Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 331

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2010-09-07 23:33
Antal inlägg: 24218

Mera tips på hur man söker

* Det finns Kategori: dvs Hela forumet eller så väljer man , snack, seriöst
* Sök inom:, Ämnesrubrik , meddelandetext
* Sökord: skriv in ordet. ex
* Skrivet av:

Alla dessa kan man kombinera ,, typ midsommar och sedan väljer var man vill söka , efter det rubrik eller meddelandetext kombinerat med skrivet av .

Midsommar ämnesrubrik ger detta
www.betapet.se/forum...ch creator=

Och meddelandetext detta
www.betapet.se/forum...ch creator=

Med mitt namn på skrivet av och ämnesrubrik
www.betapet.se/forum...at or=bitte

Med mitt namn och meddelandetext
www.betapet.se/forum...at or=bitte

Hoppas råden kan vara till hjälp vid sök

Bitte over and out

Gautama2010-09-07 23:38
Antal inlägg: 6854

Bra tips Bitte! Jag har aldrig förstått mig på detta heller. Men nu kanske kronan faller ner:-)

Bitte - Administratör2010-09-07 23:39

=) så lite ,, delar gärna med mig av det jag kan om det hjälper andra

Bitte

le-lou2010-09-07 23:53
Antal inlägg: 17500

Bitte : Vad heter det sista inlägg du ser när du skriver Midsommar i meddelandetext ??

datum och den som startade tråden? Vill bara kolla att vi verkligen ser samma.

Tokstollan2010-09-08 00:02
Antal inlägg: 110

Men...jag kan faktiskt förstå känslan av att bli patroniserad. Nu har väl jag personligen mest skrattat åt det, men samtidigt - visst kan det vara irriterande. Det blir lite av: "Du! Det du har att säga är redan gammal skåpmat!". Nu skriver jag alltså om när det kommer länkar där ämnet sägs redan finnas, ibland när man startat en tråd. Jag skriver INTE om när jag råkat lägga en tråd i fel forum, till exempel seiöst istället för snack. Där är det ju dessutom bara forumvärdar som agerar.

Igen: jag kan skratta åt det här. Jag är heller inte fjorton år och jätteosäker (vore synd att påstå någon av dessa saker...). Men den som kanske inte är så säker på sig själv? En lite yngre medlem här, som tagit mod till sig och för första gången skrivit något? Eller sitter Bitte (och andra; finns det fler?) och kollar profilen för den som startat en tråd också? Den behöver ju för övrigt inte stämma särskilt väl med verkligheten...

Jag tror också att länkandet till redan befintliga trådar sker i största välmening. Men lite får man allt tänka efter innan man agerar, så att man inte sårar människor eller kanske till och med skrämmer bort dem alldeles.

Jag såg att någon framförde åsikten att det vore bättre att ta bort gamla trådar. Det håller jag med om!

Nasse142010-09-08 00:23
Antal inlägg: 2

Hur många inlägg har strukits i denna tråden utan att vi fått se dem?

Emollas2010-09-08 00:26
Antal inlägg: 1082

Nasse14: vill du se statestik på hur många inlägg som har blivit strukna. Då kan vi också få se hur många trådar som har tagits bort

Miss_jk2010-09-08 06:31
Antal inlägg: 8941

Le.lou: I mitt senaste inlägg om midsommarlekarna så skrev jag "ponera" just för att det inte var ett "riktigt case" så att säga. :) Har aldrig skrivit i någon midsommarlekstråd, men ville bara förklara att jag inte sitter och LETAR efter gamla trådar, utan jag länkar när jag vet att det finns en.

(Skriver man "obs! ironi" i ett ironsikst inlägg så försvinner hela grejen...Våga chansa.)

