Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:13 | |
![]() | Äh, jag hatar ju bara kulturen oavsett om barn är närvarande eller ej ;) Måns, vi tycker lika, ingen sprit på barnkalas :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:13 | |
![]() | Man kan väl vänta tills de blir myndiga och kan välja kultur menar jag ;) | |
| le-lou | 2011-04-18 11:15 | |
![]() | Måns är min nya hjälte känner jag. Han har ju rätt - ni har fel. Så det så. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:17 | |
![]() | Fast jag måste ändå tillägga att jag faktiskt aldrig hört en snapsvisa IRL :) Mina föräldrar och deras bekanta kunde nog inga. De har alltid sjungit och spelat så fort det varit någon sammankomst (även mormor och morfar). Det som varit skillnaden när det funnits alkohol med i bilden, är att även de som inte kunde ta en enda ren samtalston ens - också prompt skulle sjunga. | |
| le-lou | 2011-04-18 11:17 | |
![]() | just detta med barn i centrum tex - varför är det barn som alltid ska vara i centrum? det hör ihop med den här attityden som jag kräks på i sverige bland alla morsor: SÅ fort du blir en mamma framförallt.. för mammor dömer ju ack så hårt..... så betyder du som vuxen person ingenting. Allt man gör - ska ha med barnets bästa att göra i precis alla lägen. Du är inte viktig, kom ihåg det. Bara barnet. Allt är svart & vitt. Sätter du dig själv före allt annat om så bara för en halvtimme så blir du tamejfan bränd på bål. Ogilla! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:18 | |
![]() | Det var som en enda lång idol-uttagning med andra ord? :) | |
| slo0308 | 2011-04-18 11:19 | |
![]() | Jag förstår inte varför man ska försvara alkoholbruk om det skulle hända något med barnet, med att föräldern kanske inte har körkort osv?! En alkoholpåverkad förälder SER inte barnets behov i samma utsträckning som en nykter och jag är övertygad om att barnet känner sig tryggare med en nykter förälder. www.lvn.se/PageFiles...lk ohol.pdf | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:20 | |
![]() | Le-lou: Har du sett svennemorsan Bettan? Hon känns väl jättesvensk. "just detta med barn i centrum tex - varför är det barn som alltid ska vara i centrum?" För att påskägg är roligare när man är 5 än när man är 50. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:21 | |
![]() | Haha.. det märks att vi kommer från olika kulturer :) Ja, i dina ögon och öron hade det nog påmint om något liknande. För mig var det som sagt bara roligt. Men visst. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:24 | |
![]() | Ja, mina vuxna förebilder var gravallvarliga. Kanske därför de så småningom blev crazy på kroppsegna substanser :) | |
| le-lou | 2011-04-18 11:24 | |
![]() | Bettan är väl minst sagt svart och vit. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:24 | |
![]() | Vi kanske ska förbjuda föräldrar att vara trötta, ta kraftiga mediciner och prata i mobiltelefoner runt sina barn också? | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:29 | |
![]() | Grejen är den att när jag växte upp så var ungarna liksom alltid med. Det var aldrig tal om att lämnas bort till barnvakter eller liknande. Min mamma var hemmafru och pappa arbetade. Vi var liksom alltid hemma oavsett tillställning. Det kanske inte alls är bra? Jag vet inte, men i regel var det ju bara vanlig vardag som det brukar vara. Någon gång ibland var det vuxna som festade till det (men vi var med), ibland var det barnkalas (och vuxna var med). Inget konstigt och främmande i mina ögon. Jag tyckte som sagt det var trivsamt. Men jag kanske bara blev för korkad och obildad för att förstå tveksamheterna i det hela? Jag vet inte som sagt.. jag får leva om min barndom och be dem göra annorlunda så jag kan jämföra. | |
| klasåkerblmo | 2011-04-18 11:30 | |
![]() | Jag tycker verkligen inte att barn under åtta år skall dricka. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:35 | |
![]() | I min generation tycker jag man är väldigt lillgammal om man håller på traditioner som kräftskivor och sånt. Men det beror nog på vilka man umgås med. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:37 | |
![]() | Var inlägget till mig? Jag blandar inte ihop mina föräldrars festligheter med mina egna. Jag har inte sett en kräftskiva sedan barndomen. Den traditionen bröts. Lite synd egentligen. Men eftersom jag är vegetarian så hade det ju mer liknat dillpremiär. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:40 | |
![]() | Jag pratar kanske rakt ut med mig själv. Fantiserar om att mina muslimvänner är här så att vi kan snacka skit om svenska nöjen (de är också rädda för fester där det dricks alkohol). Jag känner mig lite hemsk och dryg nu men vi vet ju alla att jag inte blev mindre obildad än t ex du, Uisge, så det är förhoppningsvis ingen som tar åt sig av mina hårda omdömen. | |
| koksiken | 2011-04-18 11:42 | |
![]() | Här hemma har vi surströmmingsskivor OCH kräftskivor... vad har det med alkohol att göra? Vi brukar ha dessa tillställningar lite som det känns bra, kan vara en måndag kväll, just före arbete. Citronvatten funkar ALLTID! Att man inte ska vara full inför sitt barn, har ingenting med moderskap att göra. Jag tycker att barn har rätt till sina föräldrar. Vid fylla har föräldrarna bytts ut mot aliens i barnens ögon. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:44 | |
![]() | Ja, och så kan man ju alltid ta något glas vin, för då blir man ju inte onykter ... | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:44 | |
![]() | Jag tar inte åt mig i alla fall. Om jag blev obildad så blev jag. Inte mycket att göra åt nu ändå. Lika bra att minnas surströmmingspreimärer med värme när jag ändå inte kan få dem ogjorda :) | |