Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nygiants | 2011-03-25 04:33 | |
![]() | Det viktigaste med just din tatuering är att du känner dig säker på motivet. Sak 2 är att du hittar konstnären som kan utföra motivet. Du bör även ta hänsyn till att en tatueringskonstnär kanske vill ändra något, inte för att förstöra din bild utan för att formatera om den så den blir som mest lämplig som tatuering. Du bör gå runt några olika studios och prata med olika tatuerare och se vad du får för känsla. I Stockholm där jag bor har vi tex på Södermalm ett flertal erkända och duktiga studios, min kropp har tatuerats av killarna på Stockholm Classic Tattoo, men det finns ju fler andra med väldigt fin renommé speciellt i samma område. Priset är ngt du ska beakta i andra hand, är det värt att spara en tusenlapp och få en sämre tatuering? Du bör även fråga folk med känningar om de tatuerare som finns på den ort du tänkt tatuera vilka dom tror kan vara lämpliga för just den typen utav motiv du vill få utfört. Du kanske ska till att börja med söka dig till speciella tatueringsforum och tjyvkika lite på vad folk säger där om olika studios och konstnärer i olika samhällen. Det finns erkänt duktiga studios runtom i hela landet och du har goda möjligheter att hitta just till den där dom kantillfredställa ditt begär som absolut bäst. | |
| Mouche - Administratör | 2011-07-05 20:21 | |
![]() | ||
| Lillstölla | 2011-07-05 20:33 | |
![]() | Hmm, är du mållös Mouche? :) Vad det gäller tatueringar, vet inte, kanske har avhandlats redan, men är grymt lat ikväll och ids inte läsa igenom tråden. Men kan någon förklara varför i hela friden killar ( har bara sett det på killar i alla fall) väljer att tatuera in sitt efternamn, eller i vissa fall förnamn på underarmen, vaden, ryggen, var det nu än må vara. Varför? | |
| Bitte - Administratör | 2011-07-05 20:48 | |
![]() | Hade tänkt en fe som nästa men det blir nog en ängel/skyddsängel troligen under hösten Bitte | |
| Lill-IT | 2011-07-05 20:50 | |
![]() | Var med en kompis för ett tag sen när hon tatuerade sig. Blev så sugen att jag nästan bokade tid.. | |
| LovisaLovisa | 2011-07-05 20:54 | |
![]() | Har ändrat mig från att tycka att tatueringar är schysst till att de är rätt fult och på väg ut...? Återfinns ofta på whitetrash och lowlifers. Är sällan snygga eller snyggt placerade, passar bäst på en snygg kropp... Tycker det är ballare att uttrycka sig med munnen... Eller har jag retarderat till gammalmodigheten... maby so!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-05 21:00 | |
![]() | säkert ingen fara,jag håller med dig,har kompisar som gaddade sig på 70 talet och dom är inte så roliga dom bilderna längre,fula örnar med stor vingar bla,varför inte fina gnuggbilder som går att tvätta bort,jag har sett en fin tatuering eller rolig kanske jag ska säga,det var på en killes fötterpå den ena foten var det skrivet jag är trött och på den andra foten var det skrivet jag också ,det hela var precis ovanför tåna vänt utåt mot agläsaren,nej jag skulle inte vilja | |
| falafelibröd | 2011-07-05 21:18 | |
![]() | Jag gjorde mina på infamous studio i Sthlm hos en gästartist som kallar sig el Monga. Dom blev fruktansvärt bra. Väntar och längtar tills han kommer tillbaka. Övriga artister på infamous studio är också grymma. | |
| Daggdroppe | 2011-07-05 21:49 | |
![]() | Tatueringar är för sjömän och kåkfarare. | |
| fleppenskau | 2011-07-05 22:36 | |
![]() | Varför kallar ni tatuerarna för "artister"? Töntigt. | |
| Lillstölla | 2011-07-05 22:41 | |
![]() | Tatueringar är för det mesta riktigt snyggt!! Och anledningen till att tatuerarna kallas artister är att de utför konstverk:) | |
| Golden_Brett | 2011-07-05 22:57 | |
![]() | Funderade på att tatuera mina barns namn men tänkte efter och kände att jag inte behöver ha deras namn på kroppen för att visa världen hur mycket jag älskar dem. Det behöver jag inte bevisa. Däremot är jag sugen på att gadda "Simple Man" för att Lynyrd Skynyrds låt simple man är en underbar låt med en sjukt vacker text. | |
| Bitte - Administratör | 2011-07-05 22:59 | |
![]() | Mina två tatueringar har en betydelse och en innebörd i sig som står för mycket i mitt liv, och jag ser dom som smycken, fast permanenta på min kropp Bitte | |
| Lillstölla | 2011-07-05 23:15 | |
![]() | Exakt så som du skrev nu Bitte, så tänker jag med gällande mina kommande tatueringar :) De kommer ha betydelse, stå för sånt som är viktigt för mig, sådana som är viktiga för mig, och de kommer smycka mig, precis som jag tänkt när jag piercat mig med för övrigt. | |
| anden666 | 2011-07-05 23:23 | |
![]() | Gillar när man ändrat sig "från att tycka att tycka att tatueringar är schysst till att de är rätt fult och på väg ut...?" Jobbigt med trender..... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-06 00:48 | |
![]() | detta överdrivna att tatuera sig på hela armarna hela halsen hela ryggen osv,tycker ni att det är snyggt ? | |
| anden666 | 2011-07-06 01:01 | |
![]() | smaken är som baken.... mina står inte för någonting men är fruktansvärt tuffa!!! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-06 08:51 | |
![]() | herregud, att vara tatuerare lär ju vara en konstart i sig. Det krävs ju att de är duktiga på att teckna osv. Klart de är artister! | |
| OneW | 2011-07-06 10:28 | |
![]() | härligt med åsikter som tillför något i debatten så som "Varför kallar ni tatuerarna för "artister"? Töntigt." eller "Tatueringar är för sjömän och kåkfarare." Okej då är jag väl både sjöman och kåkfarare som har varit hos en ickeartist 6 gånger och gjort fula och otrendiga ritningar på kroppen då. Tips till TS: www.svenskatatuering...ma ssan.se/ gå på en mässa, finns nästan en i varje stad och titta på killarna och tjejerna live! | |
| le-lou | 2011-07-06 10:36 | |
![]() | stora ska det va, annars kan kan det kvitta. bland det fulaste jag vet är små tatueringar oavsett och nr 1 på listan är da ros i urringningen... eller medelålders kvinnor som tatuerar in Ior el liknande på axeln. Varför. | |