Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-14 19:41 | |
![]() | Kandiderar Bitte? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 19:41 | |
![]() | @ __1__: Som du ser har Wallström suttit i riksdagen i nästan två decennier varav ungefär hälften i regeringen. Jag misstänker att det genomfördes en och annan reform under den tiden. Om de sedan var bra eller inte antar jag går att diskutera. Varför tycker du att Wallström är överskattad? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 19:42 | |
![]() | Sylvia for prez! | |
| -Snödroppe- | 2010-11-14 19:43 | |
![]() | _1_, på trettio års tid finns det väl inga bra sossereformer, utvecklingen har ju gått utför konstant för Sverige. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-14 19:46 | |
![]() | Om du trugar, så Ressurection... Enda problemet är väl att jag är kvinna och har för dåliga nerver när det gäller att fatta viktiga beslut. Det kanske är samma sak, när jag tänker efter. ;) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-14 19:46 | |
![]() | Se där, jag stavar nonchalant också. Totalt oduglig. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-14 19:51 | |
![]() | Resurrection>> Alltså har hon på 12 år knappt synts i svensk politik. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 19:57 | |
![]() | Om det som händer i EU inte är en del av svensk politik så - ja. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-11-14 19:59 | |
![]() | det är det ju såklart också, men hon har inte varit på hemmaplan på 12 år. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:00 | |
![]() | -snödroppe- Om du säger så. Jag antar att du är en av dom som ständigt glömmer bort regeringarna Fäldin och Bildt. Två strålande exempel på hur illa man kan sköta ett land. -Ressurection Hon är överskattad av den enkla anledningen att det finns en önskedröm om att hon är den som ska klara av att formulera en ny politisk inriktning, samla partiet och entusiasmera väljarna. Det är en svag förhoppning - och därför är hon överskattad. Mona Sahlin fick chansen men misslyckades totalt. Klarar Wallström det. Knappast! Jag säger bara: Mona! Hon hade 2006 ett stort förtroende innan hon började öppna munnen på riktigt - jag tror inte att sossarna gör om det misstaget med Wallström. Det vill säga välja en person som har varit helt tyst i svensk politik under snart ett decennium. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:01 | |
![]() | Ressurection - nu är du rätt naiv - EU-politik i Bryssel är inte svensk politik bara för att det är en svensk som sitter på stolen. | |
| Dyslekso | 2010-11-14 20:10 | |
![]() | Urban Ahlin verkar rätt klipsk och hyfsat gillbar? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:12 | |
![]() | Sanningen är att de flesta av oss inte har en aning om Margot Wallströms (eller någon annan politikers) kompetens eller vad exakt hon uträttat. Man tycker hon ger ett sympatiskt intryck och är söt, därför tror man på henne. Politik handlar mycket om att kunna presentera en vara (partiets politik), det var mest där det brast för Sahlin. | |
| Minta | 2010-11-14 20:15 | |
![]() | Jag förstår inte fäblessen för Margot Wallström. Är det för att hon verkar rejäl? | |
| Minta | 2010-11-14 20:17 | |
![]() | Finns det inget ungt stjärnskott om Eliasson är för gammal? Annars kanske Pagrotsky vore möjlig. Eller är han för liten? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:18 | |
![]() | För att hon är söt, säger jag ju. Och verkar försynt. | |
![]() | Ja, han är för liten. Tyvärr, säger jag. | |
![]() | Jag önskar mig snyggingen - vad heter han nu - Jan Eliasson. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:21 | |
![]() | @ __1__: Det börjar bli rätt tröttsamt med dina personliga påhopp. Jag har inte påstått att EU-politik i Bryssel är svensk politik - det är en definitionsfråga så jag avstod mycket medvetet från att inte ta ställning i den frågan. Jag tror att folk gillar Margot är den hon är. Hon behöver inte säga att det är häftigt att betala skatt för att försöka smälta in. Hennes person skulle betyda lika mycket för sossarna som Reinfeldt gjorde för moderaterna när man bytte ut den kompetente torrbollen Bo Lundgren. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-14 20:22 | |
![]() | Sylvia sammanfattar det bra: "Politik handlar mycket om att kunna presentera en vara (partiets politik), det var mest där det brast för Sahlin." | |