Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 907

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vita_syrener - Ej medlem längre2010-10-11 20:26
Antal inlägg: 22144

Första gången jag förlovade mig var jag 15 och det höll i 25 år andra gången var jag 45 och det häll i 13 år, nu är jag nyförlovad och räknar med att det ska hålla livet ut. Kärlek är fantastiskt och att det kan stöta på hinder som t.ex dödsfall etc. eller andra förändringar i livet. Lycka ska man fånga när den erbjuds är min fasta åsikt. Så var lyckliga och ta hand om varandra. Och lev i nuet.

Lillstölla2010-10-12 13:41
Antal inlägg: 23831

Man får väl ta det lite för vad det är och hur personerna som är förlovade är. Min mamma var 16 lite drygt när hon och pappa förlovade sig, pappa var 20. Min mormor var vansinnig för hon tyckte ju att mamma var alldeles för ung. Men mormor är överbevisad med råge för mamma o pappa har varit gifta i 30 år.

Sen finns det ju den andra sidan av det hela med, en kusin till mig förlovade sig när han var 14 och tjejen var väl 12 eller 13, höll inte så länge kan jag ju säga.

Sen har jag en vän som nog varit förlovad 5 gånger, har tappat räkningen. Men hon är 38. En kompis till henne skojade om att nu behöver hon bara en bruten förlovning till så har hon ett jämnt antal servettringar.

Så det handlar inte alltid om ålder, utan som vita_syrener säger, omständigheter i livet, hur man växer som person osv.
Bara man trivs och mår bra så är det huvudsaken.

magnusito2010-10-12 13:49
Antal inlägg: 5000

Jag har en väldigt nyanserad uppfattning om detta:
DET ÄR HELT FEL!

Cover Me2010-10-12 14:00
Antal inlägg: 247

magnusito - törs man fråga varför?

Midna792010-10-13 21:38
Antal inlägg: 1117

Jag förlovade mig när jag var 16 och det gick strålande. Omgivningen var inte så exalterad, och generellt måste jag ändå säga att det är för tidigt för de flesta. Men det kan ju faktiskt hålla också - så vem vet vad som är rätt för den här personen?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?