Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 18 942 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2011-06-22 14:02 | |
![]() | Jag tror det var Per Albin. | |
| meimse | 2011-06-22 14:31 | |
![]() | Åh, jag som ett ögonblick tänkte att det kanske bara berodde på att han fick högre lön än de andra, om han nu fick det. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-06-22 16:39 | |
![]() | "Det finns en knepig inställning som graserar här som är i linje med "What doesn´t kill you make you stronger". Vi ska överhuvudtaget inte tala om strukturer och samhälle längre, bara om att var och en ska kämpa och lyckas man inte så får man skylla sig själv. Berättelserna är oändliga och sker öppet, som vittnen över hur man med tomma händer gick från inget till succe. Jag tror det är en långt pågående process i linje med att vi ska bli passiva och ickekrävande. Den stora massan ska finnas som ett underlag och "fond" som de lyckade kan ta avsats ifrån. " Som trådskapare blir jag nyfiken - var någonstans läser du in detta? För jag håller med dig om att det finns en tendens i vårt samhälle mot ett alltmer individbaserat fokus som på sikt kommer att skada oss. Men vad har detta med den utmärkta läraren Stavros Louca att göra? | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-06-22 16:40 | |
![]() | Det var alltså magnusito som jag citerade. Glömde skriva det. | |
| FinaJuveler - Ej medlem längre | 2011-06-22 16:41 | |
![]() | Avundsjuka? Varför måste det handla just om avundsjuka? Är det inte bra att ifrågasätta saker? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-06-22 17:23 | |
![]() | hur menar du? | |
| Minta | 2011-06-23 13:09 | |
![]() | Inte för att jag vill lägga smolk i glädjebägaren och Stavros är säkert en utmärkt lärare, men AB svarar idag på Stavros öppna brev om att han helt ogrundat anklagats för att ha fuskat: "Aftonbladet svarar direkt Stavros Loucas påstående att Aftonbladet inte har faktakollat och byggt sina uppgifter på en person är fel. Fyra mattelärare larmade om likheterna med elevernas anteckningar på en förberedande lektion inför nationella provet i matematik. De hävdar att flera av anteckningarna är lika eller identiska med provet och särskilt den del som kallas B2. En avundsjuk konspiration? Aftonbladet tog anklagelserna vidare till Skolverket som hänvisade till provkonstruktören som var tydlig i sin uppfattning: den som hållit den förberedande lektionen måste ha fuskat. Rektorerna på Rinkebyskolan och Mikaelskolan bereddes utrymme att berätta att de inte öppnat proven i förväg. Louca fick bemöta samtliga uppgifter." | |