Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 128 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-07-06 17:12 | |
![]() | "Ja vad ska man säga, kärringen är ju sjuk i huvudet!! " Sjuk i huvudet? Varför är hon det? | |
| ösarkungen | 2010-07-06 17:12 | |
![]() | ytterligare ett tecken på att vänstervridna partier inte har mycket vettigt att komma med... det är som att slänga mat framför hungrande barn bara för att visa omvärlden att det finns svält på jorden. Jävla mediekåta idiot!! | |
| Lillstölla | 2010-07-06 17:20 | |
![]() | Take Aim: Ja om du inte själv fattar att nån är sjuk i huvudet som eldar upp 100 000 så tvivlar jag på att det hjälper om jag förklarar för dig!! | |
| Liftactiv | 2010-07-06 17:21 | |
![]() | Säger ni "Ät upp, tänk på barnen i Afrika som svälter" till era barn också - och tror att det är ett smart drag som lär dem något, oavsett om det gäller ekonomi eller empati?? Skilj på äpplen och päron. PR är PR, samma kostnad oavsett om det är en glassig affisch, klistermärken på en rullande Kia eller pengabränning. Och nej, det är inte olagligt att förstöra pengar. | |
| bowlorama | 2010-07-06 17:23 | |
![]() | Gudrun ville ha igång en snackis och väcka debatten om jämställdhet. Hon lyckades. Och 100.000 :- är väl fan inga pengar? | |
| Liftactiv | 2010-07-06 17:23 | |
![]() | Dessutom är det här ett betydligt mer effektivt sätt att spendera PR-pengar på förmodar jag då det faktiskt skapar debatt. | |
| gubbi | 2010-07-06 17:24 | |
![]() | Jag är imponerad av PR-tricket. För visst är det ett PR-trick, med syftet att väcka en slumrande, men i högsta grad viktig, fråga till liv. Och jag är så fruktansvärt trött på argument och åsikter av typen: "pengarna hade kunnat användas till något annat" eller "tänk om svältande barn i Afrika hade fått de pengarna istället". Någon skrev tidigare att det var som att blanda äpplen och päron och jag håller med. Det var öronmärkta pengar för just detta syfte. Donatorerna sade ju själva att det var pengar som var tänkta att köpa en båt för. Aktionen får applåder från mig! | |
| kolbjörn | 2010-07-06 17:25 | |
![]() | borgarna eldar upp välfärden, Fi eldar upp 100.000 | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-07-06 17:25 | |
![]() | Lillstölla: Hade hon varit frisk i huvudet om pengarna lagts på en tidningsannons istället? | |
| Lillstölla | 2010-07-06 17:27 | |
![]() | Hånfullt beteende att bränna pengar, vill de ha uppmärksamhet för löneskillnaderna så borde det finnas bättre och intelligentare sätt att uppmärksamma detta på. Är sjukt, så enkelt är det. Fattar verkligen inte ni som tycker detta är helt okej och inte ser några problem med det. Och får säga vad ni vill, men orkar verkligen inte lägga nån energi på att diskutera vidare med er. Är ju som att stå o slå huvudet blodig mot en vägg. Och jag till skillnad mot pengabrännande FI-idioter har bättre saker för mig, med att på ett seriöst sätt göra folk uppmärksamma på löneskillnader. Ni tror för övrigt inte att alla karlar i bolagstoppar osv kommer göra precis som de flesta av oss, skaka på huvudet o säga att "kärringingen är ju sjuk i huvudet" De har inte uppnåt ett jävla dugg med sitt lilla stunt, mer än att göra folk upprörda!! | |
| Lillstölla | 2010-07-06 17:28 | |
![]() | Take Aim: Nej, som jag skrev innan, kunde gett pengarna till nån som tjänar så mycket mindre än en man instället, hade varit betydligt bättre PR!!! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-07-06 17:29 | |
![]() | Det ryktas om att Maud är avundsjuk på uppmärksamheten som Gudrun fått, och nu funderar på att elda upp tio gånger mer än Gudrun någonsin gjort. (detta är bara ett rykte) | |
| DennisPlz | 2010-07-06 17:31 | |
![]() | Uppmärksamhet var beställd, uppmärksamhet de får. Om det genererar röster får vi se i september. Om de bränt mediahäxan själv på bål så skulle jag stått först i kön för att rösta på dem. | |
| bowlorama | 2010-07-06 17:31 | |
![]() | Den enda "kärringen" som jag anser vara sjuk i huvudet här är du Lillstölla. Pengarna som eldades upp var donerade av privatpersoner. Det är inga skattepengar och dom var aldrig tänkta att användas till annat än just PR för F!. Själv tänkte jag nu ställa mig på Sergels Torg och elda upp en femtiolapp. Helt enkelt för att jag vill att folk ska se mig när jag gör det. Har ni problem med det också? Borde dom pengarna istället gå till glass till barnen i Afrika? Hej hej! | |
| Satyra | 2010-07-06 17:32 | |
![]() | Känns som att jag gärna vill klistra in annapanna-citatet igen nu ... "FI kanske överskattade svenska folkets intelligens? Det är min tanke när jag läst denna "debatten" i alla fall... " | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-07-06 17:32 | |
![]() | DennisPlz: Du vill tillbaka till den tiden då "häxor" brändes på bål? Sopa! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-07-06 17:33 | |
![]() | Jag tyckte det var rätt cool, enda sättet för tant att nå folket via media. Frågan är väl mest vad jag ska göra för motprestation? Någon som vill skänka mig 200000 att elda upp för 5 minuter i morgonsoffan på tv? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-07-06 17:33 | |
![]() | Ps jag kan prata om roliga, viktiga saker! | |
| Liftactiv | 2010-07-06 17:34 | |
![]() | Men Lillstölla. Skulle Gudrun glatt traskat fram till första bästa kvinna som såg lite underavlönad ut och givit henne de 100000 istället tycker du? Vad hade det varit för vits med det? DET om något hade varit usel PR. 100000 är en (fi)s i rymden till att börja med. Jag tror inte alls att folk i gemen anser henne vara sjuk i huvudet. Tvärtom - vi ser ju klara bevis på att detta inte bara "upprör" (de som tycker de borde fått pengarna istället) utan även får upp ögonen på folk som applåderar initiativet. | |
| DennisPlz | 2010-07-06 17:34 | |
![]() | Take Aim: Det skulle ge dem publicitet värd sin vikt i platina. | |