Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2010-10-29 09:54 | |
![]() | TS fråga fick svar. Det var mycket dumt att ta upp det på ett stormöte alltså kan han inte gå till chefen för att få kollegan omplacerad på grund av att han själv betett sig klantigt. Hade han gått till chefen först hade det varit en annan sak. Det är vad han skulle gjort eftersom han tydligen egentligen inte var en nära vän med kollegan då han samtidigt skriver att de har en strikt formell kontakt. Hade han varit en nära vän hade han talat med enbart honom. Det går inte ihop. Det finns ingen chef som skulle ta upp en sådan sak på ett stormöte och det är inte heller lämpligt att en kollega gör det. Jag tycker inte heller man ska stå ut med dålig lukt (om det inte beror på ett medicinskt problem), men tillvägagångssättet är helt fel. | |
| Reispower | 2010-10-29 09:55 | |
![]() | Always kill the messenger! | |
| Minta | 2010-10-29 09:57 | |
![]() | Det går ju inte att svara på TS frågor på ett rimligt sätt eftersom de flesta tycker att det var han som handlade fel och inte att kollegan reagerade barnsligt. | |
| missförstånd | 2010-10-29 10:12 | |
![]() | Haha, det är väl uppenbart att tavi driver med oss. "gravöppning"... | |
| Yamma | 2010-10-29 11:17 | |
![]() | Internetforum: Världens största sociala experiment. | |
| Guldplate | 2010-10-29 11:22 | |
![]() | Missförstånd: Även om tavi skulle driver med oss så är det ändå en intressant frågeställning. Vad gör man med personer som luktar så extremt illa att det påverkar arbetsatmosfären? Tar man det privat? Tar man ett möte? Tar man upp det med chefen? De flesta av oss har stött på dessa typer av människor och de flesta av oss säger säkerligen inte så mycket om det heller. I alla fall inte till personen som kan behöva få höra det. Sen finns det visserligen folk som av medicinska skäl luktar värre än andra. Dom är det extremt synd om och de kan säkert ta illa vid sig av att höra såna kommentarer när dom vet att de inte har med deras renlighet att göra. Får man veta vad en lukt beror på så har man större förståelse och tolerans för detta. Fast hur bemöter vi alla som inte har medicinska ursäkter? | |
| Yamma | 2010-10-29 11:23 | |
![]() | Jag skulle gömt en sb12 i hans jackficka. Då får han en pik men slipper veta vem det är som stört sig på det. =) | |
| nettan23 | 2010-10-29 11:30 | |
![]() | Men herregud...det här är ett skämt va? Ta upp en sån sak på ett möte! Jag finner inte ord och ni som håller med är ju från vettet Om du nu var TVUNGEN att påpeka ngt för din vän (?) gör det i enrum Mobbingfasoner av de andra, chefen och dig! | |
| Guldplate | 2010-10-29 11:39 | |
![]() | De flesta verkar vara inne på att om man ska säga det så ska man göra det i enrum. Då undrar jag bara... Hur skulle ni tala om det när ni väl är i enrum med personen? (detta är ju ett ämne som det inte finns några 100% rätta svar och det gör det alltid lättare att kritisera tillvägagångssättet andra använt sig av. Man slipper ju själv bevisa att man klarar av det på ett bättre sätt) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-29 11:44 | |
![]() | Hela den här historien stinker. | |
| Minta | 2010-10-29 11:52 | |
![]() | Guldplate, om TS inte har problem med att ta upp det på ett möte, borde han ju inet ha några svårigheter att ta det privat. Man måste inte ta upp det själv heller, det är en sak chefen kan göra om man inte är "nära vän men srtikt formellt" med kollegan. Jag har själv tagit upp en sådan sak med en person privat. Det var inte på någon arbetsplats utan en man i bekantskapskretsen som luktade. Alla övriga i kretsen talade om det men ingen sa något till honom. Till slut gjorde jag det. | |
| Minta | 2010-10-29 11:54 | |
![]() | Guldplate, det finns inte så många tillvägagångssätt alls tycker jag. Det är utan tvekan fel att ta upp det på ett möte inför många personer. Det kan vara rätt att ta upp det med personen på en arbetsplats och allra helst låta chefen göra det. | |
| Minta | 2010-10-29 11:54 | |
![]() | Resurrection, ja :) | |
| Minta | 2010-10-29 11:55 | |
![]() | Det kan vara rätt att ta det privat ska det stå ovan. | |
| sejmårr | 2010-10-29 14:44 | |
![]() | Jag skrattade gott åt den här tråden och förstår att det handlar om trollande! Men som Guldplate säger: Om någon HAR ovanligt otäck andedräkt; hur tacklar man det? Om man själv hade en stinkande mun; skulle man vilja att någon sa det? Jag tror att jag skulle vilja få reda på det om det var jag som luktade, men med ett visst mått av taktfullhet! Ord vägda på guldvåg... "Det luktar lite starkt om din andedräkt idag" | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-29 14:56 | |
![]() | Om man har någon slags talang har man väl förhoppningsvis koll på själv hur ens andedräkt förmodligen luktar (har jag ätit vitlök, har jag borstat tänderna osv.). | |
| popsomfan | 2010-10-29 15:01 | |
![]() | Du skötte det helt enkelt jävligt klumpigt, OM du ens ska påpeka det så gör det mellan 4 ögon. Inte så att alla på jobbet hör, kaffenylle. | |
| nettan23 | 2010-10-29 15:32 | |
![]() | kaffenylle? haha :) | |
| Whiteface | 2010-10-29 15:41 | |
![]() | Låter som om din kollega kände sig rejält trampad på tårna där! Tror det är vanligt att man vill döda budbäraren ;o) Personligen uppskattar jag rakryggighet. Jfr om man går omkring med gylfen öppen en hel dag, kommer på det och inser att alla har sett det. Tänk vad man önskar att någon hade hintat åt en i början av dagen... | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-10-29 15:44 | |
![]() | Jag tror inte att personen tog illa upp för att man uppmärksammade honom/henne om den dåliga andedräkten utan för att det gjordes på ett möte med 15 arbetskamrater. Mycket illa vald tidpunkt! Det är klart att han/hon kände sig utsatt. Omplacerades personen? | |