Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade25
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Helig dykare - Ej medlem längre2010-09-19 15:53
Antal inlägg: 343

Tror att Miljöpartiet kan få över 10 procent. Vi snackar en rejäl Wetterstrandseffekt här.
Jag har förvisso röstat på MP förut. Har växlat mellan sossarna och MP. Någon gång har rösten tillfallit V också, men aldrig något "borgerligt" parti.

Helig dykare - Ej medlem längre2010-09-19 15:55

Undermänniskor... vilket troll du är, Yamaha. Pinsamt.

justforfun2010-09-19 15:57
Antal inlägg: 406

h3r4kl31t0s

Du borde i vilket fall som helst rösta BLANKT för att vissa ditt missnöje med de etablerade partierna!

le-lou2010-09-19 15:58
Antal inlägg: 17500

demokrati innebär ju även att du faktiskt har friheten att strunta i att rösta.
Jag tycker också fler borde gå och rösta dock.

YamahaJet2010-09-19 16:03
Antal inlägg: 2239

Jag tror SD får 10% innan MP. Många hoppades att det skulle bli någon förändring med ett moderat styre men när regeringen fortsatte med socialdemokratisk politik så lockades många väljare längre ut mot högerkanten. Jag hade välkomnat ett dylikt resultat.

Helig dykare - Ej medlem längre2010-09-19 16:05

Vi får se, Yamaha.

Satyra2010-09-19 17:03
Antal inlägg: 4561

"Noterade för övrigt att vallokalen kryllade av diverse undermänniskor som inte ens bemödade sig att ta sig dit i rena och hela kläder, och fann mig vara obekväm i tanken att deras röst är lika mycket värd som min. Å andra sidan vet jag nu vilka som utgör vänsterns väljarkår."

Fy fan vilket osmakligt uttalande! :-/ Du tror att du är förmer för att du klär ut dig i kostym, YJ?

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-09-19 17:05
Antal inlägg: 753

Antagligen den absolut bästa kommentaren jag har läst. Hejja YJ, så skall det låta. Vad är nästa steg? Fram med galjen och lyncha feta, fula och tandlösa. Du får 5 J av 5 möjliga för den.

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-09-19 17:08

The Übermensch and the Nazis

The term Übermensch was a favourite of the Nazi regime, which borrowed selectively (and superficially) from Nietzsche's work and sought to adopt him as a philosophical mascot. Their conception of the Übermensch, however, was racial in nature, whereas Nietzsche himself was vehemently critical of both antisemitism and German nationalism. The Nazi notion of the master race also spawned the idea of "inferior races" (Untermenschen) which could be dominated and enslaved; this term does not originate with Nietzsche.
en.wikipedia.org/wik..._t he_Nazis

Satyra2010-09-19 17:08

Jag har precis varit och röstat - på V, om någon missat att jag är Vänsterpartist! Drog även med mig en granne som annars hade tänkt vara soffliggare. Känns gott! :-)

Helig dykare - Ej medlem längre2010-09-19 17:23

Satyra, du hade väl aftonklänningen på dig? :-)

Nietsmmar - Ej medlem längre2010-09-19 17:29
Antal inlägg: 229

YamahaJet, du är antagligen ett troll.
Om inte, borde du väl ändå rösta på såssarna då du har utländskt påbrå.

Tokstollan2010-09-19 17:53
Antal inlägg: 110

Anja fick inte rösta - var redan avprickad i längden

www.aftonbladet.se/n...78 12122.ab

Så här får det bara inte gå till! Då får man väl helt enkelt utlysa nyval i det distrikt som gjort fel.

Tyvärr blir jag inte förvånad heller. När jag själv röstade idag gav en av valförrättarna mig två kuvert (vilket jag inte upptäckte förrän jag stod bakom skärmen). Fick vackert gå och be om ett till och kunde inte avhålla mig från att fråga om mannen som skötte detta (eller snarast inte skötte detta) inte tog sitt uppdrag på större allvar än att han kollade vad han delade ut.

