Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bove | 2010-06-08 14:09 | |
![]() | -NOUBA-: Jag läxar inte upp någon i onödan. Och visst bör man trivas med sig själv och den man är, det gör jag också (även om jag tycker att "älska sig själv" inte är rätt sätt att uttrycka det, men det har jag diskuterat i andra trådar). Men ja, att t.ex. säga att "jag ser förbannat bra ut naken" och vara helt seriös, det ger mig en bild av en människa med ett lite för stort ego. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:13 | |
![]() | Inte så gulliga som jag! | |
Gautama | 2010-06-08 14:14 | |
![]() | :-)) | |
Mouche - Administratör | 2010-06-08 14:15 | |
![]() | Jag kan här och nu lova att jag kommer att bli väldigt sur om det fortsätts att namnges personer på det sätt som det gjorts. Vem som är vem har ingen annan med att göra och några fler gissningar undanber vi oss alltså. Mouche | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:17 | |
![]() | Bove: Intressant åsikt, är du säker på att du inte förväxlar det med något annat? Vart kommer egoismen in i bilden angående ens egen kroppsuppfattning? Jag förstår faktiskt inte det, jag hade enligt mig själv stor tur i det genetiska lotteriet. Jag har inte skapat mig alltså borde jag väl ha rätt att ha åsikter om mig själv, på precis samma vis som jag har det om exempelvis min partner (som är världens finaste btw) Kan man inte befinna sig en liten bit ovan sin fysiska kropp utan att vara ego? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:20 | |
![]() | Egenskaper verkar vara ok, alltså det man själv kan justera. Ytligheter som man helt enkelt får lära sig leva med, är inte ok. Märkligt resonemang! | |
Minta | 2010-06-08 14:26 | |
![]() | Ibland känner man hat inom sig som man kanaliserar mot någonting yttre t.ex. Israel där man inte behöver konfronteras med objektet, på behörigt avstånd kan man hata. | |
Red_Angel - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:29 | |
![]() | Att prata hat och vem eller vilka som hatar en är rätt lågt, det verkar bara vara ytterligare ett sätt att framhäva sig själv och sin egen sk oskuld i allt bråk och tjaf som sker här allt för ofta. Säger som någon annan man ska inte kasta sten ..... | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:33 | |
![]() | Rätt lågt ur vems perspektiv, den som hatar eller den som hatas? Jag tycker det säger mer om personen som bär på känslan än den som får den tilldelad. | |
bove | 2010-06-08 14:35 | |
![]() | -NOUBA-: Av någon anledning tillskriver du mig åsikter som jag inte har yttrat. Jag tycker att både ett överdrivet framhävande av såväl mentala som fysiska egenskaper är onödigt, eftersom man själv är part i målet så att säga. Åsikter som "jag är så jävla snygg", "intelligent", "rolig" eller "ödmjuk" luktar lite illa. Man kan tycka det men jag förstår inte poängen med att gå runt och hävda det. | |
Gautama | 2010-06-08 14:36 | |
![]() | Syftar du på mej Red Angel? Jag pratar inte bara om det som händer i forumet utan hat i största allmänhet i samhället/världen. För övrigt så är nog ingen människa helt oskyldig, alla drar sitt strå till stacken. Även om vissa kanske är mer ihärdiga i sitt tjafs. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:40 | |
![]() | bove: Nej då jag tillskriver dig inget, det var du själv som valde att reagera på just min yttre begåvning av alla de egenskaper jag tillskrev mig själv. Jag tror inte att någon människa tillskriver sig själv egenskaper, vare sig yttre eller inre om det inte är för att just provocera. Varför skulle man? Allt är som bekant "in the eye of the beholder";) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:43 | |
![]() | Hade jag för övrigt skrivit "Jag ser förbannat bra ut naken, trots alla mina celluiter och hängbröst" så hade du istället tyckt mig vara en mycket sympatisk individ, för att jag "gav" lite av mig själv. Inte sant? | |
Valaskjalf - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:44 | |
![]() | Det krävs nog att man upplever något liknande det som Källargubben har upplevt för att man ska kunna känna riktigt hat. Jag blev ledsen och förbannad bara av att läsa den där artikeln, och då var det inte min mamma den handlade om. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:44 | |
![]() | (Nu har jag inga celluiter eller hängbröst, känns viktigt att poängtera, jag är helt perfekt) | |
bove | 2010-06-08 14:49 | |
![]() | Haha =) Nä, då hade det, i alla fall om det var någon man känner, känts lite bekräftelsesökande, som att man förväntas svara "nej men du har ju inte alls hängbröst". | |
Gautama | 2010-06-08 14:56 | |
![]() | Där har vi ett bra exempel på den ljuva jantelagen. Om någon nedvärderar sig själv som exemplet med hängbröst så försöker de flesta höja den människan och få bättre självförtroende. Men om personen säger sig vara nöjd med sin kropp så försöker många sänka denna person istället för nöjd får man inte vara. OBS: Vill bara tillägga att jag absolut inte är nöjd med min kropp utan har en massa kilo som jag vill bli av med, bara så ingen tror att jag försöker framhäva mej själv:-) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:56 | |
![]() | Jaja fast nu gällde det mig, och vi känner som bekant inte varandra, erkänn nu att du hade tyckt det vore lite rart!? | |
bove | 2010-06-08 14:57 | |
![]() | Nej, faktiskt inte. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 14:58 | |
![]() | Gua: Nej gud det trodde vi inte. Här är det bara jag som får framhäva mig själv!;) | |