Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 777 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-17 20:31 | |
![]() | Vad vanligt det var med creme fraiche i såsen då. Jag som trodde jag var himla originell nu när jag snöat in mig på att ha i chili cf'en och hacka ner några soltorkade tomater. Mums. Örtsalt, peppar, lök och vitlök är obligatoriskt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-17 20:31 | |
![]() | Och krossade tomater.. | |
| makrillen | 2011-01-17 20:34 | |
![]() | Är jag den första som kommer med bacon!? Finskär ett paket bacon och fräs upp. Plocka fläsket ur pannan innan du fortsätter som vanligt. Lägga tillbaka baconfräset mot slutet. Också kanongott att smyga ner i lasagnesåsen. | |
| AlltidAttack | 2011-01-17 20:50 | |
![]() | lök, köttfärs(!) :), krossade tomater, tomatpuré, ketchup, oregano, basilika, nymald svart och vitpeppar, salt och det viktigaste: Kanel! | |
| Cuppycake | 2011-01-17 20:55 | |
![]() | köttfärs (nöt inte blandfärs) som stekts Innan man har i lök (gul), morötter i små kuber, paprika (röd) också i små kuber och riven vitlök. krydda med wochestershire-sås, soja, salt, svartpeppar, chiliflakes och lite muskot om man vill. stek tills löken är mjuk, tillsätt krossade tomater och en buljongtärning, koka tills morötterna är så mjuka som du vill ha dem och sen...grädde! en liten skvätt lyxar verkligen till det och binder ihop alla smaker (milda mat extra rekommenderas, ger rätt smak utan för mycket fett). | |
| Madeli | 2011-01-17 20:59 | |
![]() | köttfärs, tomatpure, krossade tomater, lök, rivna morötter, en burk majs, 4 vitlöksklyftor, chilipulver, svartpeppar, salt, ketchup och basilika. | |
| Snurreduttan | 2011-01-26 21:28 | |
![]() | Nötfärs, rotselleri, morötter, lök, passerade tomater, lite kalvfond, salt och peppar förstås, örtkryddor också lite smakkänsla!!! | |
| Grymming | 2011-01-27 12:02 | |
![]() | Jag gojsar in nötfärsen i sweet chili sås,svartpeppar och vitlök medans löekn och champinjoonerna steks ihop. Sen steker jag nötfärsen för sig och blandar sedan i löken och champinjonerna. Sen på med tomatpure och krossade tomater. och på slutet grädde. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-27 12:49 | |
![]() | jag gör aldrig lika köttfärs sås två gånger det enda gemensamma är att det är köttfri varje gång jag gör den ,jag gör det på veg färs | |
| nystan1 | 2011-01-27 13:01 | |
![]() | Tack för tipset i denna tråd om att låta köttfärssåsen puttra länge, vilken skillnad det blev i smak! :) | |
| Kirgizistan | 2011-01-27 13:09 | |
![]() | Köttfärs + peppar + salt + ketchup + majs. Inte underbart, men ätbart. | |
| boden_anna | 2011-01-27 13:40 | |
![]() | köttfärs, vitlök, vitlökssalt, creme fraiche vitlök, creme fraiche mexican chili, soja, chiliketchup, salt, peppar och oregano. Den godaste köttfärssåsen nånsin! Ps Jag gillar vitlök (och även min sambo) :) | |
| Emilie85 | 2011-01-27 14:44 | |
![]() | blandfärs, gul lök, champinjoner, vitlök. Reder sås vid sidan om, med smör o mjöl, buljongtärning, grädde, mjölk, kryddor o soja, sambal oelek oxå. Sen häller jag det över, låt stå en stund, Klart! :-D | |
| Eiralicious | 2011-01-27 17:29 | |
![]() | Fräser nötfärsen, saltar o pepprar med trippelpepparmix och några cm Harissa på tub. River morot o blandar i. Ned med en köttbuljong och på med lite rödvin. Hackar rödlök o röd paprika o har i. Kör ner 2 st rejäla Kinesiska vitlökar med press. Lite tomatpuré, ketchup och vatten med idealmjöl i för konsistensen. Sist ned med en finmalen örtblandning som passar tomat o osträtter och örtsalt och lökpulver. | |
| lillbror | 2011-01-27 17:35 | |
![]() | Det beror på om det är min Dolmio-dag eller inte... | |
| klantglenn | 2011-01-27 17:45 | |
![]() | gul lök, HELA burktomater, köttfärs och kryddor. inga konstigheter. | |