Gud enbart vet vad som händer när vallokalerna stängt och rösterna ska räknas. Kan de som sitter där alls räkna? Jag blir mörkrädd!

(Och eftersom Mouche tagit bort tråden jag skapat eftersom allt om valet ska ligga här, så får ju signaturen Kirgizistan möjligheten att än en gång påpeka det oerhört konstruktiva att jag är "löjlig", vilket ju heller ej sker för första gången. :))

Tokstollan2010-09-19 17:55
Antal inlägg: 110

Delar av länken föll bort i mitt ovanstående inlägg.

www.aftonbladet.se/n...78 12122.ab

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-09-19 17:56

Får se om vi adopterar något valfusk då från den amerikanska kulturen...

Election Fraud Continues in the US
New Data Shows Widespread Vote Manipulations in 2004
By Peter Phillips

In the fall of 2001, after an eight-month review of 175,000 Florida ballots never counted in the 2000 election, an analysis by the National Opinion Research Center confirmed that Al Gore actually won Florida and should have been President. However, coverage of this report was only a small blip in the corporate media as a much bigger story dominated the news after September 11, 2001.

New research compiled by Dr. Dennis Loo with the University of Cal Poly Pomona now shows that extensive manipulation of non-paper-trail voting machines occurred in several states during the 2004 election.

The facts are as follows:
www.commondreams.org...81 3-29.htm

Satyra2010-09-19 18:13

Rob - "Satyra, du hade väl aftonklänningen på dig? :-)"

Som någon jävla borgarbracka - nädu! ;-)

Jag hade på mig svarta trosor, svart Bh, svart tunika, svarta tajta byxor, svarta Dr Martenskängor och en nötbrun kort skinnkavaj. Jag var nyduschad och det nytvättade håret hade jag utsläppt, bortsett från en bit av fram/överhåret som jag föst ihop med en klämma baktill.
Jag hade vidare en svart handväska hängande i kors över axeln och i vänster hand höll jag på vägen till/från vallokalen ett svart koppel, fastsatt på en svart hund.

Du då, hur såg du ut, under denna högtidliga valprocess? ;-) hahaha

Gautama2010-09-19 18:23
Antal inlägg: 6854

Kul Satyra, jag vill veta mer hur folk klädde sig idag på denna viktiga dag:-)
Jag hade lila trosor, lila BH, svart lång klänning, svarta leggings. Lila sjal, röda convers och en svart långkofta till det. Sen hade jag min älskade rastaväska förstårs:-). Håret hade jag dagen till ära i två tofsar.

Helig dykare - Ej medlem längre2010-09-19 18:25

Jag hade svarta boxershorts, svarta strumpor, skrikigt orange T-shirt med trycket "Colorama"(reklamtröja som min bror färghandlaren så behjärtansvärt skänkt mig), svarta urtvättade jeans samt röd sportjacka inhandlad i Thailand (snygg som fan, men dålig kvalitet - hål vid fickorna nu).
Jag var icke nyduschad, men mitt fem millimeter långa hår låg rätt bra ändå, tycker jag.
Jag tog mig till vallokalen ridandes på min stålhäst av märket Logan som jag inhandlat i en av kooperativa förbundets affärer för cirka fem år sedan.

Gud, jag inser att jag är en slusk nu. En undermänniska. Damn it. :-)

le-lou2010-09-19 18:28
Antal inlägg: 17500

militärgrön långkjol, militärgrön soldatjacka, svart sjal och svarta stövlar. Hår i knut och glasögon på. Med andra ord klassisk trädkramare alt. vänster.
dock gick denna lodares röst till alliansen :D

Gautama2010-09-19 18:30
Antal inlägg: 6854

Låter snyggt le-lou. Synd bara att du inte är trädkramare:-))

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?