Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 869 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:22 | |
![]() | Jag har inte fördömt någon. Fascinerande hur arg man kan bli över vad folk väljer att äta eller inte äta. /Bilisten | |
| Daggdroppe | 2011-01-09 19:22 | |
![]() | Det roligaste är ju ändå när man träffar folk som står för djurens rättigheter och tycker såå synd om grisarna och kossorna. Sen visar det sig att dom äter fisk. Ja fiskarna njuter nog av att dras upp i nät och dö av syret, ligga och sprattla tills dom avlider. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:22 | |
![]() | Jaajaajaa Graniten. Vi fattade heela vägen. ;) Tack för dom goda skratten. Dom blev många och goda. :D Kram på dig. <3 | |
| Skugga | 2011-01-09 19:24 | |
![]() | Haha, Daggproppe, jag har ofta undrat om lika många skulle ha fiske som fritidsintresse om fiskar hade en röst? | |
| GranitGert - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:25 | |
![]() | Challe_B Du har fördömt inte bara i denna tråden, men även i andra. Köttätare är äckliga, det äcklar dig, djur är inte mat etc Så.. V, jog on. Ja syrran, du kommer ju inte med något konkret ändå. Du måste känna dig väldigt träffad. | |
| Skugga | 2011-01-09 19:25 | |
![]() | löä: Läste du mitt inlägg? Det är inte så självklart att vegetarisk kost är miljövänligare... | |
| Daggdroppe | 2011-01-09 19:27 | |
![]() | Skugga, yeah :P | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:27 | |
![]() | "Djur är inte mat"= Fördöma alla som äter kött? Okej Vilka trådar syftar du på? | |
| ThaJazzi | 2011-01-09 19:27 | |
![]() | Men vad är problemet? Det finns ett ord, RESPEKT. Jag tror majoriteten av människor har missat betydelsen i det ordet. Att säga att vegetarianer/veganer är störda eller liknande (nu har ingen HÄR sagt precis så) hör inte till respekt. De gör inget fel genom att välja bort kött. Att säga att kött är likdelar som låter så oerhört hör inte heller till respekt. Även om man tycker det kan man uttrycka sig annorlunda! Och det kvittar vilket som är bäst i miljösyn, egentligen. Det är inget argument för att vara vegetarian/vegan. MEN det finns argument för det. Riktigt många faktiskt. Men viktigast av allt är den där jäkla balansen här på jorden. Den fungerar!! Det behövs de som äter kött och det behövs dem som inte äter kött. Om alla tar och blir vegetarianer/veganer så har vi överflödigt med djur på jorden och alldeles för lite spannmål. Om det sen i raka motsatsen vore att alla åt kött, då skulle det bli för lite djur och människor skulle skjuta alldeles för många älgar och "vetenskapsmän" skulle experimentera till förbannelsen så att vi till slut hade djur som blev redo för slakt efter en vecka. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:31 | |
![]() | Att det äts för mycket kött i västvärlden kan vi ju alla komma överens om iaf. | |
| GranitGert - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:31 | |
![]() | Challe, ganska snyggt det du gjorde där. Men du ignorerade att jag citerade att du har sagt att köttätare äcklar dig. Tyvärr kan jag inte länka till dom, men om man har hängt med så vet man vad du tycker. Och jag kan säga att bristen på kött har gett Lillsyrran Tjernobylnacke. Eftersom hon inte klarar av att komma med något konkret. | |
| GranitGert - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:31 | |
![]() | Challe, nej, det äts inte tillräckligt. Djuren behandlas illa, men det äts inte för mycket kött. Övervikten bland människorna är ett bevis för det. | |
| löä | 2011-01-09 19:32 | |
![]() | Skugga: Inget är svart eller vitt men köttindustrin kräver väldigt mycket mer resurser än växtindustrin www.naturochmiljo.fi...-4 815.html | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:37 | |
![]() | GranitGert Va *?* Vadå konkret? Det är inga små krav du ställer på oss. :/ Så du menar på att det inte skulle räcka gott och väl med att bara finnas till? Måste vi prestera också? Dåå kan jag bara tala om för dig, StenhårdaGranitGert, att sånt sysslar inte vi veganer med. *ruskar energiskt på huvudet* - Möjligtvis kan vi ger oss på en å annan minkfarm, halvhjärtat, så där i förbigående, men det är också allt. I övrigt så går vi bara å flummar och drömmer. Det ÄR så livet SKA levas förstår du. Vill du att jag ska sända över en handbok? "Tio gyllene råd för överlevnad i denna hårda värld". | |
| GranitGert - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:40 | |
![]() | Jadu lills, du saknar.. mycket. Du skojar om den bilden folk har om vegetarianer.. och jag bryr mig inte. Du försvarar din livsstil när du inte behöver försvara den. | |
| Mouche - Administratör | 2011-01-09 19:42 | |
![]() | Från och med nu så undviker vi personliga påhopp tycker jag. Var och en må väl för jisse namn få bestämma själv, utan att för den skull bli utsatt för såväl spott som spe, vad han/hon vill äta. Själv njuter jag av en härlig fläskstek eller liknande maträtt och se det tänker jag då inte alls be om ursäkt för. Mina bästa vänner är vegetarianer och de äter det de vill, utan att jag lägger mig i. Ömsesidig respekt är vad det är frågan om alltså. Diskutera gärna, argumentera för just er åsikt och ge relevanta underlag för det som sägs. DÅ kan vi kalla detta en debatt sen =) Mouche | |
| Tommy 1979 | 2011-01-09 19:44 | |
![]() | Men herregud! Låt folk äta vad de vill, vad fan har ni med andra människors matvanor att göra? | |
| Tommy 1979 | 2011-01-09 19:59 | |
![]() | Det är verkligen tragiskt att så många här saknar förmågan att uttrycka sig på ett sakligt och konstruktivt sätt, utan i stället ser sig nödsakade att hemfalla åt personliga påhopp och en ton som inte kan beskrivas som annat än hånfull och nedlåtande. Kan man inte skriva ett inlägg utan att använda sig av dylika knep kanske man inte har så mycket att säga från början? | |
| Mouche - Administratör | 2011-01-09 20:19 | |
![]() | Mot bättre vetande öppnar jag den här tråden igen. Gör mig inte besviken så är ni snälla. Mouche | |
| Pocaloca | 2011-01-09 20:31 | |
![]() | jag gillar kött....fisk....grönt.... =) | |