Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 18 579 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-02 10:25 | |
![]() | usch vad läskig. Men okej vi kallar honom tigern. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-02 10:29 | |
![]() | www.metro.co.uk/news...rl ds-first Fascinerande. Det brukar ju annars vara rätt stor skillnad på mäns och kvinnor falanger. www.corbisimages.com...70 9806.jpg | |
| flydet | 2011-03-02 10:45 | |
![]() | Vårt språk och vår kultur har traditionellt två begrepp för könstillhörighet, men de har inte hunnit ikapp verkligheten. Måste vi verkligen vara så låsta vid dessa två extremer, man och kvinna, för att kunna samspela i samhället? Jag tror inte det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-02 10:52 | |
![]() | Lik lite som könet är enbart en estetisk (korrigerbar) sak för den transsexuella, lika lite är den det för den som hypotetiskt hamnar i säng med personen i fråga. Fattar inte hur man kan fördöma dem som ärligt säger att det skulle kännas fel att få veta en sån sak i efterhand. Det tror fan att det skulle få någon slags avgrund att öppna sig. De flesta av oss skulle nog känna sig både äcklade och lurade. En sådan sak tar tid att smälta, kanske framförallt eftersom företeelsen är ovanlig. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-02 11:04 | |
![]() | Om någon lyckades lura mig skulle jag fan bli kär. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-02 11:09 | |
![]() | He he, Larvbrud, jag förstår vad du menar. Jag är kär i den störste bedragaren jag träffat. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-02 11:33 | |
![]() | Haha. Jag är redan lite kär i min 190 cm långa bredaxlade brud med sluttande panna och endast 5 % kroppsfett. | |
| lillakia | 2011-03-02 12:01 | |
![]() | har inte läst hela tråden, men logiskt sett skall ju inte frågan ens behövas ställas... Jag menar visst; det kanske känns som om personen lurar och bedrar för att den inte är den den föddes till, men vems ensak är det? 2011 ska man väl kunna vara den man vill vara utan att omgivningen behöver känna sig kränkt o lurad? Känner en "kille" (numera tjej) som bytte kön. Hon var helt enkelt född i fel kropp! Tänk att själv vara fånge i en kropp som inte känns som din egen? Hade frågan ställt för typ 20-30 år sedan när det ff var chockerande hade jag inte blivit förvånad. mitt svar på frågan det gällde från början ; personen är helt klart den "den vill" vara oavsett kön och onte den den tvunget föddes till.... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-02 12:19 | |
![]() | Låter som min monsieur Munchausen, men han är lite längre. | |
| apbur | 2011-03-02 12:21 | |
![]() | Jag tror de flesta 85-åringar också känner att de är fångade i sin egen kropp. I själen är de 25 men i kroppen 85. Trist, verkligen. Trist att uppleva att man är en katt men när man tittar sig själv i spegeln och ser ut som en människa. Det handlar om mentala problem, man vill inte identifiera sig med den man faktiskt är. Det är alltså inget magiskt som att man föds med fel kön. Det finns ingenting sånt. Kön är något biologiskt, inte något upplevt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-02 12:28 | |
![]() | lillakia: Ingen ifrågasätter väl människors rätt att byta kön eller motiven bakom det valet? Vad som ifrågasätts är rätten att hålla ingreppet hemligt när man inleder en relation med en annan människa. Jag anser att det är både korkat och omoraliskt att inte berätta. | |
| apbur | 2011-03-02 12:42 | |
![]() | Jag ifrågasätter människors rätt att byta kön på skattebetalarnas bekostnad. Man bör få en annan form av behandling om man har ett biologiskt kön som inte går att ifrågasätta. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-02 12:52 | |
![]() | Det verkar smidigast att berätta tidigt. Å andra sidan har man väl själv ansvar för vad man tänder på. | |
| apbur | 2011-03-02 13:04 | |
![]() | Fast om man blir direkt avtänd av att få reda på att den man haft sex med är transsexuell så tänder man ju inte på transsexuella. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-03-02 13:13 | |
![]() | Uppenbarligen gjorde man det en liten stund i alla fall. Jag vet inte, jag har svårt att se hur det kan vara någon annans fel om jag nu får känslor för dem. När blir det den personens fel i så fall? Jag kanske kollat in hen innan hen sett mig :) | |
| slånbär | 2011-03-02 13:17 | |
![]() | Det här handlar vilka rättigheter man faktiskt har i dagens sverige 2011. En del verkar ha åsikter som har stannat kvar nångång på femtitalet. Att vara transsexuell är inte en sjukdom precis lika lite som en persons sexualitet är det. Vi blir alla gamla (dom flesta i alla fall) förr eller senare men alla föds faktiskt inte i fel kropp. Att människor ska behövea lida hela livet när det faktiskt går att korrigera är ju bara onödigt. Det är även onödigt att dra in i debatten vad man tycker ska bekostas av skattemedel för då finns det ju väldigt många andra kategorier som skulle kunna granskas hårdare. Vi har tex betydligt fler rökare som blir sjuka av sitt bruk än vad det finns transsexuella personer, samma gäller viktoperationer i så fall. Att man upplever att man har fel kropp är ju ingenting man har valt själv och som man på egen hand kan göra någonting åt heller. | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-03-02 13:22 | |
![]() | Apbur: när man väl bytt kön är man inte transsexuell, då är man det könet man vedertagit. Så man kan inte tända på transsexuella i den bemärkelsen. Att dessutom uttrycka sig: "Jag ifrågasätter människors rätt att byta kön på skattebetalarnas bekostnad." Det är ju som att ifrågasätta all sjukvård. Vård bedrivs för att skapa välbefinnande hos människan. Ska inte deprimerade få långtidsbehandling? Jag menar, depression är ju bara något upplevt, eller?? Ska inte brutna ben lagas jag menar, man har ju trots allt 2?? Du skriver "Jag tror de flesta 85-åringar också känner att de är fångade i sin egen kropp. I själen är de 25 men i kroppen 85." By the way, många lyfter sig... :P Att människor diskuterar andra människors liv på detta sätt är inte bara absurt, det är tragiskt. Det påvisar bara hur ytterst påverkade folk är av samhällets syn på vad som är normalt, hur vi ska se ut och hur vi ska vara. Det är hemskt att läsa!! | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-03-02 13:23 | |
![]() | Slånbär: håller med dig!! | |
| apbur | 2011-03-02 16:07 | |
![]() | Jag anser inte att det är rätt form av behandling att operera någon som uppenbarligen lider av någon form av identitetsstörning. Jag säger inte att de inte ska få behandling. Jag säger inte heller att dessa personer inte lider. Jag ifrågasätter inte all sjukvård. Jag har varit tydlig med vad jag ifrågasätter. | |
| socker_vadd - Ej medlem längre | 2011-03-02 16:20 | |
![]() | Hur kan en f d kvinna efter könbytesop. få manligt könsorgan? Att man är steril vet jag men kan man ha någon sorts normalt samliv? Har aldrig kommit närmare svaren på dessa frågor än till avd.sköt. på Karolinska och hen heter lustigt nog könsneutralt Connie. Vet ej om det är en man eller kvinna. | |