Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2011-01-24 21:31 | |
![]() | Akegata: nä, jag tänkte inte på det. Tänkte mer på den åldern då ungen kan ha nappflaska. Vad jag vill ha sagt är att jag tycker det är rätt vidrigt med offentlig ammning. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:32 | |
![]() | HADE det varit så att män ammade hade det självklart varit okej. Kvinnor är små kuttersmycken. | |
| henrik_l | 2011-01-24 21:32 | |
![]() | Tvålis: i MÅNGA fall är det en stor prestige. Tro mig. | |
| Akegata | 2011-01-24 21:33 | |
![]() | Jag tror inte riktigt åldern då ungen kan ha nappflaska är relevant i en amningsdiskussion.. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:33 | |
![]() | henrik: Blir du stött av urringningar också eller handlar det om själva matandet? | |
| henrik_l | 2011-01-24 21:35 | |
![]() | Delicious: Tja det beror på om dom visar hela brösten. Nejtack till det vid matbordet. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:36 | |
![]() | Varför skulle vi tro dig? Har du någon statistik som visar det? Du har inte tänkt tanken att det kan vara så att kvinnor idag faktiskt förvärvsarbetar och även när de är barnlediga från sitt jobb gör mer än sitter hemma och väntar på en man? Vi lever på 2000-talet.... Men jag har en fråga till dig! Kanske tar du illa upp; om du verkligen varit seriös i tråden så gör du väl det. Jag tar risken ändå: Inte menar du på allvar det du skrivit i diskussionen? Visst vill du bara provocera? | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:37 | |
![]() | Mitt senaste inlägg var alltså ett svar till henrik_l:s som började med: "Tvålis: i MÅNGA fall är det en stor prestige. Tro mig." | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:38 | |
![]() | t3.gstatic.com/image...Be uqpTuYge VARNING FÖR STARKA BILDER! (not) | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:39 | |
![]() | Ska vi hårdra ditt tänk lite henrik så kan jag ju heller inte som ammande mamma ( inte för att jag är det själv längre) bjuda hem folk på middag så länge jag ammar, för gud förbjude att nån annan får se en ynka liten bit av ett bröst.Vad ska då nyblivna mammor göra tycker du? Ponera att jag är hon är ute och handlar (jo, det finns såna som måste göra det ibland) och barnet blir hysteriskt hungrig? Ska hon då smyga in på en toalett? Skulle du vilja sitta där med ditt barn i famnen? Och nej, ingen mamma jag har mött hittills ser nån prestige i detta, bara en instinkt att mätta sitt hungriga barn. | |
| henrik_l | 2011-01-24 21:39 | |
![]() | Ahnad: Det är inget jag vet, det är bara något jag är relativt säker på. På den tiden var folk mer pryda än dom är idag. Garanterat. Näe jag vill inte provocera. Det är bara min högst personliga åsikt. Det är vad jag tycker, alla tycker olika saker är motbjudande. Ungefär som att vissa personer tycker smådjur är äckliga. | |
| henrik_l | 2011-01-24 21:40 | |
![]() | yogamamma: dålig jämförelse. Dina gäster vet då att du ska amma (antar jag) och kan då välja om dom vill komma. Dessutom är det ditt egna hem. Du borde få göra vad du vill där. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:41 | |
![]() | "Näe jag vill inte provocera. Det är bara min högst personliga åsikt. Det är vad jag tycker, alla tycker olika saker är motbjudande. Ungefär som att vissa personer tycker smådjur är äckliga." Ok. | |
| Midna79 | 2011-01-24 21:41 | |
![]() | Naturligt - ja, men det är mycket som är naturligt som jag helst slipper se. Givetvis måste man kunna amma sitt barn även om råkar var abland folk, men alla jag känner har löst det där rätt bra utan att vrålexponera tuttarna - så uppenbarligen är problemet inte speciellt svårlöst. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:44 | |
![]() | "Naturligt - ja, men det är mycket som är naturligt som jag helst slipper se." Men varför tjatar ni, flera stycken, så mycket om "naturligt"? Jag har iofs inte läst varenda inlägg i debatten. Är det någon som så att säga från början lagt den infallsvinkeln på den här frågan. Vad som är "naturligt" har ju inte skvatt med diskussionen att göra! | |
| henrik_l | 2011-01-24 21:45 | |
![]() | Självklart går det att lösa det lite smidigare. Man kanske kan ta ett bord i ett hörn istället för mitt i rummet. Och kanske kan välja kläder där man kan skyla över det hela. Vilka vissa här i livet har förstått. Själv löser jag det genom att välja ställen som inte är barnvänliga. | |
| Midna79 | 2011-01-24 21:46 | |
![]() | Ahnad - du kan kanske börja med att läsa TS inlägg, där det tas upp.... | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:46 | |
![]() | Då frågar jag såhär då henric: skulle du tacka nej till en middagsinbjudan om du visste på förhand att en kvinna som ammar skulle komma på samma middag? Nu är vi ju alla olika och störs av olika saker, jag stör mig nog mer på en rapande människa med dåligt bordsskick alternativt en som har druckit för mycket och stör sin omgivning med fyllesnack när jag äter ute än av en diskret ammande kvinna. | |
| Behringer | 2011-01-24 21:46 | |
![]() | Och att vrålexponera tuttarna har väl aldrig nånsin varit ens i närheten av detsamma som att amma. Att amma är inte ens i närheten av att "visa brösten" Det finns folk som tycker homosexuella par är motbjudande. Tycker du att homosexuella därför inte ska visa sig som par, henrik? Av respekt för omgivningen? Kanske inte vsia sig alls? | |
| Midna79 | 2011-01-24 21:47 | |
![]() | Behringer - det har jag iofs sett exempel på (vrålexponerade bröst på restaurang) - dock väljer de flesta kvinnor diskretare alternativ..... | |