Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 21:54 | |
![]() | Det kanske är så att det finns rötägg överallt men att vi förväntar oss att de som ska försvara lagen ska bete sig enligt den? | |
| Cheiron | 2010-11-28 22:02 | |
![]() | Ja men då är de ju inte fel på polisen utan på de som förväntar sig att polisen ska bete sig enligt lagen. Som sagt innan poliser är människor också, de kan göra misstag och de kan vara helt dumma i huvudet precis som mänsikor kan vara eller göra.. De är sorgligt att det faktiskt finns mäniskor som beter sig på detta vis faktiskt slinker igenom och kan bli poliser men även där så är det den mänskliga faktorn som gjort fel och släppt igenom dessa personer. Alla som lever på jorden är bara människor, ingen är fläckfri. Folk som (pekar inte ut någon) reagerar så här stark på poliser, gör de även så mot vaktmästaren, elektrikern, rörmockaren, läraren, chefen, assistenten, hårfrisörskan, expediten i affären, väktaren, föräldern, barnet, ungdomen, eleven (listan kan göras hur lång som helst,....) Alla människor förväntas göra någonting. Och när det är någon som inte gör det som förväntas då helt plötsligt så svartmålas dem och får bara en massa skit... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 22:04 | |
![]() | "Ja men då är de ju inte fel på polisen utan på de som förväntar sig att polisen ska bete sig enligt lagen." I rest my case | |
| apbur | 2010-11-28 22:09 | |
![]() | Jag tycker det är ett större problem att folk inte är tillräckligt rädda för den svenska polisen. Folk verkar ju på fullaste allvar tro att de har rätt att göra motstånd vid ett gripande bara för att de råkar känna sig lite orättvist behandlade. Jag har bara bra erfarenheter av polisen. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-11-28 22:11 | |
![]() | Skön inställning apbur rädsla inför makten är aldrig fel. | |
| SethGecko | 2010-11-28 22:13 | |
![]() | "Folk som (pekar inte ut någon) reagerar så här stark på poliser, gör de även så mot vaktmästaren, elektrikern, rörmockaren, läraren, chefen, assistenten, hårfrisörskan, expediten i affären, väktaren, föräldern, barnet, ungdomen, eleven (listan kan göras hur lång som helst,....) Alla människor förväntas göra någonting. Och när det är någon som inte gör det som förväntas då helt plötsligt så svartmålas dem och får bara en massa skit..." så, du menar att poliser bara utför ett jobb, precis som de grupper du räknade upp? (vad barn, ungdomar och elever har med saken att göra undgår mitt förstånd) | |
| apbur | 2010-11-28 22:18 | |
![]() | Grundsnygg, makten? Hur menar du då? Klart man ska frukta polisen om man inte håller sig inom lagens ramar. Det är väl ändå meningen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 22:22 | |
![]() | Är det konstigt att man reagerar starkt på poliser eller andra yrkesmän som missköter sitt jobb? Eller ska man be frisören att klippa topparna och istället gå därifrån med rakad skalle utan att säga något? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-11-28 22:26 | |
![]() | Jag håller ju med dig Apbur! Alla ska vara lite rädda för polisen. | |
| Stippe1 | 2010-11-28 22:28 | |
![]() | fuck grisen... | |
| Cheiron | 2010-11-28 22:28 | |
![]() | Apbur - Mycket bra sagt... Seth - Det menar jag inte att de gör. ALLA inklusive polisen förväntas göra något för andra människor (även barn, föräldrar och ungdomar, inte bara yrkesgrupper). Apbur - polisen är väl makten Deliciious - Jag trodde du hade gett upp. Klart man ska reagera på om någon missköter sitt jobb, men jag tycker att folk i allmänt är anti poliser pågrund av att de tycker att poliser tror att de får göra som de vill. Som jag sagt innan som du inte verkar förstå det finns rötägg överallt. Att nu TS son har råkat ut för rötägg inom polisen är verkligen trist och absolut ska hon/han få reagera men flera inom min bekantskapskrets verkar tycka att alla poliser är idioter. Klart man inte ska skita i om någon gör fel på sitt jobb, men jag tycker man borde se till sig själv också, sopa sin egen matta först liksom. Hur många fel har inte du gjort i ditt jobb ? Säger du inga så skulle du inte sitta här för då är du inte mänsklig. Vad jag försöker få fram är även här har jag sagt flera gånger att poliser är människor. Människor kan göra fel !!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 22:50 | |
![]() | Man har inte råd med så många misstag om man är polis, läkare, kirurg eller andra "seriösa" jobb. Jag förväntar mig att min läkare inte ska döda mig om jag ber om mer morfin. Jag är inte anti poliser trots att jag varit med om en handfull tveksamma händelser. Men jag är inte speciellt inställsam heller. Jag skulle inte passa som polis för att jag är dålig på att hålla käften när jag tycker/känner något :) Sådana finns visst också | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 22:54 | |
![]() | När jag blir upprörd* | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-28 23:19 | |
![]() | Jag har inte förtroende för poliser i allmänhet. | |
| BearGrylls | 2010-11-28 23:24 | |
![]() | Det där med iPoden var roligt. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-28 23:31 | |
![]() | Stefan Sauk satt i en piket samma natt som Palme mördades. say no more...angående polisarbete. | |
| Gautama | 2010-11-28 23:36 | |
![]() | Cheiron jag förstår inte riktigt dina inlägg. Du lägger fram dem som att jag med den här tråden säger att alla poliser är rötägg?? Jag har sagt hela tiden att det givetvis inte gäller alla. Men att sen jämföra det med en massa andra yrkerskatagorier som du gör faller lite kan jag tycka. Som polis är du medborgarnas skyddsnät, de är dem som vi ska kunna luta oss mot vid fara och känna oss trygga med. Det får i stort sätt inte förekomma för många rötägg då. Sen att det finns de som utnyttjar sin maktroll och går över gränsen kan ju knappast vara en nyhet för någon efter alla rapporter som det finns om det. | |
| Cheiron | 2010-11-29 10:14 | |
![]() | Nej då missuppfattar du, för som jag har skrivit i ett antal inlägg så säger jag inte att du eller någon annan i den här tråden tycker att alla är rötägg. | |
| kjdt | 2010-11-29 10:49 | |
![]() | ännu har jag inte stött på någon polis som utövar maktmissbruk,men däremot försäkringskassehandlägga re och a-kassehandläggare ger jag inte många spänn för. | |
| Megaherz | 2010-11-29 11:30 | |
![]() | Vi hade inbrott i vår lägenhet, visade sig att plastsyrran hade haft fest i våningen över, och de hade brytit sig in i vår lägenhet för att sno pappas vin. Väl där hittade de även en tv, radio, pengar osv.. Pappa ringde polisen och anmälde det, berättade vilka som varit där och vad som blivit stulet. "Bra, då kan du ju leta upp dem själv och prata med dem" fick han som svar.. | |