Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 521

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sigrids mor2011-08-19 12:53
Antal inlägg: 858

Ett tillägg:

Allt jag velat Baraspara har jag mailat också. Hittills har jag inte fått ett enda mailsvar.

nadam2011-08-19 20:38
Antal inlägg: 8

"Jag ringde då Kraft & Kultur som inget kan göra eftersom det finns något elnätslag som gör att dom inte kan häva avtal hur som helst."

Vadå häva avtal? Du har ju inte ingått något avtal, så det finns inget att häva från din sida. Kraft & Kultur kan åtgärda detta och de har också skyldighet att göra det.

"...han berättade att dom får in en bunt med ångrande kunder varenda dag som dom bara byter över - men det kan dom bara göra INNAN ångerrättsvveckorna gått ut."

Det handlar inte om att ångra i ditt fall eftersom du inte har ingått något avtal med Baraspara eller Kraft & Kultur.

Baraspara har lurat Kraft & Kultur och då är det upp till Kraft & Kultur att kontakta Baraspara för att reda ut detta. Det ska inte du behöva göra.

Den du pratade med på Kraft & Kultur kan inte ha förstått vad det handlade om (eller ville inte förstå).

mrperfect2011-08-19 20:43
Antal inlägg: 11437

jag sade upp dem då jag fick bekräftelsemailet

kajix2011-08-19 20:54
Antal inlägg: 7767

använd elen och bestrid fakturorna. gratis el i ett år. nice!

juanco - Ej medlem längre2011-08-20 10:56
Antal inlägg: 706

PRECIS!!!
Bestrid fakturan som kommer.
Som jag sa. Ta en kopia, skicka tbx och häfta på en lapp där du skriver att du bestrider fakturan.
Inga förklaringar ska behövas utan det är upp till kraft och kultur att ta nästa steg då och du kan inte krävas på varken inkasso eller andra avgifter även om dom kan försöka med sådana hot.

Tess 082011-09-13 10:27
Antal inlägg: 18003

Jahapp!!
Blev nyss uppringd av en tjej från Baraspara som menade att min sambo tackat ja till att vara med där. Hon ville ha lite uppgifter av oss... Mitt svar var "Aldrig i hela helvetet att vi är med där!!" och sen sa jag saker som att det inte finns en chans i världen att vi kommer att gå med.
Informerade tjejen om min systers polisanmälan, hur det går till när de byter elbolag osv... Hon hade dag nummer 3 på jobbet och visste nog inte så mycket.
I alla fall kände jag mig lite upprörd när jag sedan ringde manspersonen i min familj och frågade om han verkligen tackat ja till det! Jag tänkte att han vet ju om min systers anmälan osv (min syster är alltså den som startat tråden här, om nu någon inte fattade det).
NEJ DET HADE HAN INTE ALLS!!! Han hade sagt nej!

JÄVLA LÖGNARE!!!

Tess 082011-09-13 10:55

Ringde upp Baraspara nu där det av en SLUMP finns 3 Sofia Andersson av 12 personer och att hon jag pratade med hette Sofia Andersen.... Hahaha!
I alla fall försäkrade jag mig om att vi inte skulle finnas med, vägrade lämna ut något personnummer eller liknade, men sa sambons namn så de kunde plocka bort oss från listan... Hur kom vi in på listan om han sa nej?

Denna Sofia informerade om att de ALLTID har muntliga fullmakter om de gör något och jag kontrade med att syrran sa nej till det och ändå har de bytt elleverantör.

Hon frågade vem jag pratat med och jag svarade ironiskt att hon heter väl Sofia Andersson....
Jag sa att hon jobbat där i tre dagar, att hon inte visste mycket och att om NÅGON säger att de pratat med nån som sa "aldrig i helvetet" så lär det vara henne jag pratat med

Jag fortsatte gå på som en galning och avslutade det hela med att de skulle fylla i med RÖTT att jag är jävligt jobbig och kommer inte att ge mig!! Att jag inte vill ha ett jävla telefonsamtal, mejl eller brev av dom för då kommer jag fortsätta ringa dom :D

Tess 082011-09-13 11:32

Ringde nu mitt elbolag som tyvärr inte kan göra så mycket för att förhindra. Fick lite info om hur jag ska gå tillväga om de fortsätter...

Incidental - Ej medlem längre2011-09-13 11:35
Antal inlägg: 7958

Jösses

nadam2011-09-13 23:46
Antal inlägg: 8

Tess 08: Dags att polisanmäla du också om du inte redan har gjort det eller komplettera tidigare anmälan med denna information. Nu är det ju helt uppenbart att de systematiskt försöker lura folk.

Tess 082011-09-13 23:50

Funderar nästan på den saken... Funderar på att kontakta polisen och höra.

Sigrids mor2011-10-20 17:22
Antal inlägg: 858

Men till slut så.....

Jag har fått en slutfaktura från Kraft & Kultur idag!
HURRA!

-Delika-tess2011-10-20 17:35
Antal inlägg: 1968

Härligt syrran!!
Vi har fortfarande inte fått något mejl, brev eller telefonsamtal av idiotföretaget, så det verkar vara utagerat här också :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?