Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 49 |
Mobilspel
Pågående | 19 464 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
slånbär | 2012-03-24 12:21 | |
![]() | jag fick fårull från en gubbe en gång och det satte jag upp på pinnar lite här och där i rabatterna. Rådjuren gick inte i närheten. Det ska vara ull som inte är tvättad eller behandlad på något sätt-luktar apa när man tar i den men det funkar. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-24 14:56 | |
![]() | varför ar panserna bara upp ryckta och inte upp ätna?ska försöka sitta upp i natt och kolla | |
gittan59 | 2012-03-24 18:45 | |
![]() | klockranka lättsådd och blommar fint | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-24 20:36 | |
![]() | ska ut och strö ut äckligt blodmjöl,får se vad dom gjort til i morgon tror jag ska vara uppe i natt och se vad som händer | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-25 08:14 | |
![]() | blodmjölet funkade Penseerna sitter där dom ska | |
Hellan63 | 2012-03-25 09:40 | |
![]() | Jag gillar harar och andra djur. Om man inte vill bjuda dem på mat kan man ju plantera sånt som de inte tycker om som påskliljor till exempel. Mycket vackrare än blodmjöl och ulltofsar i alla fall. Klart harar och rådjur ska ha mat men de är så kloka och har en så stark självbevarelsedrift så de går de till grannen i stället och smaskar i sig deras goda blommor. | |
Hellan63 | 2012-03-25 09:44 | |
![]() | Skator och kråkor och måsar vill förstås också ha penseer. Om det regnar så försvinner blodmjölet... på med mer alltså | |
gnill | 2012-03-25 10:28 | |
![]() | Här är jag tiitii :). Men jag ser att du redan fått bra råd om blodmjöl, själv tycker jag att blodmjöl är besvärligt eftersom det regnar bort så lätt, och en del blommor verkar inte må så bra av blodmjöl har jag märkt. Giftiga blommor (fast det funkar ju inte riktigt så här tidigt på säsongen) som digitalis mitt bland blommor djuren gillar är den lösning som funkat bäst för mig (kräver minst jobb). Rådjuren brukade festa loss på mitt doftolvon, men sen jag satte två digitalis invid har de inte rört det. | |
skaskann - Ej medlem längre | 2012-03-25 13:52 | |
![]() | Ja, nu är det vår! Glöm nu inte ta reda på alla nyttigheter. Nässlorna är bra, stärker emunförsvaret (nässelsoppa). De spröda maskrosbladen, björkskotten, granskotten, daggkåpa, För att göra näringsrikt vatten till trädgården ryck upp dem med rötter och allt, ner med dem i en balja med vatten och låt det stå tills det luktar dynga. För att slippa ohyra på blommor brukar jag plantera tomatplantor lite här och var. Jag planterar just nu jordgubbar i krukor. | |
skaskann - Ej medlem längre | 2012-03-25 13:58 | |
![]() | Torka med fördel lite av varje för att sedan använda et till ditt egna te. Blir en vitaminkick vid förkylning. | |
le-lou | 2012-03-25 14:37 | |
![]() | en fråga om syrenbuskar - är de lättskötta? Jag är gräsligt ointresserad av trädgårdsarbete och försöker hitta så enkla saker som möjligt att ha. | |
gnill | 2012-03-25 14:39 | |
![]() | syrener = tål allt och behöver ingen skötsel alls | |
le-lou | 2012-03-25 15:00 | |
![]() | tack ! | |
marmeladov22 | 2012-03-25 16:18 | |
![]() | lelouuuu | |
magnusito | 2012-03-25 16:23 | |
![]() | Murgröna kan man få att klättra så de täcker över, kom ihåg att de inte ska klättra direkt på väggen p g a fuktrisken. Sätt något utanpå väggen som de kan klättra i. Kanske bra att tänka på om du vill vara vän med grannen. | |
-Delika-tess | 2012-03-25 16:23 | |
![]() | Syrener kan med fördel "stjälas" från någon med en gammal buske (de brukar sprida sig rätt bra. Tänk bara på att det första åren växer de inte så jättemycket utan det brukar räknas som att de börjar växa ordentligt vid 3e året. De kan klippas och friseras, om man vill, annars struntar man i det :) | |
gnill | 2012-03-25 16:34 | |
![]() | om man klipper dem blommar de ofta inte året efter så det är ganska dumt tycker jag. Låt dem vara bara. | |
-Delika-tess | 2012-03-25 16:37 | |
![]() | Våra "tog fart" efter att de blivit överkörda av en gräsklippare och helt jämnats med marken :) Och nej, de blommade inte året efter, men de växte till sig ordentligt och blev mer buskiga. Men som sagt så är det som man vill. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-25 17:09 | |
![]() | om man inte klipper syrener blir don träd ganska kala ned till och grönrufsig krona,bäst är att klippa syrener i ocktober,om man vill ha en tät fin häck,jag har syrenhäck åt två håll och bukett spirea åt dom andra hållen,mina syrenhäckar är som väggar ingen ser igenom dom och det är denfunnktion dom ska ha hos oss,bukettspirea blir vägg på 3 år,ca 150 hög och bladen sitter kvar länge och får fina höstfärger,har varit ock köpt mer panseer,dom är si himla fina,jag kommer köpa 10 kg blodmjöl till,jag trodde gnill att blodmjöl är ett näringsämne för blommorna? | |
skaskann - Ej medlem längre | 2012-03-25 18:57 | |
![]() | Clematis är en vacker klängväxt som blommar rikligt. Växer ganska kvickt. | |