Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-19 19:01 | |
![]() | "Så bara för att jag kallar mig för konstnär så får jag hetsa folkgrupper (muslimer)?" Nä, det får du ju inte göra. Men huruvida någon hets har förekommit skall avgöras i domstol, givetvis. Jag är inte så insatt i Vilks konstnärsskap, så jag kan inte avgöra om hans teckningar är olagliga. Men såvitt jag vet har han aldrig blivit fälld i domstol för dem. | |
| GalenaVilska | 2011-02-19 19:19 | |
![]() | Jag har ett litet företag där personalen är min allra största tillgång. De är ansiktet utåt mot mina kunder. Jag skulle göra allt som stod i min makt för att bli av med någon som hade så dåligt omdöme. | |
| lazybee | 2011-02-19 20:34 | |
![]() | Klart det är rätt. Man får stå för sina åsikter och ta konsekvenserna om man väljer att gå ut med dem. | |
| le-lou | 2011-02-19 20:41 | |
![]() | självklart är det värre att skriva nåt liknande på nätet än att säga det i tv-soffan hemma. När man skriver så har man alltid en chans att korrigera och tänka igenom det man skriver, mer än att sitta och fälla spontana och oigenomtänkta saker inom familjen. Det är klart värre att skriva, inget snack om saken. Han var urklantig och visade prov på riktigt dåligt omdöme och det är helt förståeligt att styrelsen inte ville ha kvar karln där. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-02-19 20:43 | |
![]() | PK-eliten löper visst amok igen. Ett sådant citat kunde jag lika gärna dra i fikarummet på jobbet och alla hade skrattat friskt. Skaffa lite humor. Även om han var helt seriös så tycker jag att det var för mycket att sparka honom, men hade de inte givit honom sparken hade de blivit smutskastade av media och det hade skadat deras rykte ännu mer. | |
| le-lou | 2011-02-19 20:44 | |
![]() | hm....yttrandefrihet ja - men vad har yttrandefrihet med detta att göra? Han kan säga precis vad han vill - det får vi alla göra. Men det är inte så säkert att vi då passar in för företaget vi arbetar på och ju högre position man har , speciellt om man är ansiktet utåt, desto mer viktigt blir det att man inte klantar till det. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-19 20:54 | |
![]() | Vi får alla säga vad vi vill, men då får vi vara beredda att betala priset. Priset i detta fall var kicken från jobbet. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-02-19 20:58 | |
![]() | "Ett sådant citat kunde jag lika gärna dra i fikarummet på jobbet och alla hade skrattat friskt. Skaffa lite humor." Jag vet inte vad du jobbar på för ställe. Men något som jag vet är att långtifrån alla - om ens någon - på mitt jobb hade skrattat åt det "skämtet". | |
| Gautama | 2011-02-19 21:01 | |
![]() | Han kanske jobbar på SD:s kansli. Där skulle det säkert uppskattas. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-19 21:05 | |
![]() | Läs klubbens stadgar, jizz, så förstår säkert du med att det som han skrev på fb rimmar jävligt illa. Som någon sa så måste vara tråkigt för de ungar med föräldrar från tex Eritrea att spela där nu. | |
| kajix | 2011-02-19 21:09 | |
![]() | i så fall finns yttrandefrihet i alla länder. priset kan i vissa fall vara döden. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-02-19 21:09 | |
![]() | Nej jag jobbar ej på SD:s kansli... e k:Tror ej de ungarna tar det vidare personligt. De sitter antagligen och skrattar åt det i omklädningsrummet. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-19 21:12 | |
![]() | Tror du verkligen det? Jag ser inget roligt i det alls. Men du kanske heller inte var med på historialektionerna i skolan. | |
| remvanrijn | 2011-02-20 17:07 | |
![]() | Är det ställt -och undersökt- att inte hans FB konto varit kapat ? Nyligen på nyhterna om en del tjejer som utsattes för detta. Var han på lullan & fyllan den dag det dök upp på hans FB , sitter han senare och ber om ursäkt för något han inte alls har skrivit, men tror att han gjort det. Möjligheten finns ju , och då är det inte ställt utom all tvivel att det verkligen ä han som skrev detta. | |