Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 18 942 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Liltif_Nomad | 2011-06-17 00:58 | |
![]() | Om vi ska prata finlandsfärjor kan vi tala om turistorter med nattliv med.... Ojoj... Tycker synd om de som måste bo och jobba där med dretfulla svenskar dag efter dag! | |
| le-lou | 2011-06-17 01:16 | |
![]() | nu har jag mkt tid och känner mig lite irriterad på att folk är så dubbelskinka och tänker skriva. Det som är ok i ett fall är inte ok i ett annat, det är helt uppenbart när man läser den här tråden - hur tabu det är att klaga på vissa grupper. Kan det ha med att göra att man känner nån som tagit studenten nyss? hm. Gunilla : vilka egna inköp? Du menar langat material? Rätt att supa skallen av sig, det i sf på krogen ju. Jag tvivlar på att studenterna blev packade på folköl el nåt annat svagt, nåt annat är det ju enligt lag inte tillåtet att förtära, dessutom räknas väl flakbilarna som allmän plats? Och javisst Gunilla, ungdomsfylla är ungdomsfylla. Dock med en viss skillnad genom att detta är en organiserad ungdomsfylla av stora mått, vilket också märks mer, speciellt i en mindre stad som vi bor i iaf. Och jämförelsen med färja vet jag inte vad jag säga om, jag bor inte på en Finlandsfärja men däremot om jag hade bott i närheten av uteställen hade jag köpt skrän desto mer, detsamma om jag åker finlandsfärja. Nån skrev - "man kan resa bort den dagen man vet är studenten".... eh var? Har man inte vare sig jobb eller familj så fine men detta är en dag mitt i veckan och en helt vanligt arbetsdag för de flesta människor. Jag förväntade mig att höra partaj ja - men detta var ju def inget partaj, det var ett fylleslag, och som sagt, vi bor ändå rätt centralt och är rätt vana vid fulla människor som knallar förbi då och då, gapar och har sig men detta inatt var så absurt att jag inom ett par minuter drog slutsatsen att påverkade 18-åringar i grupp faktiskt är totalt hjärndöda. Det är faktiskt heller inte musiken på rullande flak som far förbi eller festen i nån kåk som störde, det var ett ekande stentomt flak med dunkande stenhög technomusik i över 1,5 timme runt fyratiden på morgonen, som stod parkerad precis utanför vårt hus som störde mig. TOTALT meningslöst och TOTALT respektlöst. Det är spyorna på vår husvägg och skiten i vår gräsmatta som stör mig och det är den helt meninglösa skadegörelsen som stör mig. Att plocka upp veckans sopor utspridda över gatan utanför här, efter en nedsparkad soptunna är ungefär lika kul som att äta daggmask ur en burk. Vår granne håller garanterat med, som får åka och köpa nya trädgårdsmöbler och stå för kostnaden själv dessutom, för vem tar notan? Ägaren till butiken kom idag och såg bara less ut när han stod och glodde på sitt sönderslagna fönster. Vad är det som är så kul med det? Är detta beteende vanligt förekommande bara för att några människor enbart är fulla? NEJ, det skulle jag inte påstå alls. Ungdomar ihop, i så här stora grupper där spriten släpps fritt och de super sig redlösa från att de kutar ut från trappan till tidig morgon dagen därpå : hetsar på varandra i nån speedad anda och det visar bara natten på, hur snabbt saker och ting spårar ur. Jag tror faktiskt inte att dessa ungdomar var några huliganer egentligen, jag tror helt tvärtom. Twistad gruppdynamik. Hela grejen med att ta studenten känns som att NU tar vi av oss helt förklädet av ansvar och respekt för andra människor och bara super så hårt vi vill och var vi vill för det har vi rätt till! Vi har tagit studenten och är kungar i stan och vi gör precis vad vi vill. Hur svårt är detta att ta in, hur jag menar? Jag förstår inte riktigt vad det är du emotsäger i dina inlägg? Att inte alla studenter gör så här? Nej inte alla gör det. Men tillräckligt många, vi är flera i tråden som upplevt det. Det är trist att traditionen gått åt det här hållet tycker jag och det är märkligt hur hårt man behöver supa för att kunna fira sig själv..även om jag inte vet vad det är som firas.... egentligen? Personligen och lite ot kanske... så känns det smått överdrivet att skrika Fy fan vad vi är bra över..gymnasiet? Bra på .. vad? Man behöver ju inte ens göra nåt mer än att bara gå i skolan för att få studenten här, till skillnad från tex Finland där man faktiskt tar en examen.. Eh. men okej. fira på att ni har sommarlov och sen börjar det som får er att sakna skoltiden :). Ock...nä, jag har bekanta lite överallt i landet och det är def inte alla som upplevt nåt i närheten av det som hände här. I vår lokaltidning blev det dock till en artikel idag, det blev ganska klart att det här inte skedde enbart i vår ände av stan och att fler hade fått problem. Men .... det skulle ju ändå finnas en viss möjligen att 1. jag/de andra här i stan har drömt alltihop el fått nån form av gemensam psykos. eller .....att det helt enkelt faktiskt hände här hos oss men inte hos dig. Det är himla lätt att säga ; " äh, låt de festa och ha kul" när man själv inget sönderslaget har. | |
| le-lou | 2011-06-17 01:24 | |
![]() | www.youtube.com/watc...4m B-AYe6Tk | |
| angie_hell | 2011-06-17 01:44 | |
