Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 234

Forumkategorier

Användare Inlägg  
WCstol - Ej medlem längre2010-05-23 18:14
Antal inlägg: 746

Tack det ska vi :)

Stubin2010-05-24 18:38
Antal inlägg: 337

-NOUBA-: Räddningshundar, jakthundar, polishundar, spårhundar (tullen), blindhundar, och vet du....dom flesta hundar har avlats fram av ett syfte och syftet är inte att klä dom i små dockkläder och förvara vissa av dom i en väska under promenaden, det tycker jag faktiskt är djurplågeri och det står jag för!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-24 18:54
Antal inlägg: 2212

Stubin: Nu sa jag HUNDRAS, de där specifika "yrken" tillfaller särskilda individer från många olika raser. Hunden är i Sverige idag i första hand ett sällskapsdjur och det vet även du.
Nu pekade du på andra saker än dockkläder och hundar i väskor i ditt inlägg. Du upplyste bla om att hundar inte behöver annat skydd än sin päls samt att nakenhunden är ett resultat av sjuk avel.
Att du inte tycker att dockkläder och hundar som bärs runt är ok, är en helt annan femma och där har du absolut mitt stöd. Hunden har egna ben att gå på, och dockklä'der verkar inte ara vidare ergonomiskt sydda för våra fyrbentingar.

apbur2010-05-24 19:10
Antal inlägg: 9699

Jag tycker det är helt befängt att säga att det är förenat med djurplågeri att sätta kläder på sin hund.
Så länge inte hunden uppenbart lider och visar tecken på obehag finns inget belägg för ett sådant påstående.

Stubin2010-05-31 18:46

-NOUBA- "Stubin: Sen undrar jag även vilka hundraser i sig som fyller någon som helst annat funktion här i Sverige än att just tillfredsställa potetiella hundägare?"

Är det ofta du ser pudlar som jakthundar eller fjärilshundar som polishundar? Man avlar ju på dom instinkter som passar dess syfte eller hur? Vilket betyder för att uttrycka mig klart att stövare, taxar, jämthund, osv är jakthundar. Schäfrar jobbar ofta åt polis, militär och tull. Rottweiler är både jakthund och vakthund, osv.....Du ville veta vilka raser som fyller någon annan funktion än sällskapsdjur och jag svarade på frågan, har inte sett någon som skaffar en stövare bara för att ha dom som sällskap, utan då är det en jägare som skaffar dom!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-31 19:40

Räddningshundar, jakthundar, polishundar, spårhundar (tullen), blindhundar? need i say more....l!?!

LisaLong2010-05-31 20:34
Antal inlägg: 2725

Vissa kläder/skydd för vissa raser är ett mer eller mindre måsten, men att klä hundarn i kläder anser jag vara djurplågeri.

Stubin2010-06-01 19:38

-NOUBAN-: Nä att du inte vet vet att man använder vissa raser till speciella saker tyder på att du inte behöver säga nåt mer!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-01 19:58

Stubin: Vissa individer, inte vissa raser!

Zaskia - Ej medlem längre2010-06-01 20:00
Antal inlägg: 576

Regntäcken och varma täcken vintertid är ok, men inte andra kläder.

WCstol - Ej medlem längre2010-06-01 20:02
Antal inlägg: 746

Jag har en poncho till min katt som är regn-rädd.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?