Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2010-12-05 15:56
Antal inlägg: 9699

Nej, det är sant men jag läste mig ändå till att hans största problem är att han inte blir sedd trots att han är en hyvens kille.
Han skrev att han kände sig som den fula ankungen. Två gånger.

Satyra2010-12-05 16:02
Antal inlägg: 4561

apbur - Ok, jag tog inte "den fula ankungen" så bokstavligt som du tydligen gjorde. Förövrigt, angående att du påpekar att tråden inte handlar om mig ... Eftersom jag inte är en programmerad maskin så söker jag på mänskligt vis igenom min hjärna efter minnen att relatera till när jag försöker förstå olika situationer/problem, för att få någon form av känsla för det jag svarar på. Tror att det är ett ganska vanligt tillvägagångssätt för de flesta mänskliga varelser, faktiskt. ;-)

le-lou2010-12-05 17:33
Antal inlägg: 17500

hehe satyra, jag klippte av mig håret i ett impulsivt mod och blev blondin igen - därav bilden. :D

Men ja, jag förstår hur du menar det där med att man känner sig skit så spelar det ingen roll hur man än ser ut - det syns ändå. Men kanske kan man känna motsatta också menar jag. Ibland kan lite prat peppa en människa, ibland en ny frisyr eller en galant klänning göra detsamma beroende på situationen. Alla är vi olika!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-05 20:16
Antal inlägg: 4050

"Hans största problem verkar vara att andra inte ser honom, vilket resulterar i lite sämre självförtroende skulle jag gissa."

Som kvinna har jag svårt att se män som kör på standardlooken för män. Ni ser ju i princip likadana ut allihopa.
Det enda jag kan tolka ut av en normalmans stil är att han möjligen är smått homofob eller låter sin mamma välja kläder. Låter frisören bestämma frisyr.
Det är också svårt att minnas ett alltför anonymt utseende.

Lenty kommer man ihåg. Han ser mysig och sympatisk ut. Han hör till de som kommer undan med att inte uttrycka sig genom flashiga bågar osv.

Allmänt är män en stor besvikelse rent stilmässigt. Inte för att de är fula utan för att de ofta sabbar sin grund och ser ut som kärringar i håret. En ren kastrering av intellekt och kön att välja samma frisyr som alla andra män och vissa medelålders kvinnor.
Den kortsnaggade kycklingfrisyren kan inte vara objektivt snyggast. Ändå är det så många som vill ha den.
Page var inne på 90-talet och långt hår får män ha om de visar att de lyssnar på hårdrock = inte gay.

Det antyds ofta att kvinnor är osäkra och osjälvständiga flockdjur men jag ser män på det sättet. Totalt livrädda att sticka ut och det kan man förstå med tanke på det motstånd en man med rosa skor ändå riskerar att möta från både kvinnor och män.

Ibland blir äldre män lite stötta när jag inte känner ingen dem till utseendet. Men varför skulle jag? Det finns hundratals kopior.

nettan232010-12-05 20:21
Antal inlägg: 4086

Vet att jag inte alltid tycker som dig Le-lou, MEN snygg frilla, me like a lot.

Tror träning oxå är en bra idé

Inte för utseendet enbart utan att man mår så extremt mkt bättre, det är socialt och självförtroendet ökar.

apbur2010-12-05 20:59
Antal inlägg: 9699

Nu är ju dock inte majoriteten Larvbrudiga. Har man lite bråttom med att träffa någon för man se till att passa de flesta :)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-05 21:16

Hehe. Fast om man tar anpassningen för långt kan det hända att man blir misstagen för en gråsten. Jag tror faktiskt att man lättare glömmer bort män för att de är svårare att känna igen som individer. De varierar ju som sagt knappt hårlängd.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-05 21:18

Ska tillägga att jag tycker det är intressant med personer som är helt omedvetna om vad de har på sig.
Dock förklarar inte avsaknad av intresse för utseende varför så många aktivt väljer att se likadana ut.

lenty - Ej medlem längre2010-12-05 21:40
Antal inlägg: 586

det känns lite konstig att mina så kallade vänner vill ha mitt nya mobil nr när jag ska skaffa ett nytt. vissa ringer men vissa ringer ju aldrig ändå. tack att ni är så söta :-)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-05 21:51

Om dina vänner har facebook kanske du kan skaffa det för att hålla kontakten.
Vissa av mina vänner tjatar på mig att jag ska komma till facebook så de kan få veta vad som händer i mitt liv.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-05 21:54
Antal inlägg: 1377

Facebook = ännu mer internet.
Ne-ej, satsa på det verkliga livet istället vetja.

