Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-11-07 19:50 | |
![]() | Lillstölla - Jag har svårt att se att man blir på ett visst sätt bara för att det finns fördomar i landet om det stället. I alla fall hoppas jag att det inte är så. Jag bor nämligen i gnällbältet. *haha* | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 20:22 | |
![]() | Klipper och klistrar; "Gröna teblad kan återanvändas 3-4 gånger med olika smakupplevelser men då får bladen inte torka mellan bryggningarna. Det anses ofta att den andra bryggningen är den bästa." Källa: www.tefrossa.se/-info-12. html | |
| Lillstölla | 2010-11-07 20:27 | |
![]() | LadySol: Ja nu var jag ju inte så vidare allvarlig, snarare ironisk. Ts lillsyrra: Å fan där ser man, jaja. Dricker ändå inte grönt te så då kan jag med gott samvete fortsätta använda nya fräscha teblad var gång jag vill ha en kopp:D | |
| Lillstölla | 2010-11-07 20:27 | |
![]() | LadySol: Ja nu var jag ju inte så vidare allvarlig, snarare ironisk. Men hoppas som du att det inte smittar:D Ts lillsyrra: Å fan där ser man, jaja. Dricker ändå inte grönt te så då kan jag med gott samvete fortsätta använda nya fräscha teblad var gång jag vill ha en kopp:D | |
| mrperfect | 2010-11-07 20:37 | |
![]() | Eftersom släkten är från Skåne så benämner jag av gammal vana allting som är sparsamt med Smålands- xxxxx . Detta är snarare en beundran för det idoga folket norröver och det faktum att de överlever på sina karga, steniga täppor. :)) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-11-07 20:40 | |
![]() | mrperfect - snygg räddning. ;) Lillstölla - Jag tog det inte på allvar heller. Men jag hoppas ändå att jag inte är en typisk representant för detta område. *haha* | |
| Lillstölla | 2010-11-07 20:49 | |
![]() | Snygg räddning håller jag inte med om, efterkonstruktion snarare :P Men nu mina kära Betapetare, nu är det dags för te:D | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 21:35 | |
![]() | Resurrection 2010-11-07 19:50 "Homeopathé?" Men vah? Du är då verkligen en gåta, R. Så du är även insatt i homeopatins principer. Hm... Ja, nu får det bli en god kopp thé. | |
| Jobbar | 2010-11-07 22:39 | |
![]() | Svart, med mjölk, ingen smaksättning, varmt, under dagarna. Roiboos utan mjölk på kvällen. Rekommendationer: Darjeeling First Flush, Yunnan FOP, Lapsang Souchong | |
| Creep | 2010-11-07 22:43 | |
![]() | Blir intressant att se om jag kan somna i natt, av någon anledning har det blivit extra mycket te ikväll... ;) Och inte har jag varit smart nog att dricka annat än svart heller. | |
| -baudibitch - Ej medlem längre | 2010-11-07 22:52 | |
![]() | twinings earl grey. oslagbart. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-11-07 22:53 | |
![]() | Hoppas det inte straffar sig, Creep. Men tänk i så fall på att du fått njuta en hel massa idag, vilket ändå är en liten tröst. =) | |
| tina_haxa | 2010-11-07 23:05 | |
![]() | Persian earl grey.. mmm.... med en skiva citron Sen har jag börjat dricka grönt thé innan jag ska sova, nån sa att det är lugnande och det stämmer! Och om jag somnar ifrån det så är det lika gott kallt när jag vaknar. En stor, vacker, ittala-mugg som jag fått av en god vän.. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-07 23:09 | |
![]() | Vanligtvis brukar jag dricka kaffe..men häromdagen när jag skulle till tandläkaren blev det te pga att jag ville komma ned i varv. Te har faktiskt en lugnande verkan på mig. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-07 23:25 | |
![]() | Sitter här med en kopp Houjicha Kariga. Ser ut som små bitar av bark. Får bli kvällens sista kopp thé. Earl grey är verkligen en smak som det inte går att tröttna på. Lycka till med sömnen Creep. | |
| spamalot | 2010-11-07 23:45 | |
![]() | Dricker grönt the varje dag, känner mig pigg å fräch av det :) | |
| mrperfect | 2010-11-08 00:53 | |
![]() | Jag är känd för mina snygga räddningar, vilka aldrig är efterkonstruktioner utan snarare förtydliganden av måhända knapphändiga uttalanden skapade i en situation där jag medvetet vill fatta mig kort för att få möjlighet att ytterligare en eller flera gånger få odla min verbala förmåga och formuleringskonst samt breda ut mig på de litterära fältens oupptäckta åkrar som jag förvandlar till frodiga grönytor tack vare min förmåga att understundom sprida såväl kunskap samt gödsla med kvävehaltig ordrikedom. | |
| DeepBlueEyes | 2010-11-08 02:06 | |
![]() | Jag dricker alla möjlig olika smaker. Coop har ett te på lösvikt som har smak av Champagne och Fläder. Dricker thé med 3 bitar socker och en skvätt mjölk :) Drack ikväll ett thé från Lipton Summerfruits temptation. Det var riktigt gott. Sen gillar jag persian earl grey; det har en smak av earl grey men även jasmin :) Också gott :) | |
| Mindymoo | 2010-11-08 02:54 | |
![]() | Just tömt en kanna Formosa oolong, och såg tråden :) Avslappnande, nästan halvgrönt, - ren njutning, bättre än vin! 10-12 minuter ska det dra (beroende på skörd). Absolut inget sött eller surt eller mjölk eller sånt i teet. Jag dricker i Höganäsmugg som den Lovemenow visade. Till frukost en kanna Yunnan, i stor porslinskopp. Köper aldrig smaksatta teer - vill någon gäst ha i kanel eller sprit eller choklad får de väl tillsätta det själva. | |
| Mimikryp | 2010-11-08 07:35 | |
![]() | (Jag har inte läst hela tråden.) Jag dricker mycket te, både löste och påste. Det måste dock vara "kul" teer, med frukt eller exotiska blommor eller nå't. Och jag måste ha mjölk i och så honung (eller socker). Jag kan inte dricka tråkigt te av Earl Grey-typ. Mina favoriter just nu är Friggs kanel-te och Twinings Voyage Brazilian Baía. På den här sidan har vi ju SAOL som rättesnöre och där finns det inget "the" alls. ;-) | |