Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1rumlan | 2011-08-01 12:43 | |
![]() | Jag har högskoleutbildning och är snart färdig lärare. Jag har töjt mina båda öron. Och när jag får min första klass ska jag lära mina elever att man är okej precis som man är, oavsett vad andra människor tycker. | |
| slånbär | 2011-08-01 13:29 | |
![]() | Herrejävlar vad mycket fördomar som fick plats i en och samma tråd och så tragiskt många inskränkta människor. TS frågade ju för det första INTE om någon tyckte hon skulle göra en töjning eller ej så varför överhuvudtaget börja tjafsa om det? Vad folk tycker är ju högst personligt och jag måste säga att ge sig på TS på detta sätt som flera i tråden har gjort är nog att betrakta som ett rejält personligt påhopp.Flera har i princip talat om att hon är -white trash, lågutbildad,arbetslös, deprimerad eller med annan psykisk diagnos, och utan något hopp om att få jobb och dessutom blir hon ful. Om inte detta är personligt påhopp så vet jag inte vad som är det? Oavsett vad ni tycker om det så har hon inte frågat om er åsikt utan bett om råd angående själva töjningen. Det var väl samma hallå när vanligt folk började tatuera sig och speciellt då tjejer. Det var både fult och kriminellt och ingen skulle anställa en person med tatueringar. Hur många av er som har ojat er över töjningar är tatuerade? Varenda kärring i landet har ju snart åtmingstone en liten tatuering nånstans. Helt vanligt folk med jobb dessutom!! Det ni!! Min nypensionerade faster gick och tatuerade sig häromåret och ingen tyckte det var konstigt-tvärtom men det är klart allt nytt ger ju moralpanik bland konservativa och hämmade människor. | |
| RKahn | 2011-08-01 13:32 | |
![]() | lägg fördomar åt sidan.. ja har halva kroppen tatuerad och har piercingar.. ja spelar golf och har jobb.. I denna tid så är allt accepterat.. | |
| CrackedActor | 2011-08-01 13:34 | |
![]() | hahaha, tittis inlägg fick mig att vilja töja öronsnibbar! hade inte ens tänkt tanken innan..... | |
| slånbär | 2011-08-01 13:54 | |
![]() | Reagerar även på hur man ser på folk i tråden. Man är tydligen ingenting värd om man är lågutbildad verkar det som när man läser vissa inlägg. Inom hantverkaryrkena så är kroppsutsmyckning av olika slag väldigt vanligt och även om dom inte så ofta har högskoleutbildning så är det en yrkesgrupp som flera av er verkligen skriker efter när rören eller elen pajar. Säger ni till rörmokaren när han kommer att nej tack- jag tar en annan firma för du har ju såna där fula töjninger så du kan säkert ingenting?? Tror inte det. Då lär ni ju få täta era läckande rör med silvertejp för dom flesta hantverkare jag har träffat har antingen tatueringar eller piercingar av olika slag. Många av dom lyssnar dessutom på hårdrock så då är dom väl antagligen helt förtappade. För inom den gruppen kan man ju komma och snacka om kroppsutsmyckningar. I love it!!!! Min son fick sin första tatuering i studentpresent av oss i våras- han har visserligen inte hunnit göra den ännu eftersom han -hör och häpna - har fast jobb trots att han inte har högskoleutbildning (han är just det -rörmokare)men han får nog skynda sig på att göra den för han sticker verkligen ut just nu då han är den enda som inte är tatuerad eller piercad. Det går ju inte -man måste ju passa in. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-01 14:49 | |
![]() | Jag kan tycka att olika kroppssmyckningar kan vara jättefina, men tyvärr krockar dom helt med en del annat jag tror (stenhård) på. Som öronakupunktur exempelvis. Tar man hål någonstans i öronen påverkas meridianerna och därmed olika delar av kroppen. "I den klassiska skriften Nei Ching står skrivet att alla meridianer möts i örat, och att det är samlingspunkten för alla energier." Källa: www.alternativmedici...nk tur.html (för övrigt reserverar jag mig om sidan eftersom jag inte känner till innehållet och har inte heller tid att läsa igenom den) | |
| slånbär | 2011-08-01 15:21 | |
