Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| annakarineli | 2010-11-25 10:23 | |
![]() | le.lou och gnill jag håller med er fullt ut. En omröstning om Policyn vore kanske på sin plats. Jag har själv fått en eller flera trådar stängda, minns inte så noga, men jag vet att jag tagit lite illa vid mig då Jag har tyckt att de behandlat mer specifika frågor. D.v.s. inte riktigt platsat in under "restips" tex. Som någon skrev tidigare så får specifika frågor ofta snabba svar också och tråden har så att säga gjort sitt redan efter en dag eller två. Jag tycker att sökfunktionen är rätt så besvärlig faktiskt och att söka i forumet innan man startar en tråd är inget man kanske gör direkt om inte ämnet är väldigt "basic" och kan tänkas finnas behandlat tidigare. Tex. kärlekssorg. Jag är en flitig anhängare av det här spelet och forumet och tycker verkligen om Betapet, men forumpolicyn kanske borde funderas över då många verkar uppleva samma lilla frustration som jag och en del irritation uppstår då viljorna är olika. En kategorisering likt forumämnena på Flaschback kanske vore nåt? Politik, djur, mat, kärlek, etc... ? Eller det kanske tar för stort utrymme och arbete? Jag är bara en vanlig medlem här och kan faktiskt inte ett skvatt om datorer och programmering och hur mycket arbete/plats olika saker tar, men funderingar och förslag finns ju! :) | |
| gnill | 2010-11-25 10:29 | |
![]() | Lelou för mig är det skillnad, det finns en policy, värdarna "utför den". Men om det var samma sak du menade så är det ok såklart, bara vi alla förstår att det inte här finns någon anledning att ifrågasätta det faktum att de utför policyn (och inte hur de gör det heller), utan policyn i sig. Idag vet vi lite för lite om policyn, kanske. Hur uppstod den? Varför? Är det Forumvärdarna som bestämmer policyn eller "ledningen" av denna sajt? Jag har uppfattat det som att forumvärdarna inte själva bestämt policyn, men jag kan ha fel. När det gäller varför så är det faktiskt lite oklart. Det verkar inte vara utrymmeskäl. Lättare att hitta, tycker några med dagens policy om "trådar i samma ämne", samtidigt som argumentet emot detta är att diskussioner försvinner i stora trådar och att ämnen som flyttas in i en gammal tråd därmed oftast dör. Någon, kanske du lelou, orkar inte gå tillbaka och kolla nu, skrev ngt i stil med "vi är väl alla överens om att flera trådar i samma ämne inte är bra", fast ärligt talat tror jag inte vi är så överens om det. Om man släpper trådstartandet fritt kan ju också det som inte är livskraftigt helt enkelt få självdö... | |
| gnill | 2010-11-25 10:32 | |
![]() | annakarinell, att rösta tror jag kanske inte är någon idé i nuläget då vi inte vet om det från sajtägarens sida finns något intresse för att förändra /utveckla forumet. Däremot att påtala att vi är flera som önskar en sådan utveckling! | |
| gnill | 2010-11-25 10:35 | |
![]() | En intressant sak att veta inför en ev utveckling av forumet vore hur de flesta använder det. Hur många som går in via själva forumsidorna och hur många som bara går in i trådar på startsidan. En Giraffen funderar á la: Hur använder du Betapets forum: - Läser oftast bara trådar som finns på startsidan - Går ofta in via forumsidorna och letar upp det som intresserar mig - Vaddå forum? Hur föreslår man en giraffen funderar fråga, nån som vet? | |
| annakarineli | 2010-11-25 10:35 | |
![]() | Det har du alldeles rätt i gnill. :) | |
| gnill | 2010-11-25 10:56 | |
![]() | Och lillsyrran, om du vill diskutera inkonsekvens som ett generellt problem utan att hänvisa till olika inlägg, utan som något som ev påverkar forumet negativt (m du nu tycker det), så är du såklart välkommen att göra det i denna tråd :) | |
| dinodog | 2010-11-25 10:57 | |
