Spelrum
Giraffen40
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade67
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tina_xx2010-10-13 23:09
Antal inlägg: 133

Vi som är mediala, har sett osv , vi tvekar aldrig. De som tvekar är de som tyvärr inte fått uppleva och antagligen kanske aldrig komme få göra det heller. Det sägs att de som är anti sånt här blir inte visade heller. Men om man sitter mer än en och alla ser samma sak, hallucinerar vi allihop? Nej tror inte det...

tina_xx2010-10-13 23:11

Gnällspikarna med sina "tuffa" kommentarer är nog avundsjuka...:-)

_abc_2010-10-13 23:14
Antal inlägg: 2200

Det är mer sannolikt att det inte står rätt till i ens hjärna, elektromagnetiska impulser emellan, än att ni besitter en mental kraft som inte jag har. Och om ni är så naiva att tro detta, kan ni inte anstränga er för att bevisa detta övernaturliga fenomen ni sett, hört osv. och dessutom kan få 1 miljon dollar för det om ni lyckas?
James Randi utlovar ju det som någon sa, och ingen har hittills lyckats.

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-13 23:14
Antal inlägg: 11612

Fläktlampan i köket blinkade 8 gånger!

shit.

tina_xx2010-10-13 23:16

Ang bim1964:s inlägg ( det långa) så förstår jag precis.. det är sådana saker som inte är slumpen, speciellt inte då man upplever det själv. Är man med om något sådant, så ifrågasätter man aldrig mer..

apbur2010-10-13 23:20
Antal inlägg: 9699

Varför går det inte att ifrågasätta det man upplever? Litar ni så blint på era sinnen? Skrämmande.

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-13 23:25

Man vill väl inte vara med i "det okända"

och framstå som en idiot.

tina_xx2010-10-13 23:31

sen är det så att alla de som är väldigt övertygade nog varit med om liiiite mer än just blinkande lampor, knarrande golv osv... Sådana saker som i regel brukar ha naturliga orsaker..

_abc_2010-10-13 23:32

"Man vill väl inte vara med i "det okända"

och framstå som en idiot."

Är man tillräckligt övertygad gör man nog detta. Du tillhör uppenbarligen inte de som är såpass övertygade.

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-13 23:36

abc...jag vill höra din historia!

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-13 23:38
Antal inlägg: 181

_abc_ 2010-10-13 23:14
"Och om ni är så naiva att tro detta, kan ni inte anstränga er för att bevisa detta övernaturliga fenomen ni sett, hört osv. och dessutom kan få 1 miljon dollar för det om ni lyckas?"

_abc_, först måste det ju finnas ett behov av att vilja övertyga, vilja omvända någon som tvivlar, eller hur?

Om nu inte det behovet finns, utan folk bara vill dela med sig till dom som kanske upplevt något liknande och framförallt tänker i samma banor, så då är väl allt frid och fröjd, eller hur?

De som tvivlar kanske kan öppna en egen tvivlartråd och frossa i ert tvivel där, precis så mycket ni vill? ;)
- Näe, skämt å sido, det är bara kul att ni är med här. Men skippa gärna den aningens nedlåtande attityden, tack. ;)

Naity_2010-10-13 23:59
Antal inlägg: 633

Är intresserad av att höra era historier, pm:a mig gärna om du vill dela med dig, har själv vart med om lite smått och gott, däremot inget som fått mig 100% övertygat, seså dela med dig!!:-)

Snoosy2010-10-14 00:03
Antal inlägg: 4273

Le-lou, tror du dessa illusionister finns i mitt hem? Eller, ja varför inte ??
Vi vet inte så mycket om det som är runt oss överhuvudtaget.
Men än så länge tolkar vi det till ett andeväsen ( Det jag såg)
Så får nog hålla mig till det ändå.
Man ska inte sväva ut för mycket. Men nog är det ne kul tanke om alla andeväsen är något annat övernaturligt vi inte förstår. Om du förstår vad jag menar ;)

le-lou2010-10-14 00:10
Antal inlägg: 17500

"Vi som är mediala"

där kom det. Denna unika grupp, oftast bestående av kvinnor. Varför?

Jag är rätt övertygad om att ju högre utbildning generellt sett, en person har - desto mindre är chansen att denne tror på det övernaturliga. Helt enkelt för att man blir mer kritisk i sitt tänkande om man är välutbildad.
Varken jag eller nån ska ta åt sig nu på det här - jag är inte speciellt högutbildad och jag är inte intresserad av era utbildningar heller, jag la in detta som en liten tes som känns lagom provocerande bara.

