Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2010-09-22 13:43 | |
![]() | Om jag inte räknat fel så leder den här ''sifoundersökningen'' av vänstern med 19-13. Intressant tycker jag med tanke på att alliansen vann. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-09-22 13:50 | |
![]() | I sanning mycket intressant. Hur kan det komma sig att blev ett annat utslag i verkligheten än det blev på 32 röster här på betapet? Jag fattar ingenting. | |
| MiniLudd | 2010-09-22 13:52 | |
![]() | Snoosy älskar konspirationsteorier. I en annan tråd menade hon att eftersom det stod fler personer runt de rödas valstugor borde ju vänstern ha vunnit. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-09-22 13:54 | |
![]() | Usch vad tyken jag var :( Ursäkta. | |
| TeddyBella | 2010-09-22 13:59 | |
![]() | Sote: kanske inte...jag har fått jobb när jag velat ha ett...o jag har själv sett till att få det jobbet jag velat ha...genom att utbilda mig till mitt drömyrke..MakeUp artist... Det låter kanske naivt...men man har ett ansvar för sig själv..ingen annan kan ge dig DITT jobb...det får du göra själv...=) | |
| Snoosy | 2010-09-22 14:03 | |
![]() | mini-ludd, lite intressant är det med konspirationsteorier. Men detta handlar om sanning och inte konspiration! Men det är inte så mycket att komma emd än så länge ;) Med tanke på att så få har röstat. Men man kanske skulle gå ut på stan och fråga ;) Så kan vi få det verkliga svaret. | |
| le-lou | 2010-09-22 14:04 | |
![]() | "Och jag håller helt med föregående talare - det är både fräckt och fördomsfullt att förutsätta att man är arbetslös eller sjukskriven bara för att man röstar rött. " Precis lika fräckt är det att förutsätta att man är rik eller född med silversked i mun bara för att man röstar blått. Eller är det en skillnad? Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra ordet "borgarbracka" eller för den delen - "du vet minsann inget om hur det är att vara SJUK - FATTIG och en massa annat rappakalja. | |
| MartinaJonss | 2010-09-22 14:06 | |
![]() | Miljöpartiet. :) | |
| Snoosy | 2010-09-22 14:07 | |
![]() | jaha, så du är född med silversked i mun le.lou?? Klart det är fel att ha fördomar när det gäller fattiga och rika. Fast det utesluter ju inte att det är lättare att ta sig genom livet om man har pengar. rent ekonomisk menar jag då. | |
| TeddyBella | 2010-09-22 14:07 | |
![]() | Le-Lou: precis...bara ör man röstar åt det blå hållet betyder det inte att man är rik på något vis...jag är uppvuxen i arbetarfamiljen...mina föräldrar röstade rött men jag blått... | |
| Snoosy | 2010-09-22 14:08 | |
![]() | 20-13 till vänsterblocket! | |
| golden | 2010-09-22 14:11 | |
![]() | självklart är alla ansvariga för sina egna liv, men att någon röstar på ett parti för ett par hundringar extra i fickan samtidigt som många blir utan både pengar o vård och samtidigt skickade längre ut i förorterna medan man höjer priset på kollektivtrafiken och boendeavgifter i stan, visar att denna någon är en riktigt obehaglig och självisk individ. | |
| pressylta | 2010-09-22 14:13 | |
![]() | Vänstern för mig | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-09-22 14:14 | |
![]() | le-lou, jag har aldrig trott att du är varken rik eller född med silversked i mun. Du känns mer som typen som kommer från enkla förhållanden och är livrädd för att förlora de förmåner din familj äntligen fått/skaffat dig. Du misstror människor (kollektivet) och väljer därför en politik som understryker att varje människa är en ö - för så har du ofta känt dig. Mvh/ Dr Phil | |
| MiniLudd | 2010-09-22 14:18 | |
![]() | Snoosy - Lelou skrev väl inget om att hon är född med silversked i mun.. Jisses. | |
| MiniLudd | 2010-09-22 14:21 | |
![]() | Å Snoosy, gå du ut på stan och fråga alla röstberättigade vad de röstade på. Du blir kanske klar till nästa val. | |
| Snoosy | 2010-09-22 14:21 | |
![]() | MiniLudd, menade faktiskt inget negativt med frågan. Men du valde att ta det så. Tror Le-lou är vuxen nog att svara för sig själv. | |
| TeddyBella | 2010-09-22 14:22 | |
![]() | detta kan ju diskuteras i en evighet... alla tycker olika o man får respektera det... jag klankar inte ner på nån som röstar på Sd, V eller S... | |
| Snoosy | 2010-09-22 14:22 | |
![]() | 21-13 till vänsterblocket! | |
| Snoosy | 2010-09-22 14:24 | |
![]() | Miniludd, har man fått frågan ''borgarbracka" eller för den delen - "du vet minsann inget om hur det är att vara SJUK - FATTIG'' Så kan man ju tänka sig att man är från en rikare familj. | |