Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade71
Mobilspel
Pågående18 781

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sfi2011-04-01 16:00
Antal inlägg: 137

Misströsta inte ungdomar. Jag har inte orkat läsa alla inlägg men kan berätta att på den tiden jag hade lust att kyssas offentligt ansågs det provocerande, hur hetrosexuella mina förhållanden än var. Gamla kärringar (sådan som jag själv nu är) tog sig rätten att gå fram och huta åt oss ungdomar. Mobiltelefonen var någonting som bara James Bond hade tillgång till (om ens han). Det tar tid att vänja sig vid det mesta. Så även vid en öppna homosexualteten men mycket har hänt på de senast 30 åren. Finns det någon som nu blir utskälld för en avskedskyss på perrongen?

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-01 16:03
Antal inlägg: 670

Förtydligande: Jag är helt med på linjen att försäkringsbolaget agerat fel, givet vad vi vet. Men inte pga diskriminering utan för att jag sympatiserar med handlingen att slå en mobiltelefon ur handen på någon som filmar en utan lov. Jag förstår att försäkringsbolagen kan avtala om vad som helst, och jag vet inte vad som stod i avtalet, men den obskyra formulering de ger i brevet duger inte.

Men som sagt, jag tror inte det är diskriminering av den enkla anledning att det är otroligt ovanligt att en handläggare på länsförsäkringar på ett närmast patologiskt sätt hatar homosexuella. Jag köper inte Gautamas världsbild att folk i allmänhet går runt och hatar homosexuella känsloyttringar, när sanningen är att de flesta skiter i homosexuella känsloyttringar.

Lyckobaronen2011-04-01 16:06
Antal inlägg: 125

Nej, så menade jag inte heller. Vad jag menade var att han/hon blir angripen offentligt.

Min poäng var att jag tycker att media och hela drevet som följer efter ibland kan vara väldigt snabba att utan att ha säkerställt bakgrunden döma och köra över någon. Det hela är intressant ett par dagar och sen hittar man nästa offer. I väldigt många fall är det inte så svartvitt men det drar över folk som en gräshoppssvärm och hoppar vidare. Jag tycker att det är fascinerande att så många sväljer vad som sägs utan att ifrågasätta det minsta..

Dumblondin - Ej medlem längre2011-04-01 16:13
Antal inlägg: 236

Det kallas medielogik :)

Gautama2011-04-01 16:19
Antal inlägg: 6854

"Jag köper inte Gautamas världsbild att folk i allmänhet går runt och hatar homosexuella känsloyttringar, när sanningen är att de flesta skiter i homosexuella känsloyttringar."

Ehh, det har jag väl ändå inte sagt jaap? Det uttalandet får stå för dig, det är din tolkning.

Tror definitivt inte att de flesta går omkring och hatar, tvärtom så vet jag att det är väldigt mycket mera accepterat idag och att de flesta inte bryr sig. MEN, det finns fortfarande handlingar i samhället som sker utav den enda anledningen att personer har en annan sexuell läggning än heterosexuell. Det är inte acceptabelt. Inte för någon minioritetsgrupp givetvis!
Sen tror inte jag heller att vi kommer nå dithän när vi alla får leva ifred hur vi än är men det är väl inte anledning till att sluta kämpa för allas rätt att vara den man är.

Lyckobaronen2011-04-01 16:19

aa.. Lite som en noshörning.. coola tills man står ivägen =)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-01 16:19
Antal inlägg: 4050

Diskriminering hade det nog varit om homosexuella inte fick samma villkor för försäkring pga att deras livsstil ansågs riskfull.
Hur är det med psykisk sjukdom och diagnoser som ADHD osv? Jag har hört enstaka personer säga att de inte får så bra villkor pga psykiska sjukdomar.

apbur2011-04-01 16:21
Antal inlägg: 9699

Frågan är vilka som är värst? Är det media som inte har några betänkligheter när det gäller att offra enskilda individer för ett scoop, länsförsäkringar som gör allt för att slippa betala ut ersättning till sina kunder eller Sara (hette hon så?) som anklagar en person för att vara homofob som troligtvis inte alls är det?

Bara så vi vet vem/vilka vi gemensamt ska hata.

Gautama2011-04-01 16:23

Hur vet du att han inte är homofob apbur?

Lyckobaronen2011-04-01 16:24

Ja precis! Bestämmer ni så länge så hämtar jag högafflarna och facklorna ;)

Lyckobaronen2011-04-01 16:25

Gautama: Är inte frågan - hur vet du att han/hon är det?

Gautama2011-04-01 16:27

Det vet ja givetvis inte Lyckobaronen. Man får välja om man ska tro på vad den misshandlade kvinnan har sagt. Och jag väljer att tro på det, ser ingen anledning till att hon ska ljuga om det.

Men du och apbur väljer uppenbart att misstro henne.

apbur2011-04-01 16:30

Larvbrud, hade det? Isåfall kan man ju hävda att försäkringsbolagen ägnar sig åt både könsdiskriminering och åldersdiskriminering. Avgifterna grundar ju sig på statistik. Tillhör du en grupp som statistiskt sett belastar försäkringsbolagen mer så får du betala premie därefter. Orättvist? Ja, ungefär för hälften.

Lyckobaronen2011-04-01 16:30

Jag väljer helt och full att inte ta ställning eftersom jag inte har tillräckligt med information.

Skulle jag gissa så tror jag att kvinnan känner sig kränkt, handläggaren handlat i god tro men varit otydlig i sin kommunikation och media ser en chans att "kämpa" för ett lämpligt "offer". Jag vill dock inte idiotförklara någon baserat på den gissningen eftersom den mycket väl kan vara fel...

apbur2011-04-01 16:42

Guatama, i det här sammanhanget är det ju faktiskt ganska ointressant huruvida en handläggare på länsförsäkringar har problem med homosexuella eller inte.

Frågan var ju om kvinnan som blev misshandlad även blev utsatt för diskriminering från länsförsäkringars sida när de tog ett beslut gällande skadeståndet. Så verkar det ju inte varit och det var ju det kvinnan ville mena.

Sen kan väl nån reporter som vill bli av med jobbet faktiskt reda ut det här om handläggaren faktiskt led av homofobi eller inte.

Bob1002011-04-01 16:43
Antal inlägg: 854

Vad hette företaget nu igen? Flänsförfriskningar...Fel förfansförskingring? Ptst- ock pelletrisskollen? Stå upp för din lesbiske broder!

Bob1002011-04-01 16:45
Antal inlägg: 854

Nu tänker ju inte jag åka t-bana i min chockråsa fliströja.

magnusito2011-04-01 17:14
Antal inlägg: 4985

lyckobaronen.
Unna dig att få känna dig riktigt upprörd nångång även om du inte har alla fakta. Det är hälsosamt!

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-01 17:14
Antal inlägg: 4050

Apbur, jag har svårt att tro att något försäkringsbolag skulle våga göra så i alla fall, oavsett vad statistiken säger om homosexuella.

Lyckobaronen2011-04-01 17:19

Haha ok!

Hur fan kan du uppmana till något sånt! Att du förespråkar att jag ska bli upprörd och dumförklara folk utan att veta bakgrunden gör mig rasande!

Du är säkert rasist! ;))

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?