E_Cantona2010-12-05 22:42
Antal inlägg: 1765

Känner igen mig i mycket av det du skriver Lenty, har själv känt samma sak.
Sen att inte utseendet spelar nån roll låter väl i den bästa av världar som en dröm men så är det nu tyvärr inte, har själv tappat nästa 80 kilo till dags dato och nu verkar man helt plötsligt vara lovligt byte.

Jag är samma person som tidigare, men tydligen "duger" man nu.

Lenty, rens bland vännerna, se till att sätta dig i situationer där du kommer i kontakt med nya människor typ gym vilket var ett utmärkt förslag, en kompis till mig fann sin fru på en buggkurs...Ju mer social situationer du sätter dig i desto större chanser att finna nån eller ännu bättre...nån får jackpott och finner dig:)

Lycka till Lenty, det kommer när du minst anar det ska du se:)

Satyra2010-12-06 00:20
Antal inlägg: 4561

le-lou - "hehe satyra, jag klippte av mig håret i ett impulsivt mod och blev blondin igen - därav bilden. :D"

Det klär dig! :-)

pineapple4562010-12-06 09:32
Antal inlägg: 456

Jag kände mig så i fjol. Jag satte mig ner och skrev ner det jag var intresserad av, och i vilka forum jag kunde träffa fler som hade samma intressen som jag. Det slutade med att jag började spela gitarr (jag har aldrig i hela mitt 25-åriga liv spelat ett enda instrument...) med en bekant, som jag nu är nära vän med. Dessutom har jag fått nya bekantskaper, och något att göra i veckorna när alla andra är upptagna. För att vinna måste man själv våga satsa! I mitt fall var det inte så mycket satsning kanske, men att våga ge sig ut på okänd mark främjar oxå självkänslan! Hoppas det var lite tips iaf, Lenty :)

le-lou2010-12-06 09:39
Antal inlägg: 17500

tack satyra och nettan förresten :)

önskar Lenty stort lycka till i jakten på kärleken.

Dyslekso2011-01-27 17:44
Antal inlägg: 8945

Ett tips kan vara att dra fräckisar då tillfälle ges. Det är populärt hos damerna.

Tanten M - Ej medlem längre2011-01-27 18:27
Antal inlägg: 5126

Haha, eller urgamla snuskiga historier. Gärna runt middagsbordet.

pichipichi - Ej medlem längre2011-01-27 19:48
Antal inlägg: 1188

Mm...en viss finslipning skulle nog öka chanserna tror jag.
Det kanske finns kurser?
Charmkurser? ;)

Det är aldrig försent...

LovelyLinda2011-01-28 19:08
Antal inlägg: 1

Har inte läst hela tråden men danskurs är mitt tips! Alltid för mycket tjejer så killarna är eftertraktade! Och en man som kan dansa (eller åtminstone försöker :-)) är attraktiv tycker nog många med mig. Du ser trevlig ut tycker jag och när man lämnat 20-nånting åren bakom sig så är det inte utseendet som kommer i första hand tycker jag. Jag har flera singel-väninnor i din ålder som också tycker att det är svårt att träffa någon. De menar på att männen i vår ålder är singlar så kort tid. När ett förhållande är avslutat så hittar de snabbt en ny kvinna så det gäller att snappa åt sig en singel-kille snabbt! Finns väl många trevliga tjejer här på Betapet också ;-)?

Bettanse2011-01-30 14:33
Antal inlägg: 258

Att vara sig själv och le ofta, inte jaga och ha bråttom, hel och ren. Tycka om sig själv för den man är, och sedan kan man möta världen!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?