Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bj-olle | 2010-09-30 12:14 | |
![]() | annars vore det trevligt om BB kunde skicka ett urval av bebisar innan man kör sin fru dit, så man kan veta lite vad man får. jag menar, det är ju inte som att man får ett kvitto, så någon slags försäkring vore ju trevligt.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-30 12:31 | |
![]() | jag älskar barn dom är fantastiskt underbara och i bland så får man frispel på dom,sitter just nu och talar med 19åringen och 26åringen,och det käns bra dom är så fina och vuxna,ansvarstagande,kärl eksfulla med männiniskor,jag har 11 barn och skulle järna ha fler,blir lika besviken varje gång jag får mens, | |
| Nimaquee | 2010-09-30 12:47 | |
![]() | Den som inte fått ett eget barn kan aldrig förstå känslan av att få ett. Det är det mest otroliga som finns när den nyfödda bebisen lyfts upp och läggs på ens mage och man får känna på den lilla handen och stryka den lilla pannan. Och ju äldre barnet blir ju roligare blir det! När barnet kan börja kommunicera med ord och börjar pussas och kramas på eget initiativ och säger "Tycker om dig mamma!" osv. Att gå i skogen med ett barn är en oändlighet mycket mysigare än att gå i skogen med en hund! Man kan aldrig jämföra en hund med ett barn! En hund är en obetydlig i sammanhanget. DÄREMOT finns det de som inte kan få barn som säkert kan få mycket tröst och lite sällskap av att skaffa hund. Jag älskar djur och förstår varför folk skaffar dem men, som sagt, man kan inte jämföra ett djur med ett barn. Själv hade jag inte heller någon tanke på att skaffa barn från början, men när jag fick veta att jag var gravid... Jag kan inte förklara känslan med ord. "Underbart" är så futtigt i situationen. Och vad jag ska ha min dotter till? - Jag ska älska henne och glädjas åt varje sekund med henne. Jag är LYCKLIG när hon finns i närheten! | |
| Nealot | 2010-09-30 12:47 | |
![]() | Hur kan man ens jämföra barn med hundar? det är patetiskt. Barn är det finaste som finns och att fråga vad man ska använda barnen till är sjukt. | |
| Yamma | 2010-09-30 12:59 | |
![]() | Mitt barn kom till genom min mans och min gemensamma längtan efter ett barn. Varför vi längtade efter ett vet jag inte, men idag när Vincent är tre veckor gammal känns det som om det var det bästa beslut vi någonsin fattat. Det gav mig också en ny upplevelse, förlossningen var otroligt rolig! Klyschigt ja, men som nån annan sa, man förstår faktiskt inte förrän man själv fått barn, oavsett om man vill ha dem eller ej. | |
| 1stclassriot | 2010-09-30 13:17 | |
![]() | när Leopardhonan säger att hon vill adoptera och att det finns så många barn som är utan föräldrar så kanske man får sig en tankeställare: VARFÖR finns det så många barn som behöver bli adopterade, som inte har några föräldrar? jo för att föräldrarna inte kan/vill ta hand om dem. Då är det väl bättre att avstå från att skaffa barn istället! om folk inte hade fött barnen i första hand så skulle de inte få lida så mycket. ska man sätta ett barn till världen så ska man fan va 100% säker på att man vill ha det! varför blir man häcklad för att man inte vill ha barn? fuck off säger jag då till er som tycker att bara för att man inte vill ha barn så är man ett jävla pucko. | |
| Savi | 2010-09-30 13:24 | |
![]() | Det här en tråd för att skapa konflikter,lägg ner den! Vissa vill ha barn andra inte,varför ska man ens diskutera? | |
| Stålis79 | 2010-09-30 13:34 | |
![]() | Nimaquee: Jag håller med dig. De som inte fått barn vet inte hur känslan är. Man ligger i sjuksängen och får en varm liten krabat på bröstet.En krabat som levt i dig i 9 månader. Ett mirakel föds! | |
| Yamma | 2010-09-30 13:34 | |
![]() | 1stclassriot, de som får barn som de adopterar bort är nog inga som planerat att få barn. | |
| HappyGrace | 2010-09-30 13:36 | |
![]() | Barn är absolut utan tvekan livets största gåva! Varje dag är en lycklig dag bara för att jag fått äran och chansen att älska mitt barn. Utan att överdriva så känner jag total glädje, lycka, tillfredsställelse, kärlek, jamen allt man kan känna när man älskar någon mer än livet självt. För mig var det inte självklart att bli mamma då jag varit sjuk under många år. Men kroppen bara bestämde att jag skulle få ge mitt barn liv och jag tackar min kropp dagligen att den orkade med att bära mitt älskade barn. Älskar barn i största allmänhet och alla barn gör mig lycklig, men på olika sätt... Det är mitt ärliga svar, men förstår samtidigt dem som har valt att inte skaffa barn... | |
| 0si | 2010-09-30 13:39 | |
![]() | använda? att få barn är varje vuxens plikt. fortplantning du vet. | |
| Kuppchocken | 2010-09-30 14:51 | |
![]() | - Leopardhonan, vad jag förstått är kön till att adoptera längre än kön till att bli adopterad. Jag trodde inte det, men har fått det förklarat i alla fall. | |
| tinaol | 2010-09-30 15:22 | |
![]() | De håller en ung och glad+ att man får och ger en jävla massa kärlek!! | |
| lillakia | 2010-09-30 16:05 | |
![]() | Jag har helt klart skaffat sex barn för att jag tycker det är så jävla kul att städa och att jag ALDRIG skulle klara av att stöka ner så mycket själv. Dessutom älskar jag att argumentera och debattera och jag blev ju aldrignågon politiker. Dessutom så har jag så förbannat gott om pengar som jag inte reder ut att spendera själv;) För det kan ju inte vara så att jag älskar mina barn över allt annat, kan gå genom eld för dom och anser att det är de absolut största gåvorna man kan få??? | |
| Leopardhonan | 2010-09-30 16:28 | |
![]() | le-lou.. instinkten kommer ju från psyket om något? :) Allt som sker kommer ju från hjärnan i första början, som en inprogrammering... ;-) Djur har ju "perioder" dom också när dom skaffar "barn" och parar sig. Dom måste också tänka, planera med mkt mera precis som människan. Dom sätter inte direkt på varje dag när dom kan.. och instinkten är ju detsamma, som du säger; vår överlevnad, eller snarare att föra familjen vidare. | |
| Leopardhonan | 2010-09-30 16:29 | |
![]() | Vad rolig du är Ninniz.. hahahaaaa. Album ;-) =) =) | |
| ViktorWig | 2010-09-30 16:46 | |
![]() | Man blir lite lurad att skaffa barn, någon har ordnat så att det är mycket angenämnt att tillverka dom :/ Sitter själv med 2 st krabbater pga det. | |
| stansjaern | 2010-09-30 16:53 | |
![]() | jag tänker inte "råka" få barn innan jag har träffat nån som jag vill ha barn med. Har inga idiothöga krav men den senaste kandidaten var jag faktiskt tvungen att avvisa. Nu känns det som det kanske var den sista chansen men hellre ensam lycka än delad olycka. | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-09-30 17:08 | |
![]() | Vilken dum fråga! För att det är inbyggt i arvsmassan förstås!! | |
| Tinna | 2010-09-30 17:15 | |
![]() | Man borde införa något sorts "jag är redo för att bli förälder-prov". Som teoriprovet innan körkortet.. :) | |