Bitte - Administratör2010-09-08 07:24

Le-Lou det heter

Midsommar Resa ? vart ska vi
Jag ska fira midsommar med mina vänner. Vi vet
17 Jun, 2008 skrabban

och till Tokstollan NEJ jag sitter och kollar profiler,,

Bitte

le-lou2010-09-08 10:56
Antal inlägg: 17500

Miss _jk - aha! Case solved med andra ord. Här satt jag och letade febrilt hehe. Bitte löste det för mig, jag ser samma tråd som hon.

men - andra gånger hittar jag faktiskt inte som Mouche skrev tidigare. Ex på det är min lilla svininfluensa tråd som jag letade efter, den var helt försvunnen och tack och ajö med den. lite lurigt är det att söka ändå :(

Sote2010-09-08 10:58
Antal inlägg: 3557

Jag tycker det är helt ok med länkhänvisningar även av icke forumvärdar i de fall det länkas till en tråd som faktiskt stämmer överens och är någorlunda aktuell. Även bra när någon tex frågar efter något och man vet att svaret finns i en speciell tråd. Det som jag tror gör att dom/vi som stör oss lite på fenomenet blir trötta är att det finns några få som verkligen verkar ligga i för att länka i nästan varenda ny tråd som dyker upp. Det är det som är det märkliga-hur kan man ha alla dessa trådar i huvudet och direkt när det kommer en ny så vet man att visstja det läste jag i en tråd november2007. Det verkar helt enkelt som att några har som mission i livet att läsa nya trådar och sedan söka och hitta en gammal att länka till. Och det är ju det som TS syftar på i första inlägget och i trådtiteln-"leka forumvärd". En sån person kunde ju lika gärna vara forumvärd på riktigt liksom.

Miss_jk2010-09-08 14:41

Kan bara svara för mig själv, men för mig är det just precis så som du skriver: "visstja det läste jag i en tråd november2007", med skillnaden att jag inte har en aning om viket datum/månad/år det var, men det är å andra sidan inte det man söker på heller. Har jag varit aktiv i en tråd så är i alla fall mitt minne tillräckligt bra för att komma ihåg den i de flesta fall och då länkar jag till den. Kan tillägga att jag inte letar särskilt aktivt heller utan hittar jag den inte på 1-2 försök så skiter jag i det.

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-08 18:05
Antal inlägg: 37631

om det står forumvärd i hörnet eller inte på en tråd som är länkat ,vad är skilnaden?

slånbär2010-09-08 18:27
Antal inlägg: 5539

En forumvärd har ju delvis som uppgift att hålla lite ordning i trådarna medan en vanlig medlem som håller på och länkar hela tiden lätt uppfattas som uppfostrande. Det är precis som flera skriver en känsla man får av att vissa medlemmar har gjort det till sin uppgift att så fort en ny tråd skapas, söka efter en gammal tråd och om det då finns en, direkt länka. Jag tycker åtminstone det är lite underligt att man orkar och bryr sig så mycket om detta forumet och vad folk gör eller inte gör här så man gör detta ideligen. Då kan man ju lika gärna vara forumvärd. Själv läser jag bara dom trådarna som ser intressanta ut, en hel del går jag överhuvudtaget aldrig in i.
Men som sagt vi har alla olika mängd med tid att lägga ner på detta.

slånbär2010-09-08 18:30
Antal inlägg: 5539

Det är ungefär som att man skulle bli stoppad av en privatperson när man har brutit mot en trafikregel, tex kört för fort och bli rejält uppläxad. Det tycker jag att polisen ska syssla med. Bara som en jämförelse.

Bitte - Administratör2010-09-08 18:36

Men jösses läs vad värden skrev igår kväll,, det är OK att söka och länka

Bitte

Miss_jk2010-09-08 19:01

"Uppläxad". Ja, de flesta här verkar ju se det som att man gör det för att vara elak. Vilken sjukt trist inställning. Kan ni inte försöka se det positivt istället? Ni får ju chansen att läsa ännu fler åsikter om er fråga. Eller är det som jag börjar tro i många fall, att det bara är roligt att få vara trådstart, skit i svaren?

Pseudonymf2010-09-08 19:13
Antal inlägg: 8282

Ja eller så kan det också bero på attityden hos de som länkar till de gamla trådarna ^^

Bitte - Administratör2010-09-08 19:24

Vd vet du/ni om min attityd,, går den att läsa i ,, texten eller tolkar du/ni??

Jag gör det för att jag vet att det finns trådar,, och __ INTE__för att vara elak och jävligt ,, som nu så många anser mig vara,,

Bitte

tipitina2010-09-08 19:32
Antal inlägg: 2687

Men många gånger länkas det till trådar som INTE berör exakt det som ts frågar om. Hur tänker ni då?

Sist jag reagerade på det var när någon frågat om ett SPECIFIKT resemål och blev då länkad till en generell resetråd. Det var liksom inte frågeställning och enbart irriterande och inte hjälpsamt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?