Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2010-09-18 16:18 | |
![]() | Jag minns när min mamma kommenterade min mage. Den buktade ut en del över jeansen. Jag var bara tacksam att hon gjorde mig uppmärksam på det eftersom min dåvarande kille gärna ville ha mig för sig själv och matade mig med massa onyttigheter :) Själv la jag aldrig riktigt märke till det innan hon sa det till mig. Jag gjorde mig snabbt av med hullet. | |
| Storhushåll - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:18 | |
![]() | Feta barn duger som de är säger föräldrarna, sure, men andra barn i deras närhet mobbar rätt friskt. Ett barn ska behandlas som en hundvalp, stenhård disciplin och belöning när belöning är befogat. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:19 | |
![]() | Satyra - det gäller bara att vänja sig, för vad ska du annars göra åt saken, att publicera en massa felexponerade bilder från billiga kompaktkameror på halvtjocka, lagomt bleka svenssons på någon blogg lär ju inte fungera. Så det återstår nog bara att vänja sig och sina barn, och samtidigt undvika att äta för många småkakor. | |
| apbur | 2010-09-18 16:21 | |
![]() | Jag tycker det är viktigare att lära sin barn leva sunt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:22 | |
![]() | Det är ju tur att människor inte har känslor. Varför inte skaffa en liten piska också? Det brukar funka med tortyr för att få det man vill ha. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:22 | |
![]() | Storhushåll - skönt att du dammar av den gamla Hisingen "tjocka barn är oälskade barn" - finns en poäng där, men helt tydligt är det inte med tanke på aptiten styr lite också. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:22 | |
![]() | att ha fetma är inte bra på ngt sätt. varför ska vi fronta och förhärliga ngt så osunt. för att de feta ska känna "att de duger"? nej, de duger som människor men deras kropp är inte ideal. ur ngn synpunkt. sen ogillar jag att man ser ner på estetikens värde i sig självt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:23 | |
![]() | Roligt att ni binder självkänsla till just vikten på en människa. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:24 | |
![]() | jag tror dock inte att många feta irreterar sig på vackra kroppar i media. jag tror att de flesta är medvetna om att de har ett problem och vill göra ngt åt det. av flera skäl. nej, jag tror det är de slappa, småputiga brudarna som irreterar sig. de som med lite ansträngning skulle kunna göra något åt det. de irreterar sig på idealet av avundsjuka. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:26 | |
![]() | Delicious: man ska vara väldigt naiv att inte se sambandet mellan låg självkänsla, aptit, uppfostran, och nålens läge på vågen, man blir inte tjock av att titta på idealet dock. | |
| Storhushåll - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:27 | |
![]() | Ja, de riktigt feta vet att det är lönlöst att göra något åt det, så istället för att anstränga sig så tar de en chokladbit till och putsar på humorn - för alal vet att tjocka människor oftast är väldigt roliga..... | |
| apbur | 2010-09-18 16:28 | |
![]() | Storhushåll, man kan inte riktigt se om du har ett litet huvud i förhållande till kroppen :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:28 | |
![]() | Så alla normalviktiga har bra självkänsla alltså? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:29 | |
![]() | fast det var ju d som argumenterade - om man mår dåligt då av idealkropparna då, grejen. därav självkänslekopplingen. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:29 | |
![]() | gör dig inte löjlig d. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:32 | |
![]() | d- "Visst vore det bra om alla hade en så pass bra självkänsla att alla vore nöjda med sig själva oavsett hur många fixade bilder på kändisar eller modeller man ser, men det är inte särskilt realistiskt. " att vara nöjd med sig själv- självkänskla. för det behöver man inte vara nöjd med sin kropp. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:32 | |
![]() | Löjlig för att du vet själv att det inte stämmer. Nja | |
| Rull | 2010-09-18 16:34 | |
![]() | Varför blir alla så upprörda? Om Demi Moore vill visa upp den sidan av sig själv, fine. Om Helle Vaagland vill visa upp en annan sida av sig själv...också fine. Är man snygg varför inte visa upp sig? Alla ni som blir upprörda, lägg ner och skaffa ett eget liv. | |
| Storhushåll - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:34 | |
![]() | Apbur, kul att du tar dig tid och protesterar på ditt vis. Trodde du hade utställningskatter att sköta om. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 16:35 | |
![]() | Kom och säg att detta är sunt och försök sedan att övertyga mig om den saken: www.aftonbladet.se/n...78 04030.ab Och nej, jag är inte avundsjuk. | |