Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vent Solaire - Ej medlem längre | 2010-05-19 22:39 | |
![]() | Jag gick för några år sedan på Cambrigde- kur möten. Eftersom jag är vegetarian, så fanns det inte så mycket att välja bland. Då sade instruktören, att det är ju inte riktigt hönssoppa mm så det kan du nog äta. -Är det syntetiskt tillverkat, frågade jag. -Ja, det är det, lydde svaret. Nej tack. Jag vill äta riktig mat och inte hoprörda syntetiska vitaminer och mineraler, konsistensgivande ämnen, smakaromer och färgämnen. Det finns nog smalmat även bland äkta livsmedel. Tillsammans med vettig motion/träning klarar man sig nog att kontrollera sin vikt utan att behöva ta sig till syntetisk livsmedelsersättning. Gud vet vad sådana mixturer orsakar för sjukdomar. Kanske levercirros? | |
| niala22 | 2010-05-20 08:40 | |
![]() | man kan äta linssoppa med hemlagad | |
| Kirstin | 2010-05-20 10:46 | |
![]() | Niara, apropå pulverdiet? | |
| F_Errari | 2010-05-20 13:12 | |
![]() | Tjohoo! I dag känns det bättre. Dag tre. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-20 15:08 | |
![]() | Vad skönt :) Första dagarna e ju alltid värst säger dom!! Blir ni lättretliga av att inte få äta mat?! Eller hur blir humöret i början? Jag är ju småretlig mest hela tiden just nu efter mitt rökstopp, funderar på om jag kommer mörda alla i min närhet om jag ska lägga en pulverdiet på det eller om man ska avvakta tills mitt surhumör börjat plana ut igen :)) | |
| F_Errari | 2010-05-21 08:17 | |
![]() | Jo, jag blir lättretlig. Men kanske inte så mycket mer än annars. För samtidigt känner man sig ju faktiskt ganska duktig, och det peppar en. Det svåra är att vet vad man ska göra i stället för att äta. Dagarna är ju ganska långa... Och jag undrar ärligt om jag kommer att stå ut i två veckor. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-21 08:53 | |
![]() | F_Errari: :) Ja att du känner dig duktig förstår jag :) Men också att 2 veckor känns otroligt långa.. För dagarna är långa som sjutton när man ska sluta med något och komma på nya saker att göra!! Lycka till igen :)) | |
| mjangsan | 2010-05-21 09:04 | |
![]() | Slutade med godis, kakor och snacks och började promenera varje dag vilket har lett till -7,8 kg. Jag höll också på med pulver och sånt innan men man går alltid upp igen efter det ju. Denna gången känns det som om jag inte egentligen gjort något speciellt. Bara plockat bort vissa saker ur min kost som inte behövdes. Motionen är en ny hobby. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-05-21 09:13 | |
![]() | 3 påsar är inte det för lite? ska det imte vara 5 påsar,äter naturdiet just nu och det går med´n det är inte spesielt kul | |
| F_Errari | 2010-05-21 09:48 | |
![]() | Med Cambridge är det 3 påsar (4 för män), och man får bara i sig 470 kcal per dag. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 12:04 | |
![]() | Regelbunden motion borde räcka för er, av fotona att döma har ni inga problem med övervikt direkt! Rör på er folket, och gör middagen till en njutning istället! | |
| Prefixen | 2010-05-21 12:14 | |
![]() | -NOUBA- man kan lura kameran ganska bra när man tar en bild, eller så tar man en äldre bild där man är smalare ... tadaaa! :) | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-21 13:26 | |
![]() | -NOUBA- Håller med prefixen där, kameran e en fantastisk sak och vinklar likaså.. Jag har bilder där jag ser ut att vara smal som en sticka, just för att jag tar dom ur rätt vinkel!! Sen kan man ju väga mycket utan att det kanske inte ser så mycket ut.. Om jag talar om vad jag väger så blir folk oftast chockade för att jag kanske inte ser ut att väga så mycket!! | |
| E_Cantona | 2010-05-21 13:32 | |
![]() | -NOUBA- Tror du på fullaste allvar att alla vi är soffpotatisar?? Jag har tränat hårdare än de flesta under i stort sett hela mitt liv, mycket aktiv men ändå fått kämpa för att inte gå upp. Du får ursäkta mig men ditt inlägg är både fördomsfullt och kränkande... | |
| Kirstin | 2010-05-21 13:46 | |
![]() | Visste du inte det, Cantona, att alla vi överviktiga är slöa, karaktärslösa oh dumma i huvet. Dessutom kan vi när som helst ramla ihop och dö, vi är ju i RISK-zonen. För allt faktiskt. Smala människor dör aldrig, det är en vedertagen sanning. "sur över att tråden (inte dig såklart!) inte kan få handla om det som rubriken flaggar för* | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-21 13:53 | |
![]() | -NOUBA-: Precis som E_Cantona skriver så är inte alla tjockisar lata, stillasittande idioter.. Jag är det garanterat inte men trots detta är jag överviktigt.. Kirstin: :)) Håller med dig dock om att tråden borde handla om pulverdieter, inte om folk ser tillräckligt feta ut på sina bilder eller om dom rör på sig tillräckligt mycket.. | |
| Kirstin | 2010-05-21 13:58 | |
![]() | Honeydevil, det är inte ofta jag blir sur faktiskt:-). Vi är alla så olika, och jag skulle aldrig ge mig in i en diskussion för att tala om för andra vad de ska göra på det sätt som många tar sig friheten att göra. Det är oförskämt, enligt mig. Idag är jag dessutom hungrig, och min mage kurrar. Har druckit svart kaffe, och inser att det inte är så bra - det gör mig faktiskt hungrigare. Jag tror att jag beger mig mot köket och kokar en kopp gott te istället!:-) | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-21 14:08 | |
![]() | Kirstin: du har rätt, vi är alla så himla olika. Jag rör mig hela tiden (har tre barn som fötts med duracellbatterier i kroppen), går minst 1 timme om dagen med barnvagnen plus att jag far runt och gör en massa annat hela tiden..Jag äter ingen fet mat som pizza, hamburgare etc, inte massa godis eller socker och ändå är jag tjock.. Fyll din kurrande mage med lite te så ska jag fylla min med kaffe :)) Utan socker :)) | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-21 14:30 | |
![]() | För att återgå till pulverdieter kan jag dock informera om att mitt pineapplepulver inte blev någon höjdare som glass heller.. Modifast choklad vart god, dock inte lika god som vaniljen!! | |
| Hebe2518 | 2010-05-21 15:18 | |
![]() | Själv har jag i ett halvår använt herbalifes pulver. Jag går inte hungrig längre och har även under tiden gått och lärt mig mer om vad jag ska äta för att hålla blodsockret jämnare och därmed inte bli lika sötsugen. Jag har blivit av med 20 kg och har ca 10 kg kvar. Självklart har jag också kommit igång och rör mig mer också. Jag tycker att det är bra att det finns olika pulverdieter, de är trots allt en hjälp för oss som kanske inte lyckats annars. | |