en jävla massa prestationsångest och bortfokusering från det jag tycker att sex är, nämligen en handling kommen från känsla/lust enbart. Är rätt övertygad om att det blir svårare att faktiskt njuta sexuellt om man har så mycket kringtankar om hur det SKA gå till och hur man SKA se ut för att "vara" rätt. Bara en sten skulle kunna växa upp idag utan att bli påverkad av alla "krav" på hur man blir en lyckad/lycklig människa. Och nej, såklart är det inte bättre med våld, men nu handlade inte tråden om det så det tänker jag inte ens ta upp här. | |
| granit69 | 2010-05-17 11:28 | |
![]() | Bra,Satyra! Undrar hur många som håller in magen under akten,låter rätt,kastar med håret rätt och bara önskar att det snart ska vara över? | |
| wildman | 2010-05-17 11:31 | |
![]() | Å andra sidan kan man undra hur mycket media har bidragit till att framförallt den kvinnliga njutningen kommit i folus. Inte minst ett program som sex and the city som visar att det är helt ok för tjejer att ta för sig! Och inte fanken är dom tjejerna några ouppnåeliga skönhetsikoner heller. | |
| wildman | 2010-05-17 11:32 | |
![]() | Innan "sexfixeringen" i media så var väl inte den kvinnliga sexualiteten särskilt framstående? | |
| wildcard | 2010-05-17 11:34 | |
![]() | Jag stod en gång i affären och skruvad oroligt på mig. Kvällstidningens rubriker skrek ut: DÄRFÖR VILL VI SVENSKA KVINNOR HA FLERA SEXPARTNERS PÅ SAMMA GÅNG. Jag kände verkligen inte igen mig men jag kände mig kränkt ändå, på något sätt... Jag älskar att ha sex med den jag älskar. Det betyder inte att jag vill bli ihopklumpad med vad jag antar (jag struntar faktiskt i om det är samtliga övriga kvinnor i Sverige) är ett fåtal kvinnor som vill ha sex med så många som möjligt, samtidigt. | |
| niala22 | 2010-05-17 11:36 | |
![]() | vad som händer i sovrummet är väl inget att skylta med när det handlar om 2 personer som öppnar sig för varandra privat det är hela grejen med sex tycker jag att det är intimt | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-05-17 11:43 | |
![]() | Satyra: jag förstår absolut vad du menar Bra inlägg. Sen tror jag att det delvis är en generationsfråga, de yngre generationerna är så vana vid att ständigt bli matade med sex i medier att vi knappt reagerar på det. Jag tycker att ett stort problem med sexet på TV är att det ofta är stöpt i en viss mall och man får enbart se "modellkroppar", inte vanliga människor. Det kan naturligtvis ge unga människor, och framförallt tjejer som i regel är mest utsatta, onödiga komplex. | |
| wildman | 2010-05-17 11:50 | |
![]() | Wildcard. Jag kan förstå det där med ihopklumpning. Det är inget kul. Ungefär som när Gudrun Schyman pratar om mäns kollektiva skuld. Men tidningarna har väl aldrig verkat för att vi ska ha en nyanserad debatt heller.... | |
| granit69 | 2010-05-17 11:50 | |
![]() | Wildman-Visst har media haft en stor roll i den sexuella frigörelsen för oss,både kvinnor och män har säkert lärt sig ett och annat av Maj-Briht Bergström Walan,Malena osv. Men det behöver väl ändå inte ingå sex och sextips i varenda program och tidning? | |
| wildman | 2010-05-17 11:52 | |
![]() | Hur man ser på sex är nog väldigt, väldigt mycket en fråga om vilken syn på det man fått med sig hemifrån. För vissa är det det absolut heligaste som finns, medans andra tar mer lättsinnigt på det. | |
| granit69 | 2010-05-17 11:53 | |
![]() | Sen blir jag irriterad på det eviga-SÅ får du mer lust! Har man inte lust så har man inte,låt det va'så då. | |
| vickeliprix | 2010-05-17 11:55 | |
![]() | Härom dagen zappade jag lite på TV:n och kom flera gånger till MTV. Först var det något slags dating-program, eller två olika faktiskt på rad, där man skulle välja partner efter så otroligt konstiga principer. Sen var det ett program där man satte ihop ett före detta par och så fick de nya partnerna titta på och se om något konstigt hände. Efter det började en college-serie där precis varenda scen handlade om sex. Det var så att man fick ont i huvudet. Först var det en tjej som betalade en kille för att han skulle få köra hennes Lamborghini, medan hon sög av honom. Och resten av serien handlade om en s.k. pocketpussy, som ett helt football-lag delade på så att alla fick syfilis. Dessutom var det en tjej som inte ville ha sex med sin pojkvän, för hon var oskuld. Men då blev det en jättestor grej av detta för att hur skulle han kunna prestera bra i deras nästa match, som var jätteviktig. För att inte tala om den här Tila Tequila-showen (eller a shot at love)... Som tjej som har vuxit upp på 80- och 90-talen tycker jag bara att det jag blivit utsatt för av både media, skolväsendet och hela den svenska mentaliteten är närmast kränkning. Man ska ha sex när man är i sina unga tonår (alla jag känner har på något sätt blivit, nu när man ser på det i efterhand, utnyttjade av äldre män i tonåren), när man väl går med alla sina förvirrade frågor till någon vuxen (på ungdomsmottagningen) blir man påproppad preventivmedel av olika slag. Kärleksaspekten verkar vara helt utsuddad: 3/4 av alla äktenskap slutar ändå i skilsmässa och kärnfamiljen är bara en konstruktion får man veta och som kvinna ska man frigöra sig själv, leva ut och inte låta någon trycka ner eller hämma ens sexualitet. Som kvinna vill jag bara säga detta: låt min sexualitet vara i fred. Det är som hela jämställdhetsdebatten överlag. Varför är jämställdhet att vi som kvinnor ska sträva efter det männen har haft monopol på så länge? Varför är det vi som ska anpassa oss till det livet de har fört? Varför är inte jämställdhet att man möts på mitten? Jämställdhet i sexualfrågor är för mig i alla fall inte promiskuitet. | |
| wildman | 2010-05-17 11:56 | |
![]() | Granit Sex har alltid sålt, och kommer alltid göra det. Att stoppa det är nog inte ett alternativ. Däremot kan jag precis som sagts tidigare tycka att det skulle finnas en större variation vad gäller kroppsideal, infallsvinklar på sex etc. | |