Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Laserswärd2010-09-20 17:46
Antal inlägg: 1172

jox_reklan: SD är ett parti med en fascistisk ideoligi som främst riktar sig mot muslimer. Detta utan att ens ha deras "historia" i åtanke. För problemet är inte egentligen de frågor de tar upp, utan hur de tar upp dem, varför de tar upp dem, hur de överdriver, förvränger och sysslar med ren skrämselpropaganda, och vilka lösningar och vilken attityd de har till dem problem som de har som hjärterfrågor.

Satyra2010-09-20 17:51
Antal inlägg: 4561

Såhär sa MP under en presskonferens idag, vilket också uttrycker det jag själv känner i frågan om hur de bör förhålla sig till situationen:

www.aftonbladet.se/n...78 19172.ab

stansjaern2010-09-20 17:51
Antal inlägg: 83

politiker överdriver, förvränger och sysslar med skrämselpropaganda överlag, men visst ser det mycket hemskare ut när det är SD som gör det och ämnet är invandring.

Måns_E2010-09-20 17:52
Antal inlägg: 12045

Jox_rekan: SD är bildat ur bl à BSS och några andra ungefär lika nynazistiska organisationer, för knappt tio år sen gick SD's ledning ut med att det skulle se bättre ut om deras medlemmar inte sprang omkring i naziuniformer på politiska möten och demonstrationer.

Så du verkar ha en del att läsa på själv.

le-lou2010-09-20 17:54
Antal inlägg: 17500

MP får akta sig , de är farligt nära storhetsvansinne nu :D

teamgrens2010-09-20 17:57
Antal inlägg: 763

Klart att det finns nuts i SD. Men även i alla andra partier. Dem blir synligare i SD då det är ett litet parti och som dessutom vågar ta upp de känsliga frågorna. Det jag läst av SD:s program tycker jag låter bra. Men de har stämpeln på sig att vara rasister och den blir de inte av med.
Jag tycker att våra politiker kan släppa dagisfasonerna nu. SD är i riksdagen, acceptera och bete er som vuxna människor. Försök att kompromissa och samtala med varandra. Jag förstår inte varför alla är så rädda för dem. Med sina 20 mandat kan dem inte direkt gasa ihjäl alla muslimer vilket verkar vara det alla tror ska hända. Skärp er.

Om det är någon politiker som verkligen är störd så är det Lars Ohly. Fy vilken kass karl. För mig är det ofattbart att dem inte åkte ur riksdagen

Måns_E2010-09-20 18:10

teamgrens, hela bekymret med SD är att det är tokstollar som har bildat partiet, och som fortfarande styr. Vad som har hänt är att de har blivit populistiska, men tro inte att de har lagt av sina nynazistiska ideal för det.

Hela polariseringen av muslimer och islam är ju ett ganska tydligt tecken på rasism, och det kan väl knappast någon missa att SD håller på med?

stefanf2010-09-20 18:10
Antal inlägg: 1744

Vår ickefungerande integrationspolitik påverkas ju knappast (främst) av antalet - utan ovilja, okunskap och fördomar. Dessa förutsättningar förändras inte utifrån antalet invandrare utan kräver ett särskilt arbete som behöver planeras och genomföras av rätt så smarta människor.

SD är alltså inte rätt parti för att lösa problemen, man kallar ju inte ens problemet vid sitt rätta namn; integrationsfrågor - utan envisas med att kalla det för invandringsfrågor. Invandringen är ju bara en liten detalj av integrationsfrågan.
Det är lite som att kalla miljöpolitiken för vindkraftsfrågor..

Om det är någon som tror att minskad invandring ska ge pensionärerna mer i kuvertet så är ni tyvärr rejält lurade. Detta var ett retoriskt knep för att vinna sympatier. Det finns ingen rimlig grund till "uträkningarna". Sorry.

SD behövs? Ja visst, precis lika mycket som spädbarn behöver knogjärn..

Måns_E2010-09-20 18:13

Men förhoppningsvis så får SD inget inflytande ö h t denna mandatperiod, och åker ut i nästa. Vi har ju redan sett ett annat populistiskt rasistiskt parti göra just den resan mellan 91 och 94 och de var ju faktiskt ännu populärare när det begav sig.

