Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-03-15 00:22
Antal inlägg: 6334

"om otrohet är ett litet snedsteg vad är då ett stort snedsteg???? och om otrohet inte är en anledning att göra slut vad är då en bra anledning???"

Men hallå eller. Det är ju det några av oss försökt säga ett tag nu, att det varierar från förhållande till förhållande. Om du vill göra slut för att din partner har haft sex med någon annan, då är det en bra anledning att göra slut. Om jag inte bryr mig om att min partner ligger runt, då är det ingen anledning att göra slut.

Måns_E2011-03-15 00:22
Antal inlägg: 12028

Malman även det är väl individuellt. Men för mig skulle det vara betydligt värre om "min partner" blev kär i någon annan och gick bakom min rygg utan att jag kände till något, än om hon på fyllan skulle ha hamnat i säng med någon annan och sedan lidit helvetets kval.

malman2011-03-15 00:25
Antal inlägg: 1457

jag citerar bara vad en del andra har skrivit att otrohet är bara ett litet snedsteg, då undrar jag var ett stort snedsteg är för er??

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:27
Antal inlägg: 1188

numsan 2011-03-15 00:08
"pichipichi och strom9030 - nu var det ju iofs så att jag bara använde EXAKT samma retorik som inlägget jag citerade. Men av någon anledning var mitt värre? Väldigt intressant. Jag använde just den retoriken för att påvisa hur löjligt argument det var i det föregående inlägget. Vari ligger skillnaden?"

Skillnaden ligger i att du ber folk knipa. Ingen har däremot sagt att inte _du_ skulle få uttrycka dina åsikter.

"Och pichipichi, det är väl snarare så att jag säger att just mitt sätt att se på det INTE är det nödvändigtvis bästa. Det är ju precis det jag skriver. Att alla vill olika saker och bör få leva som de vill. Inte som någon annan tycker att de ska göra.

Du kanske borde läsa inlägget både en och två gånger till."

Nja, jag förstår inte riktigt mig på dina tankebanor. Har läst dina inlägg en gång till och det var ju som jag såg redan innan att du skriver om det fria sexet i termer "fult och fint" (ingen annan, vad jag nu kunde se som hastigast).
Men skit det samma, vi behöver inte fastna i det där.

strom90302011-03-15 00:28
Antal inlägg: 120

Men pratade vi inte kring den här trådens ursprungliga inlägg? Jag tolkade det helt klart som en helt vanlig mamma+pappa+barn relation där ena parten vänstrar vilket får till följd att konstellationen bryts upp?

Det är den typen av parrelation mina tankar kretsar kring och den typen av relation jag har uttalat mig om.

Måns_E2011-03-15 00:28

Det är jag som har skrivit det, och jag har väl även skrivit "att jag har svårt att förstå"

Jag tycker helt enkelt att det finns större svek.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:31

Måns_E 2011-03-15 00:18

"Det kan väl finnas en miljon anledningar till att man vill ha ett förhållande med någon, det absolut vanligaste torde väl vara att man tycker om varandra?

Jag tycker att det verkar mer tragiskt om man sitter fast i en partelation enbart för att man har sex ihop."

Men är det inte bättre att ha bara fria relationer då? Skippa en fast tvåsamhet helt och hållet då?

numsan2011-03-15 00:31
Antal inlägg: 6327

pichipichi - två personer har vid upprepade tillfällen skrivit att sex "ska vara något fint man bara delar med sin partner".. Det var det jag syftade på.

Och angående "be folk knipa" så var det för mig uppenbart ironiserande, men jag glömde kanske tända ironilampan.

strom90302011-03-15 00:34
Antal inlägg: 120

pichipichi...jag orkar inte ens själv bemöta det där. Det är som vanligt bara. Säger man vad man tycker och kanske råkar ha en åsikt som inte helt verkar överensstämma med den, för ögonblicket förhärskande, så ses man som ett hot och någon ser något i det man skrivit som man själv inte hade en susning om. Det kan trots allt vara lite underhållande. :-)

malman2011-03-15 00:35
Antal inlägg: 1457

jag tycker detta är mycket intressant att vi alla tycker så olika. hoppas bara vi kan fortsätta diskutera som oense vuxna och inte som små barn.

MÅNS_E jag förstår hur du tänker och det är klart du har rätt på ett sätt men men jag personligen ser båda sakerna som stora oförlåtliga misstag.
men jag ska sova nu god natt på er

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-15 00:35
Antal inlägg: 6334

Ja eftersom jag inte skrivit nåt om några snedsteg kan jag inte svara på det där, men jag tycker som Måns att det alla gånger är värre med emotionell otrohet.

Eftersom jag inte skulle kunna tänka mig vara i ett förhållande med någon enbart pga sexet skulle jag inte se fysisk otrohet som ett slags brott mot förhållandets fundament. För mig är kärleken det grundläggande i ett förhållande (nämen, så banbrytande!), så om min partner istället skulle bli kär i någon annan (eller sluta vara kär i mig) så skulle det vara skäl till att avsluta förhållandet.

Måns_E2011-03-15 00:36

Det är det säkert för en och annan, för andra är det inga problem med sex med andra personer men de vill ändå ha tryggheten i ett förhållande.

Varför skall jag som inte ens lever i ett förhållande (vare sig öppet eller stängt) behöva försvara andra myndiga personers val hur de vill ha sina förhållanden strukturerade?

nulltj - Ej medlem längre2011-03-15 00:36
Antal inlägg: 14052

pichipichi 2011-03-15 00:31

Men är det inte bättre att ha bara fria relationer då? Skippa en fast tvåsamhet helt och hållet då?

Är inte det HELT och hållet upp till dom inblandade? Vad har någon annan för intresse och rätt till åsikter om det?

Måns_E2011-03-15 00:38

Jag formulerar mig som en kratta, alltså läggdags.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:39

numsan 2011-03-15 00:31
"pichipichi - två personer har vid upprepade tillfällen skrivit att sex "ska vara något fint man bara delar med sin partner".. Det var det jag syftade på."

OK. Hahha. Då får jag nog också erkänna att även jag tillhör den kategorin. Jag tycker precis så, "sex ska vara något fint man bara delar med sin partner". Precis så vill jag ha det.

nulltj - Ej medlem längre2011-03-15 00:41

Precis lika ok som jag tycker att det är att du vill ha det, tycker jag det är att andra vill ha det annorlunda.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:41

2011-03-15 00:34
strom9030
Ja, det ska gudarna veta, precis så är det många ggr här.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-15 00:42

2011-03-15 00:36
nulltj
Jag frågade Måns_E om hans egen, personliga, uppfattning i frågan.

numsan2011-03-15 00:44
Antal inlägg: 6327

pichipichi - det får du hemskt gärna tycka. Det är en ganska vanlig åsikt. Det är bara det att den varken är "rätt" eller "fel" precis som vilken uppfattning som helst om hur man vill ha sitt sexliv, sina relationer eller leva sitt liv.

Alltså tycker jag precis likadant som vackra nulltj gör, jag var bara tvungen att förtydliga det då inlägget var riktat mot mig.

Nu ska det dock sovas fem kvart i timmen.
Godnatt.

nulltj - Ej medlem längre2011-03-15 00:45

pichipichi 2011-03-15 00:42

Förlåt mitt intrång i diskussionen, då.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?