![]() | Sökte i forumet efter köttrecept fick 4060 träffar!!!! Nu har jag varken ork tid eller lust att söka igenom alla dessa trådar. Och, att starta en ny tråd är inte att tänka på för den kommer att stängas och hänvisas till redan befintliga trådar. Men det hade vart så mycket enklare att kunna starta en tråd om just mitt bästa köttrecept t.ex. Sen är det ju faktiskt så att en del trådar dör ut av sig själva, och kan ju därefter arkiveras i så fall. Och måste man spara trådar i arkivet? Om en tråd inte har öppnats på ca. 2 år t.ex. kan den och raderas helt och hållet då? Jag har inte läst mina trådar jag har skrivit i för flera år sedan, ser liksom ingen anledning till det. | |
| gnill | 2010-11-25 11:05 | |
![]() | Någon skrev tidigare (Kafountine tror jag) att det vore synd att slänga gamla trådar eftersom de plötsligt ibland plockas upp och blir aktuella. Men hur ofta händer det egenetligen att det är ursprungstråden som blir aktuell när någon plockar upp en gammal tråd. Oftast när jag har sett det har de gamla inläggen inte varit relevanta att läsa. Vi hade ett exempel nyss där någon svarade idag med en juridisk kommentar i en två år gammal fråga. Frågeställaren (som just då för två år sen hade fått sitt barn polisförhört) är kanske inte ens här längre och bevakar förmodligen inte sin tråd efter två år. Så jag håller nog med om att gamla trådar kan slängas. | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-11-25 11:17 | |
![]() | En kombination av tidsgräns och en fråga till TS om det är ok att stänga tråden kanske funkar? Och fler aktiva forumvärdar. | |
| vildman | 2010-11-25 11:37 | |
![]() | Ett konkret förslag för att hindra trådar att självgödas är, att trådskaparen kan stänga en tråd med hänvisning till att man fått svar på sin fråga. Då hindrar man trådarna från att urarta helt. Då hade det också varit lättare att hänvisa till relevanta trådar där ämnet inte spårat ut helt och hållet. | |
| vildman | 2010-11-25 11:38 | |
![]() | (Detta har jag avrit med om på andra forum) Annars tycker jag att det finns andra funktioner jag också skulle vilja efterlysa. Tex möjligheten att citera ett inlägg med automatik, gärna i annat typsnitt/fetstil. Det hade också förtydligat trådarna när man ser vad folk svarar på. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-25 12:20 | |
![]() | gnill 2010-11-25 10:56 OK. Det verkar som att jag har missat något här, men det kan göra detsamma. Hur som, bra tråd och jag ser många bra förslag. Exempelvis de sista tre, vildmans och Handy Man's. | |
| Emollas | 2010-11-25 12:21 | |
![]() | Vildman: Ditt förslag om att själv ska kunna stänga sin tråd när man inte behöver den längre va en bra idé tycker jag. Skulle då helst gärna vilja se en funktion där man kan leta upp alla trådar man själv har skapat och då menar jag inte tråd inlägg som man kan söka i forumet. Eller att man kan se statistik på hur många trådar man har skapat och inte bara inlägg. En annan idé är ju att göra en enkätundersökning på hur medlemmarna tycker och tänker om Betapets design och funktion. Denna enkät skulle skickas ut till slumpvalda medlemmar. | |
| gnill | 2010-11-25 12:28 | |
![]() | Jag tar gärna på mig att sammanställa förslagen och vidarebefordra till Odin sen. Men fortsätt gärna med flera förbättrings-/förändrings förslag. | |
| slånbär | 2010-11-25 12:58 | |
![]() | gnill-vad du är duktig!! Du kanske kan börja som forumvärd? :-) | |
| gnill | 2010-11-25 16:46 | |
![]() | Duktig vet jag inte precis, men engagerad, ja. | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-25 17:09 | |
![]() | Det finns utan att jag nu länkar flera trådar med förslag under support,, Bitte | |
| tipitina | 2010-11-25 17:10 | |
![]() | Men nu var det ju så att de bad oss komma med förslag och sedan lägga i Odins tråd. Då vill vi först sammanställa desamma här... Marie | |
| gnill | 2010-11-25 17:16 | |
![]() | Jag tänker vänta lite och se om det kommer fler förslag innan jag sammanställer, och jag ser det inte som min uppgifta att sammanställa sånt som står i andra trådar (det har jag inte tid med), utan jag tänker framföra de förslag som kommit fram här. Men gärna fler idéer först! | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2010-11-25 17:29 | |
![]() | förslag: trådar som varit HELT inaktiva, alltså inte ens klickats på, raderas automatiskt vid en viss tidsgräns. Detta minskar även det manuella arbetet för forumvärdarna. | |