CarlH2O - Ej medlem längre2010-09-20 18:14
Antal inlägg: 46

"SD behövs? Ja visst, precis lika mycket som spädbarn behöver knogjärn.."

Hahhahha. :D

Jupiter22 - Ej medlem längre2010-09-20 18:15
Antal inlägg: 7

Skillnaden är att Sverigedemokraterna har en stabil organisation de har byggt upp under många år. Något som snabbinsamlade populister som ND och PP saknade.

ladolcevita2010-09-20 18:16
Antal inlägg: 28

teamgrens, vilka känsliga frågor? de vill ju att vi ska bete oss omänskligt och osolidariskt. vad är det du har läst som du tycker är bra? "bevara den svenska kulturen", gör vi inte det nu eller?

jag är inte rädd för sd, för fem öre, tvärtom så tycker jag att de är ganska löjliga. men visst, dom är smarta som lindar in sin rasism i fina valprogram och gul/blåa blommor och flaggor. japp stäng gränserna, för vi ska inte hjälpa folk i nöd... invandringen kostar... vad med all skatt som invandrare betalar, vad med alla arbeten som invandrare gör?

hur lars ohly har med den här debatten att göra återstår för dig att förklara för mig?

Måns_E2010-09-20 18:17

Ja med tanke på att de inte ens fick ihop ledarmöter till alla kommunfullmaktigeplatser förra valet, och dessutom hade väldiga problem att få folk att sitta kvar hela mandatperioden så verkar ju organisationen väldigt stark (eller kanske inte)

Jupiter22 - Ej medlem längre2010-09-20 18:19

Studera partiets valsiffror så ser du att de har ökat för varje val och läs studierna av partiet så ser du också att organisationen har blivit starkare. Du kan inte jämföra de organisationsmässigt med ND, JL eller PP.

Tears_of_god - Ej medlem längre2010-09-20 18:23
Antal inlägg: 63

ääääääääntligen!! det här e det bästa som hänt i svensk historia! Tack alla som rösta på Sverigedemokraterna!

Måns_E2010-09-20 18:23

Jo jag vet att de har växt, och en del verkar ha glömt bort deras brunsolkiga ursprung, men att de skulle ha en stark organisation, nä jag är skeptisk.

De verkar ju hur som helst inte ha fått in någon som kan räkna, och seriositeten i de debattinlägg som de kommer med är ju skrämmande. Deras framgång bygger på folks fördomar och allmänna politikerförakt.

Dock så tror jag inte att de kommer att få så värst stort inflytande, och förhoppningsvis så genomskådar eller tröttnar de som har röstat fram SD på dom till nästa val.

Araknoidea2010-09-20 18:24
Antal inlägg: 783

Quicka skrev i den förra tråden följande:

"vi som röstar på SD har respekt gentemot andra partier och dess ledare."

Ganska intressant med tanke på att en snubbe i SD igår sa att Mona Sahlin är en katastrof både nationellt och internationellt.

Och att teamgrens i denna tråd skriver att Lars Ohly är "störd" och att han är en "kass karl".

Hur var det där med att ha respekt för andra partier och dess ledare? Eller är det jag som har missuppfattat vad som menas med respekt?

mishizaki2010-09-20 18:25
Antal inlägg: 2533

Vi måste visa att vi menar vad vi säger att vi inte är rasister. Anställa personer med invandrarbakgrund i näringslivet, låta invandrargrupper representeras i politiken, låta människor med brytning men med underbar förmåga att kommunicera få vara lärare för svenska barn osv. osv. Visa SD vilken kompetens vi har i mångfalden.

Jupiter22 - Ej medlem längre2010-09-20 18:25

Du ska inte blanda ihop tyckande om deras politik med analys av organisationen.

Annaso2010-09-20 18:29
Antal inlägg: 45

Dina bokstäver är latinska. Dina siffror kom från Indien, med arabiska handelsmän. Din demokrati är grekisk. Din pizza italiensk. Din kebab Turkisk. Din potatis Sydamerikansk. Alkohol uppfanns av en iranier. Din favoritrappare har afrikanskt påbrå och den roliga killen på tv är kurd. Du älskar att åka till Thailand och din landslagskapten i fotboll är bosnisk. Visst vore livet tråkigt utan invandrare!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?