Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2010-05-31 21:34 | |
![]() | Sporten, på vilket sätt menar du att det är en propagandaattack? Möjligtvis skulle man kunna se det som en hjälpsändning med politiska förtecken. Du kan väl inte förneka att Israel håller på med en folkrättsvidrig ockupation och att det i sin tur har slagit ut alla vettiga sätt att verka och leva i Palestina, om man inte är en ockuperande bosättare från Israel. Oavsett vilket så FÅR inte Israel ge sig på någon på internationellt vatten. Eftersom skeppen dessutom inte hade för avsikt att angripa staten Israel med vapen så kan man inte ens (oavsett hur stor israelvän man är) moraliskt försvara angreppet på ett trovärdigt sätt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-31 21:36 | |
![]() | Det spelar egentligen ingen roll om dom hade packat med sig bomber. Israel FÅR inte attackera dom på internationellt vatten! det är pudelns kärna | |
| micro113 | 2010-05-31 21:37 | |
![]() | YamahaJet Ja, filmen visar inkräktare aka pirater som bordar ett fartyg på internationellt vatten. De som finns ombord ha enligt internationell lag rätt att freda fartyget. | |
| YamahaJet | 2010-05-31 21:38 | |
![]() | Ja jisses vilka tunga analyser ni gjort över rättsläget. Speciellt du Anneli. | |
| micro113 | 2010-05-31 21:38 | |
![]() | Internationell rätt* | |
| Måns_E | 2010-05-31 21:38 | |
![]() | YJ: Jaha, och hur menar du att det klippet på något sätt skulle peka på att det var vapen ämnade för Hamaz i lasten? Nu har jag sett det 4 gånger, och jag förstår inte riktigt vad du vill ha fram överhuvudtaget. | |
| micro113 | 2010-05-31 21:39 | |
![]() | YamahaJet Till skillnad från dig som har noll koll på rättsläget och hittar på spelregler för vad som skall gälla. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-31 21:42 | |
![]() | Måns och Anneli: Det ni inte verkar förstå är att det inte är så enkelt, Israel kommer hävda saker till sin fördel och möjligen använda detta till sin fördel. Jag försöker föra en diskussion om tänkbara utgångar och händelseutvecklingar vad som kommer debatteras utan att ta ställning, men ni verkar inte kunna ta till er det. | |
| blame me | 2010-05-31 21:44 | |
![]() | A proud child remembers his father that died, the cycle continues with vengance alive in his mind. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-31 21:45 | |
![]() | You tube-klipp pro Israel! ja,dom försöker väl så gott dom kan att få det hela att se bra ut. propaganda biter inte på mig ikväll. | |
| Sporten4 | 2010-05-31 21:48 | |
![]() | Varför skicka med en hel drös politiker med en hjälpsändning? De hade varit en rejäl progagandavinst för Hamas om de väl kommit fram. Såsom tidigare gånger. | |
| music_ea | 2010-05-31 21:48 | |
![]() | Jag blir trött på alla hobbyexperter i vårt avlånga land. Det är så politiskt OK att hata Israel att det är sorgligt. Situationen här är inte konstig på något sätt. I staten och landet Israel ska man kunna bo (judar som araber) och kunna känna sig säker. Det går inte i ett läge när den ena parten aka. palestinska "regeringen" aka en terrororg med mål att UTPLÅNA Israel och alla judar, använder all makt de har för att nå detta ooo nobla mål (?)... skärp er nu måns micro och anneli ni har ingen koll. | |
| Måns_E | 2010-05-31 21:48 | |
![]() | af81: Ja det är väl ingen som tror att Israel inte kommer att hävda saker till sin fördel? Är det någon som har påstått det? Tittar man på det faktiska läget så tror jag att de har lite svårare att mörka det här och komma undan med att det var terrorister (som de brukar göra när de tar till obefogat mycket övervåld) | |
| blame me | 2010-05-31 21:49 | |
![]() | Sporten4::: ja och hamas är folkvalda... | |
| Måns_E | 2010-05-31 21:50 | |
![]() | Sporten4: Nu är det ju inte så den Svenska regeringen har sänt iväg ett antal riksdagsledarmöter, utan det är enskilda individer som har beslutat att vara med i ett hjälparbete (varav några är riksdagsledarmöter) Det är en viss skillnad. | |
| YamahaJet | 2010-05-31 21:51 | |
![]() | Micro, jag är åtminstone tillräckligt juridiskt bevandrad för att inse att rättsläget, liksom i många andra sammanhang, inte är svartvitt utan att det finns undantagsparagrafer som kan tillämpas i förevarande fall. Det är således omöjligt att på förhand betrakta parternas agerande såsom legalt eller illegalt, i synnerhet om man heter Anneli eller Micro och i övrigt har svårt att formulera enklare meningar men anser sig sedan förmiddagen vara experter på internationell krigsrätt. Jag tycker annars det är beklagligt att Israel inte väntade en stund till, tills skeppen befann sig på deras vatten, och sedan i knäna sköt varenda extremist ombord som höjde metallrör mot soldaterna. Därtill bör man fängslat extremisterna, med Mehmet Kaplan i cellen längst bak, som varning att forcerande av gränser inte är tillåtet för att man är halvkändis eller har mackor med sig. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-31 21:51 | |
![]() | af81 Du kan ju inte sitta och bunta ihop mig med Måns. ungefär som om vi inte vore fritt tänkande individer? | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-31 21:52 | |
![]() | Måns, problemet är att du vill placera mina åsikter i ett fack utan att jag hävdat på vems sida jag står. Vidga din syn på andras åsikter till att innefatta mer än för eller emot. | |
| gullviva1980 | 2010-05-31 21:56 | |
![]() | hm stor båt utanför Somalia på internationellt eller Somaliskt vatten attackeras av en handfull beväpnade män som tar över båten = pirater = omvärlden fördömer och så småningom patrullerar vattnen. Dör det någon är det krigshandling/mord/dråp etc, de har rätt att försvara sin båt stor båt utanför Palestina på Internationellt vatten attackeras av en handfull beväpnade män som tar över båten = antiterrorism Hur går det ihop?? Internationellt vatten, borda med våld, det är väl själva definitionen av pirat-handling? Och dödsfallen, folk som försvarar båt mot tungt beväpnad bordning, hur kan man hitta förmildrande omständigheter?? Hur kan man mena att det skulle vara berättigat. Mig veterligt fanns det enbart hjälpsändningar ombord. MEN, om dfet inte gjorde det har man ÄNDÅ rätt att röra sig fritt på internationellt vatten. Jag förstår inte hur man kan försvara Israels handling. Och jag struntar fullständigt i vilken tro folk har, det har INTE med antisemitism att göra, utan med vanligt hyfs och internationellt överenskomna spelregler | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-31 21:57 | |
![]() | Yama,om 21-tiden är förmiddag så vet jag inte vilken verklighets- förankring du har. | |