Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Träsmak | 2011-01-26 06:42 | |
![]() | Ang. första inlägg: För några veckpr sen kom ju rapport att man äntligen funnit en planet som hade alla förutsättningar för liv. Och inte var det så långt borta heller. | |
| Magnetix | 2011-01-26 11:00 | |
![]() | Anderstg: Det vet jag inte, men sä där rent spontant så skulle jag nog tro det. Ang kristen falang: den enda jag känner till som presenterar en komplett, sammanhängande och för mig meningsfull plan är denna: www.jesukristikyrka.se/ det är också den enda som har en organisation som motsvarar vad Kristus själv etablerade på sin tid. | |
| ANDERStG | 2011-01-26 12:07 | |
![]() | Ja, de fick ju tilläggsinformation på 1800-talet så det är rimligt att de vet mest. | |
| ANDERStG | 2011-01-26 12:07 | |
![]() | Inget illa menat. | |
| FarewellTour - Ej medlem längre | 2011-01-26 12:08 | |
![]() | Anders, vad vet du om univeeeeerse. | |
| Magnetix | 2011-01-26 16:41 | |
![]() | Anderstg: Stämmer bra det, och mer är utlovat senare.. | |
| ANDERStG | 2011-01-26 17:09 | |
![]() | Farewell: Var det en fråga? Kan du specificera? | |
| GranitGert - Ej medlem längre | 2011-01-26 18:07 | |
![]() | Typiskt att en tråd som handlar om rymden tvunget ska förvandlas till något fjantigt som religion. Fuck, man. | |
| perero - Ej medlem längre | 2011-01-27 08:57 | |
![]() | Jag läste tidigare om svaret om flera hundra miljoner galaxer osv, och chanser osv. Jag skulle vilja flika in vad som sagts tex i Jurassic Park..nature finds its way. Kaosteoretikern som yppade det, och det är ju en väldigt aspekt att ta upp, anpassning...dvs anpassa sig till omgiviningen. Råttor är ett bra exempel på det som blir immuna mot ett råttgift efter bara en generation, det är anpassning det. | |
| mats201 | 2011-01-28 15:04 | |
![]() | Vad kommer det sig att över 90% av alla människor har en liknande trosuppfattning som sina föräldrar? Varför blir kristnas barn kristna och muslimers barn muslimer? Om ingen tilläts indoktrinera barn under 20 år med religion skulle all religion dö ut på en generation. | |
| Magnetix | 2011-01-28 16:19 | |
![]() | Nu är det faktiskt så Mats, att det är föräldrars privilegium och tillika skyldighet att undervisa sina barn i det som dom tycker är bra, rätt och nödvändigt för att barnen skall få en bra framtid. Om inte föräldrarna undervisar sina barn så gör någon annan det, och då är det inte säkert att resultatet blir det önskade. Du Mats är EXAKT lika indoktrinerad som vem som helst som är religiös... fast åt andra hållet, och vem är du att bestämma att det ena är indoktrinering och det andra skulle vara något annat? Jag är så trött på alla som förfasar sig över religion och som tror att dom kan och vet så mycket om allting och är så tvärsäkra på att religion är sagor och att religionsutövare är hjärntvättade mm... Det kommer en dag, var lugn för det då ALLA kommer att få böja sina knän och erkänna att Kristus verkligen är den han sa sig vara, och den dagen tror jag att alla som hånar religionen kommer att vara tvärtysta... | |
| remvanrijn | 2011-01-28 16:39 | |
![]() | hur kommer det sig, Mats 201, att sverige så gott som har blivit sekulariserad på 50 år? Föräldrar har väl rätt, kanske rent av plikt, att ge med sig sina barn av de moral och värden som de själva tycker är värdefulla? Jag tror att varje individ under sin mognadsprocess själv klarar ut att bilda sig en uppfattning om hur ens liv ska se ut utifrån det man har fått med sig av uppfostran och intryck man tar in utifrån världen du lever i. | |
| eeistan | 2011-01-28 17:00 | |
![]() | Den som lever får se;/) | |
| ingson | 2011-01-28 17:17 | |
![]() | Det är möjligt Magnetix. Innan dess hinner du nog lära dig skillnaden mellan en vetenskaplig teori och hypotes. (Gubbi är för snäll) | |