Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 307

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Träsmak2010-07-18 23:56
Antal inlägg: 882

Nä, tror inte på andar eller spöken. Men de finns 1000 sätt att lura sig själv o andra att tro på sånt. Trams.

Besatt2010-07-18 23:58
Antal inlägg: 17

Att använda sig av Ockhams rakkniv för att avgöra såna här frågor är i mina ögon helt korrekt.

Antingen har folk fel om vad de berättar om, eller så finns det spöken med allt vad det innebär. Den enklaste förklaringen är naturligtvis den första.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 00:00
Antal inlägg: 11661

Varför inte respektera folk som tror på övernaturliga ting?

Träsmak2010-07-19 00:03

Man kan väl respektera folk utan att hålla med dom?

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 00:04

Tycker inte det är respektfullt att säga att det är trams eller löjligt.

Besatt2010-07-19 00:08
Antal inlägg: 17

Att få uttrycka sin åsikt om någonting har väl alla rätt till och det är som träsmak säger, det är inte personen man inte respekterar, utan tron på dessa ting man anser vara trams. Det är väl upp till de som tror att känna sig träffade antar jag.

Träsmak2010-07-19 00:09

Jag tycker att de e trams med spöken. Du behöver inte hålla med mig.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 00:12

Okej, klart du får tycka det. Har inte sagt något annat. Men många lägger onödiga kommentarer till de som tror, det tycker jag är trams om något. T.ex skrev någon att "spöken är något man tror på när man är fem år och tittar på bolibompa". Det är inte respektfullt enligt mig.

Gautama2010-07-19 00:12
Antal inlägg: 6854

Vi har i min familj också vid flera tillfällen blivit förvarnade när ett dödsfall kommer ske i vår närhet.
En natt vaknar min son av att hans videospelare går igång och börjar spola tillbaka bandet som satt i. Det i sig behöver ju inte vara så konstigt om det var så att den var på och bandet var slut.
men videon var avstängd och den spolade först till början sen till slutet och sen höll den på så tills vi stängde av den och drog ur sladden.

Dagen efter så dör barnens farfar när han står på en scen och uppträder:-(¨
Det med videon har aldrig hänt innan och aldrig efter detta tillfälle heller.

Vi har också vid flera tillfällen varit med om att saker helt plötsligt försvunnít. Vi har letat och letat men inte funnit det. Efter ett tag så ligger saken helt plötsligt på sitt vanliga ställe.

dracena2010-07-19 00:13
Antal inlägg: 459

Nej, tror inte på något övernaturligt överhuvudtaget för det finns inga som helst vetenskapliga bevis, däremot finns det gott om bevis för hallucinationer etc. Och jo, det är vetenskapligt bevisat att de flesta människor gillar pizza och varför - vi är programmerade att gilla fett, socker och salt för det har under större delen av vår historia varit svårtillgängliga födoämnen.

Träsmak2010-07-19 00:19

Ja tror helt enkelt inte att en vettig död person skulle vill kommunicera med medium, oavsett om den hade "äkta" förmåga, när det finns så många bluffmakare ute. Det är inte respektfullt mot de levande. Vill man kommunicera med de levande närstående så finns det säkert bättre alternativ.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 00:25

Gautama, läskigt! Beklagar :(

Kirgizistan2010-07-19 00:34
Antal inlägg: 1188

Vidskepelse är, i min mening, enbart ett begrepp för en överdriven tro på fantasin och folk som tror väldigt starkt på inbillningar har en viss tendens att vara smått sinnesrubbade.

Så det är föga förvånande att s.k. vidskepliga tenderar till att vara mindre begåvade på det intellektuella planet än andra.

Jag kan inte säga att det är synd om dem som tror på andar och annat ockult, det skulle väl vara lite roligt att leva i en sådan drömvärld, men jag skulle inte vilja att sådana kemiska processer skulle ha ett så stort inflytande på mitt medvetande.

Subutai2010-07-19 00:34
Antal inlägg: 234

Nej, finns absolut ingenting som pekar på att människor som pratar med spöken är något annat än psykotiska eller lurendrejjare.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 00:37

Träsmak, om det var möjligt så förstår jag inte varför den döde inte inte skulle vilja prata med släktingar genom mediet.
De där programmen tror jag dock inte på, där det är en stor publik och mediet står på en scen och "får kontakt" med någon i publikens släkting.
Har tittat på det och det är inte direkt några personliga saker som tas upp. "Han gillade att sjunga, eller hur?" Är liksom lite för generellt enligt mig. Jag planerar dock att gå till ett medium för att få uppleva själv.

Träsmak2010-07-19 00:39

Delicious: Tror du att alla medier är "äkta"? Oroar du dig inte över att du kanske blir lurad?

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 00:46

Träsmak, nä verkligen inte. En bekant till mig har varit hos det mediet och berättade om saker hon sa som hon omöjligt kunde veta. Det var det mediet jag tänkte gå till för att se och höra med egna ögon och öron ;P Att det är jävligt dyrt är väl en annan sak. Men jag är redo att betala för att få uppleva det själv ändå. Det är nästan lika dyrt att gå till idioter till läkare också så..

Kirgizistan2010-07-19 00:50
Antal inlägg: 1188

Delicious, hur kommer det sig att du tror att det det finns något ockult?

Gautama2010-07-19 00:57
Antal inlägg: 6854

Att det finns lurendrejare inom denna grupp är väl självklart. Det finns det inom alla områden där det handlar om pengar.
Men att man skulle känna sig lurad på pengar förstår jag inte? Man vet väl innan vad man betalar för. Finns så många upplevelser som man lägger pengar på så varför inte det här?

Jag tänker inte så mycket på detta, springer inte och spår mej särskilt ofta heller, har gjort det två gånger som jag kan minnas i mitt liv.
Mitt liv ser ut som alla andras, bara det att jag upplevt saker som gör att jag har en tro på ett liv efter döden och att man lever vidare i energier tills man återföds igen.
Det känns som vissa tror att vi sitter med spåkulor framför oss jämt och snurrar runt i en ickevärld?

reson - Ej medlem längre2010-07-19 01:00
Antal inlägg: 408

Vad är äkta medier??

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?