![]() | Att festa är en sak att inte ha respekt för sina medmänniskor en helt annan. Att dom festar och firar är det nog ingen som missunnar dom. Men att bara för att man tar studenten tro att det är okej att bete sig hur man vill och komma undan med det är ju sjukt. Beteendet som le-lou beskriver finns det ju absolut inga ursäkter för. Har man sönder och vandaliserar andra människor ting så kan man bara hoppas att dom får ta straffet för det också. | |
| Mindymoo | 2011-06-17 04:29 | |
![]() | le-lou, känner för dig. Det låter urjävligt! Jag bor i centrum vid en gata där folk passerar mellan krogarna - piss i porten varje helg, och spyor ibland. Häromåret var det en studentflaksuthyrare som gjorde reklam genom att stå utanför våra fönster med maxvolym, vid 3-4-tiden på natten. (Min storväxte granne och jag fick bort dem med hot om våld. Polisen hinner inte sånt en helgkväll) De tjänar grova pengar på att förstöra hörseln på ungdomar och störa alla andra, det är sjukt! Hög volym skapar aggressioner, det är vetenskapligt bevisat. | |
| Fixie | 2011-06-17 07:48 | |
![]() | le-lou: Jag vet hur det känns! Min tax var lös i trädgården och tog det lugnt i solen. När jag tittar ut genom fönstret ser jag en student BAJSA på min hund!!!! Jag fick ta in stackars Mats och tvätta ren hans bajsiga rygg, och jag såg på hunden att han var otroligt upprörd. Inget TAXAMT läge, om man får vitsa till det mitt i allt elände. När folk bajsar på ens hund, ja då har bägaren banne mig runnit ÖVER!!!! | |
| Yamma | 2011-06-17 08:19 | |
![]() | Le-lou, nu avskyr jag också studenter, men jag tänkte bara ta tillfället i akt att berätta för dig att förolämpning är förbjudet i lag. Så innan du klagar på lagbrytare så kanske du skulle se över din egen bakgård, du kanske bajsar själv på den... | |
| Snoosy | 2011-06-17 08:20 | |
![]() | Det är aldrig okej att skräpa ner. Att man hoppar runt på en lastbil och tjoar ut sin glädje har jag absolut inget emot. Det är en dag det gäller. Kände tom glädje i kroppen då man hörde deras skrik. Att dom skräpar ner är under all kritik. Vi har allemansrätt i Sverige. Den måste bevaras. Och med det menar jag att alla måste ta sitt ansvar. Även då det gäller nedskräpning! | |
| Snoosy | 2011-06-17 08:22 | |
![]() | fixie, hur lyckades någon bajsa på din tax? | |
| Gunilla _ | 2011-06-17 11:01 | |
![]() | le-lou; 1. Vad gäller rätten att supa skallen av som student så skrev jag mer eller mindre exakt som du = fånigt att gnälla då kanske? 2. Att inte alla gör så som du beskriver är ju självklart, men det känns verkligen som att du på fullaste allvar påstår det. Ungefär som att påstå att alla av viss härkomst är si eller så. Tacka fan för att ungdomar tycker "vuxna" är rätt pantade... | |
| le-lou | 2011-06-17 11:14 | |
![]() | Yamma - tack så mycket. Tur att det finns laglydiga medborgare även här på betapet, själv sover du väl med fötterna på huvudkudden. | |
| le-lou | 2011-06-17 11:16 | |
![]() | Gunilla, det är den tolkningen du gör oavsett vad jag skriver så den får du fortsätta med. | |
| Snurransnurr - Ej medlem längre | 2011-06-17 11:19 | |
![]() | Hehe Fixie, stackars lilla taxen Mats. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-17 11:23 | |
![]() | lol snoosy | |
| Mindymoo | 2011-06-17 12:00 | |
![]() | Suck. le-lou berättar om nåt riktigt äckligt och jobbigt som hon har all rätt att vara upprörd över. Och somliga raljerar över detta? Varför inte visa lite empati? | |
| Gunilla _ | 2011-06-17 12:08 | |
![]() | Nja, det var ju inte helt svårt att dra den slutsatsen av "ta studenten = svineri Vad har hänt med studenten nu för tiden?" "De parkerar sina otroligt fula flak i bostadsområden mitt på natten och drar upp volymen till max medan de inte ens är på flaket...utan inne kåkarna:" osv. Hade du beklagat dig över att det, hemma på din gata i stan, varit nånstans mellan 24 och 43 fulla och sviniga studenter så hade jag sannerligen brytt mig noll och ingenting. Förutom beklagat att det var just så. Förresten - förutom att de blev kallade fascister - vad hände egentligen när polisen kom? | |
| Aviator | 2011-06-17 12:11 | |
![]() | En sak jag inte förstår är varför studenten är så viktigt... Det är ju inte så att man får något bra jobb direkt efter studenten (om man inte läser yrkesförberedande eller har en pappa som är VD), utan man måste iaf läsa minst 3-5år till på universitet, högskola idag. Studenten är överskattat. | |
| le-lou | 2011-06-17 12:12 | |
![]() | och du kan inte läsa mer än tre rader in menar du? ärligt talat, jag orkar inte föra diskussionen mer med dig, vet inte vart du vill komma. du verkar mest vara ute efter att förklara att jag har fel i att bli upprörd över det som har hänt. kära Gunilla, du hade säkert slagit dig på knäna och skratta lite åt ungdomarnas tokigheter men det är du det. | |
| le-lou | 2011-06-17 12:13 | |
![]() | för att förtydliga att ja - i vår stad så har studenten urartat till ett rent svineri och inget annat. | |
| le-lou | 2011-06-17 12:16 | |
![]() | och ja Aviator, lite ot men det kan jag hålla med om. Idag kostar det hutlöst mkt pengar att ta studenten med allt som ska med. | |