Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 8 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| piggelin88 | 2010-08-26 00:59 | |
![]() | Något som jag tycker är irriterande är om jag t.ex. tittar på tv och säger någon nedlåtande kommentar om en tjej (som inte handlar om hennes utseende) utan det kan handla om att jag tycker hon gör något dumt, säger något dumt osv ..då kan folk säga (killar som tjejer) "bara för att du är avundsjuk", för att dom tyckte tjejen var snygg och TROR att jag är avundsjuk på hennes utseende. Men ingen märker om jag säger något liknande till någon tjej som dom inte tycker är snygga eller om jag säger det om någon kille. För mig handlar min bedömning av människor aldrig om utseendet men vissa vill vägra inse det. Jag behandlar människor lika oberoende på hur dom ser ut, tycker det är oväsentligt. Men jag blir bemött som "svartsjuk" "avundsjuk" och "så säger du bara för hon är snygg" osv bara för människor har den uppfattningen om tjejer att vi är sånna. Dessutom har ju alla olika smak så bara för att någon tycker att en människa ser bra ut betyder det ju inte att jag måste tycka likadant. | |
| magga | 2010-08-26 01:11 | |
![]() | Jag själv blir inte avundsjuk på vackra tjejer, däremot spanar jag ofta in dem och önskar att jag hade det som de har, typ fast rumpa, perfekt hy och glansigt hår. Yngre tjejer kan jag nog mer uppleva att de är avundsjuka på varandra, det har väl att göra med mognad | |
| magga | 2010-08-26 01:17 | |
![]() | Sen skillnaden mellan tjejer och killar: Tjejer är nog oftare avundsjuka på andra tjejer än vad killar är på andra killar. Men är det inte för att vi lever i ett samhälle där tjejer blivit så osäkra så sig själva pga all reklam om skönhet o modebloggar osv osv | |
| Nasty Nimrod | 2010-08-26 01:43 | |
![]() | Läste en kul serie om bögar, där det är en fest och någon ung snygg deffad kille går förbi i bara kalsongerna. Först blir killarna helt förstummade och bara stirrar, och sedan låter de munnen gå likt svartsjuka bitches. -Vem tror han att han är? Går klädd så där bland folk... Jävla showoff. etc... Hehe... Man kanske inte ska dra för stora växlar på det, men det är ett småkul skämt, iaf. | |
| Evil Angel | 2010-08-26 07:38 | |
![]() | De brudar som kläcker ur sig sånna kommentarer är i grund och botten lite osäkra i sig själva. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-26 17:09 | |
![]() | "För mig handlar min bedömning av människor aldrig om utseendet men vissa vill vägra inse det." då tillhör jag vissa. | |
| wildman | 2010-08-26 17:11 | |
![]() | Jag med... | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-08-27 02:07 | |
![]() | Tyvärr tror jag att man alltid bedömer och behandlar människor mer eller mindre pga. av inte bara utstrålning och personlighet, utan även pga. utseende. Det är väl något av en ouppnåelig klyscha att man ens kan vara kapabel till att behandla alla likadant, även om det vore det bästa såklart | |
| Klantanka | 2010-09-06 08:37 | |
![]() | Gläds åt att det går över! En inre mognad släpper lös den ickeavundsjuka delen av kvinnor. Jag fick en fantastisk komplimang av en helt okänd (före detta) kvinna på ett möte på jobbet förra veckan. Det värmde och jag gick med ett fånleende på näbben hela dagen efteråt. Däremot att komplimera för en "snygg tröja" är B. Om man säger att den klär en - visst, men inte är det snällt att bara påpeka att TRÖJAN är snygg. (Jo, om personen designat och sytt den själv förstås.) | |
| Klantanka | 2010-09-06 08:37 | |
![]() | Oj, haha, före detta var inte att hon numer är man utan att jag inte träffat henne tidigare. | |
| blankomblank | 2010-09-06 09:44 | |
![]() | Jag har inget behov av att ta ner andra för att lyfta mig själv men det är något tragiskt med att börja "tappa" sitt snygga utseende när man aldrig fått komplimanger för något annat än just det som yngre. Killar är allmänt kassa på att berömma annat än utsidan. Tur att man får så pass mycket kred i sitt arbete och bland sina vänner samt har en hyfsat god självkänsla. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-06 22:20 | |
![]() | Mitt krav: Se inte ut som ett progeribarn. | |
| fairy_Dragon | 2010-09-07 13:21 | |
![]() | Jag har hört så många yngre tjejer snacka mycket skit om andra "snygga" tjejer. Har själv sagt dumma saker när jag var yngre för man varit avundsjuk. Men har inte hört killar som sitter o snackar så om andra killar. Killar lider av såligt självförtroende med men de har kanske insett att det inte hjälper att racka ner på andra bara för att man inte själv är lika snygg? | |