Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SethGecko | 2010-06-21 15:03 | |
![]() | de artiklar jag länkar till har följande rubriker: "Regeringen bluffar om nyföretagandet" "MP och V stöds av företagarna" "Kostnaderna för regelkrångel ökar" "Regeringen får hård kritik av företagarna" "Ökat regelkrångel för företag" "Alliansen höjer avgift för småföretagare" inga förslag från Vänsterpartiet så långt ögat kan nå. | |
| regression | 2010-06-21 15:04 | |
![]() | Har inte du läst artiklarna? Det är den här artikeln jag syftar på: "MP och V stöds av företagarna" | |
| SethGecko | 2010-06-21 15:06 | |
![]() | jo, men hur får du det till något negativt? det visar fortfarande på att oppositionens småföretagarpolitik är bättre än de borgerliga, enligt småföretagarna själva. | |
| regression | 2010-06-21 15:13 | |
![]() | Det visar att man får det man frågar efter. Vänsterpartiet vill ta bort företagens finansieringsansvaret för sjuklönen genom att bland annat höja den allmänna löneavgiften generellt med fem procent. Det blir alltså ingen de facto förändring -- de företag med få sjuka får istället betala andra företagas sjuklöner. Men det räknar jag inte med att du ska förstå. Som sagt, dråpligt. | |
| teamgrens | 2010-06-21 15:16 | |
![]() | Gautama: Jag respekterar ditt val och din åsikt. Det beror nog även på vilken bransch man är i. Jag betalar också gärna skatt, men då vill jag att det statliga ska fungera. Vilket det sällan gör. Och jag anser att moderaterna är på rätt väg i jämförelse med socialdemokraterna. Jag kan inte tala för alla eller för alla delar i landet. Jag tänker ju inte flytta enbart om det blir partibyte utan det ger mig bara en anledning till att skaffa nya erfarenheter. =) | |
| SethGecko | 2010-06-21 15:16 | |
![]() | såklart inte, jag håller ju inte med dig, så hur skulle jag då kunna förstå. din nedlåtande attityd är rätt typisk för en borgerlig röstare. | |
| Husse57 | 2010-06-21 15:17 | |
![]() | Vänsterpartiet | |
| regression | 2010-06-21 15:19 | |
![]() | seth gecko, du håller inte med om att vänsterpartiet vill finansiera sina reformer genom att höja arbetsgivaravgiften och övriga skatter? | |
| Gautama | 2010-06-21 15:20 | |
![]() | Helt ok teamgreans:-) Jag menade inte mitt inlägg som kritik till just dej. Utan mer allmänt att man kan överleva och få det till att gå väldigt bra i Sverige också. Men att du vill rösta blått är givetvis helt upp till dej och det respekterar jag:-) | |
| piami | 2010-06-21 15:30 | |
![]() | Miljöpartiet. En rakryggad politik som vågar se framåt med illusionerna i behåll. | |
| le-lou | 2010-06-21 16:00 | |
![]() | Miljöpartiet om de inte var så förbaskat ute och seglade på vissa frågor. I nuläget blir det Moderaterna. | |
| sommarmoln | 2010-06-21 16:02 | |
![]() | För Solidaritetetens skull kommer jag att rösta på S, vi måste få fram ett mer humant samhälle med omtanke om varandra. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-06-21 16:05 | |
![]() | Alla som fått skattesänkningar är glada, städerna segregeras och att få arbeta är en lyx. Heja! Nån som sett "The Road"? | |
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-06-21 16:08 | |
![]() | funderar på SD, om jag för en gångs skull orkar släpa mig till vallokalen. | |
| le-lou | 2010-06-21 16:09 | |
![]() | Vad är för solidariskt med att vissa får betala mer i skatt och andra mindre? Är det solidariskt tycker ni? Solidariskt är när alla pröjsar lika, oavsett hur mycket man tjänar. Lika för alla. Politik handlar om att ha system som FUNGERAR i samhället. Omtanke för varandra ja. Mer bidrag är omtanke uppenbarligen istället för att se till att folk faktiskt klarar av att försörja sig själva här i landet... Skitsystem, idag bestraffar vi folk som lyckas i livet. Av avundsjuka, "får inte jag så ska inte heller du få!" | |
| p_warnberg | 2010-06-21 16:22 | |
![]() | Personligen har jag svårt att se Mona Sahlin vid makten. Det blir Alliansen så klart! Jag tycker att det varit en tuff tid men de verkar eniga och jobbar åt samma håll och visar resultat. | |
| teamgrens | 2010-06-21 16:29 | |
![]() | le-lou: tummen upp...=) | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2010-06-21 16:32 | |
![]() | Miljöpartiet är bestämt sen dryga året tillbaka | |
| Watchman | 2010-06-21 16:38 | |
![]() | S, om jag inte är otrogen med V i och med Monas deltagande på prinsessbröllopet. | |
| Gautama | 2010-06-21 16:49 | |
![]() | Straffar vi folk som lyckas i livet? Vad består det straffet av? Är det spöstraff? I ett välfärssamhälle så tänker vi på varandra. De som lyckas går det ingen nöd på men de som inte är lika lyckade (om nu lycka kan räknas i pengar?) kan de gå nöd på. Vad ska vi göra med dessa människor le-lou? Som inte är lyckade enligt dina mått mätta? | |