Dyslekso2010-10-14 00:15
Antal inlägg: 8945

Jag var med om något konstigt häromdagen. Jag gick förbi en kråka som tuggade i sig lite hundbajs. När jag kom jämsides lyfte kråkan sakta på huvudet och tittade mig djup i ögonen, varpå jag hörde ett näbbigt, stött men självbelåtet viskande i mitt huvud: "Carpe ... carpe diem...". Jag tror att det kan ha varit någon hädangången betatant, men är inte tvärsäker.

_abc_2010-10-14 00:17

anneli: Du måste gravt ha missuppfattat mig. Jag syftade till de människor som faktiskt är så övertygade att det ställer upp i "det okända" för att riskera att framstå som en idiot, där talar vi övertygade människor. De som inte ställer upp kan man lätt tro inte tror tillräckligt på sin sak, eller hur? Och jag tillhör inte någon av dessa kategorier, vilket du missuppfattade mig kring.

tompas syrra: "först måste det ju finnas ett behov av att vilja övertyga, vilja omvända någon som tvivlar, eller hur? "
Det borde rimligen öka sitt behov om det erbjuds 1 miljon dollar om man lyckas bevisa detta.

Den nedlåtande attityden beror på att vi på 2000-talet får höra att folk tror på trädgårdstomtar och dylikt där vi andra anser att vi borde vara lite mer kritiskt lagda nuförtiden. Men som RIchard Dawkins säger, vi människor idag ÄR inte så lika varandra sett till intelligens och hjärnans utveckling. Tusentals generationer har gjort att vi till det yttre ser lika ut men just hjärnans utveckling är rätt individuellt olika människor emellan. Det kommer nog tyvärr fortfarande finnas de som tror på vättar och troll medan vetenskapen utforskat hela galaxen om några hundra år.

Vetenskapen har på ett bra sätt inom vissa områden konstaterat att det handlar om felaktiga signaleringar som sker i hjärnan hos vissa, vilket kan utforma sig i hallucinogena kreationer, likt upplevelser av att inta PCP-droger. Varför jag därför anser det mer sannolikt att dessa uppenbarelser bara sker i en människas fantasi än att det faktiskt hänt är pga att vetenskapen i viss mån redan kan motbevisa sådana karaktäristiska fenomen.

Till slut kommer människan att skratta åt att det tragikomiskt förr i tiden fanns människor som trodde att de talade med döda, när de istället bara hade ett hjärnfel.

_abc_2010-10-14 00:21

Och misstro nu inte oss som är sjukt skeptiska till att ni besitter en mental kraft som inte vi har, som innebär att ni kan tala/se döda osv. När ni kan bevisa att ni faktiskt kan göra detta istället för att det är föranlett pga att ni har något fel på er hjärna (säger inte det i nedlåtande syfte utan säger det mer som ren fakta), då får ni oss skeptiker att köpa det som vetenskap, den dagen skakar jag gladeligen er hand och erkänner att det var jag som hade fel.

Naity_2010-10-14 00:26
Antal inlägg: 633

Igår gick jag mot busskuren, framför mig går en dam med vit hund ( som såg ut som en varg, vet inte vad dom kallas).
Hunden kollar bakåt och får syn på mig, kollar mig in i ögonen, och vänder tillbaka huvudet i gångens riktning. Vänder sig sedan bakåt och kollar några sekunder i mina ögon, och tillbaka. Detta upprepar sig några gånger totalt och jag tror inte vargen ville något illa, däremot är jag lite rädd för hundar:-(. Bussen kom farandes mot busskuren och jag var tvungen att nu gå om damen och sin varg. Jag går vid sidan om vargen med 1.5 meters mellanrum kanske, och då vänder sig hunden mot där jag nu står och stirrar mig in i ögonen.. Det var inte en vanlig känsla som då man har ögonkontakt med djur, vargen var typ magisk och den ville mig inget ont kändes det som.. Däremot var jag lite rädd även då jag visste att det inte ville mig ont så jag kollade inte så länge i vargens ögon utan fortsatte mot bussen.. Jag undrar lite

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-14 00:27

vit schäfer,naity.

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-14 00:29

Lite lustigt..men jag blev attackerad av en liknande hund-99.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?