![]() | öhmöhm-vettigt inlägg grundat på något som du tror på. Ingen av dom som har haft invändningar mot detta har haft annat än att dom tycker det är fult och äckligt att komma med och att dom inte skulle anställa en person med uttöjning. TS frågade ju inte efter vad man tycker om det utan råd angående hur man går tillväga för att töja. Men om man tror på tex ovanstående då är det ju en anledning att låta bli. Men gäller det även vanliga hål i öronen? För då går ju dom flesta tjejer och en hel del killar omkring med taskig balans på energierna.......Kanske därför det blir så mycket tjafs:-) | |
| SCullen - Ej medlem längre | 2011-08-01 16:33 | |
![]() | Fan, skärpning nu på er alla som säger att piercing/tatuering eller kroppsmodifiering över lag är fult. Det handlar enbart om en människas personliga smak och stil och inte fan går jag ut på ett forum och hackar på någonting som jag själv inte tycker ser bra ut. Om det inte passar mig och min person så kommer jag inte att ta till mig det. Låt tjejen töja öronen om hon vill UTAN 1000 kommentarer om att det är vidrigt. Hon frågade om tips och rekommendationer om någonting hon redan bestämt sig för att göra och om du inte kan ge en rekommendation gällande det hon vill så håll tyst. Det är jävligt lätt att vara frispråkig i tryggheten bakom en dator... | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-01 16:40 | |
![]() | usch vad fult. sen är jag övertygad om att många inte vet vilka signaler en sån look skickar. inget fel i att informera om det. snarare tvärtom. | |
| slånbär | 2011-08-01 16:52 | |
![]() | Men det är fortfarande inte det TS vill höra!!! Hon har inte frågat vad ni tycker om det-starta en tråd som handlar om vad ni tycker om kroppsutsmyckningar istället för att racka ner på Ts hela tiden. Och det ger kanske negativa signaler till er som inte gillar det men för människor som är lite öppna, orädda och nyfikna inför nya saker så ger det helt andra signaler. Det finns massor av arbetsgivare som faktiskt ser till vad människor har för kunskaper och inte hur dom ser ut. Hellre öppna piercade människor än trångsynta, hämmade och rädda inför allt nytt. | |
| Tjattefackap | 2011-08-01 16:55 | |
![]() | Skulle det bli samma skitkastning om nån startar en tråd om att h*n vill färga håret rött och därför behöver tips på bästa färgprodukt och tillvägagångssätt? Och även om ni tycker att det är fult med töjda öron...vad spelar det er för roll när det handlar om en människa ni inte känner och förmodligen aldrig kommer se? Och vilka signaler det skickar beror väl helt på i vilken krets man rör sig? | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-01 16:57 | |
![]() | Instämmer med slånbär. Håll kränkande påhopp ifrån den här tråden. Lite fakta om kroppskonst och framför allt örontöjning. Läskig bild, örat är ömtåligt för övertöjning och minusgrader: edspiercing.blogspot...-o ver.html | |
| slånbär | 2011-08-01 16:57 | |
![]() | metal-word!! | |
| ANDERStG | 2011-08-01 17:12 | |
![]() | Cool cow t2.gstatic.com/image...q5 cHIKKK8g | |
| slånbär | 2011-08-01 17:14 | |
![]() | anders-relevans till tråden? | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-01 17:16 | |
![]() | hur ska jag klippa av mig nästippen? | |
| slånbär | 2011-08-01 17:21 | |
![]() | Nivån i tråden är ju så låg nu så det är riktigt pinsamt. Jag utgår ifrån att ni som rackar ner på TS och hennes önskning att göra detta inte har en enda tatuering eller hål i öronen för även det räknas som kroppsutsmyckning och var från början också sett med oblida ögon av samhället. Som tur är så går vissa av oss framåt istället för bakåt. | |
| Tjattefackap | 2011-08-01 17:22 | |
![]() | Ring en kirurg och fråga. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-01 17:28 | |
![]() | är kroppsmodifikation alltså per definition en utveckling framåt? om min dotter kommer hem och vill bli kattkvinnan så bör jag skicka henne till en kirurg och inte till en psykiatriker? | |
| Golgatha | 2011-08-01 17:33 | |
![]() | Marika(TS), har du fått svar på dina frågor tycker du? I sådana fall kanske tråden borde stängas, för som det är nu innehåller den åtminstone 80% helt orelevanta inlägg. | |