Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2011-08-20 12:55 | |
![]() | Ovan tycker jag är ett tydligt exempel på tröttsam debatteknik. Om man nu ens kan kalla det för det. Sanningshalten i jaaps påstående är inte ett dugg beroende av vad han själv gör för att förändra världen. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-20 13:12 | |
![]() | haha, öhm tror att hon kan ha olika karaktär än apbur! vilken insikt:) | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-20 13:14 | |
![]() | jag brukar vara försiktig med att tycka när jag vill bli åtrådd. babbliga stridiga kvinnor är det osexigaste som finns. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-20 14:38 | |
![]() | "jpcnrd 2011-08-20 00:22 Antal inlägg: 91 Mina inlägg skall alltså förstås mot besvikelsen över dagens så kallade feminism -- delicious-typer som går runt och ser oförätter och andras skuld utan att reflektera över hur hon -- kollektivt eller individuellt -- kan förändra världen." Skrattar gott. De flesta har tolkat in det som att bara män knäpper kvinnor på näsan. Vilket JAG inte påstått någonstans. Jaap-typer som försöker lägga skulden på Delicious-typer medan de grinar förändrar inte världen särskilt mycket. Du har gjort det till din livsuppgift här på beta att gnälla okonstruktivt på mig efter nästan varje gång jag skriver och kalla mig olika saker. För att jag skriver något här betyder inte att det är så i den stora verkligheten alla andra ser, men jag har rätt till min åsikt. Och när typer som Jaap skriver och försöker trycka ned i försök att tysta ner, ja..det är då man får belägg för vad man funderar på. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-20 14:42 | |
![]() | YJ, Nej frågeställningen kan inte handlar om svennar denna gång eftersom min fundering kom efter att ha läst och hört bla Cissi Wallins åsikter och funderingar till varför "kvinnor är åsiktsrädda" och det var det jag ville ta upp här för att se hur beta-folket kände det. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-20 14:55 | |
![]() | jaap skrev "Dessa kvinnor vill dessvärre bara bekräfta sin ynkedom utan vare sig vilja eller intresse att förbättra för någon. De trivs väl för bra, kan man tänka." Det märkliga är att bara man skriver något om kvinnor och män eller kvinnor vs män så uppfattas det av Vissa som "gnäll" "ynkedom" "bitterhet" "feminist (gärna hårig)" osv.. Du som talar om barnslig retorik. Så länge du slänger ur dig trams är du minst lika barnslig. Dock kan du inte argumentera för din ståndpunkt utan att uttrycka att jag, eller någon annan som tycker som jag, är barnslig, gnällig blablabla. Om du vill se en förändring i andras retorik kanske du ska ändra din egen. Eller trivs du för bra med att bekräfta din ynkedom gentemot andras "barnsliga retorik"? | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-20 15:24 | |
![]() | jaap är klok som vanligt. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-08-20 16:29 | |
![]() | Nu ska jag sticka ut hakan lite... Förmodligen kommer jag att få en del skit för detta, men en flaska riktigt bra cabertet sauvignon gör underverk för självförtroendet :) Antagande 1: Folk är idioter. I alla fall de flesta av oss. Typ 80% minst. Antagande 2: Av populationen "folk" består ca. hälften av kvinnor. Antagande 3: De flesta idioter är förvisso män, men de är inte i en så överväldigande majoritet att jag kan motstå att fastslå följande: Slutsats: De flesta kvinnor är idioter. Jag anser att det är fruktansvärt kontraproduktivt att förminska en kvinnlig idiots åsikt med utgångspunkten att idioten är kvinna. Det leder ofta till att idioten tror att hennes åsik blir förmiskad pga hennes kön, inte för att åsikten är idiotisk. Idiotens sätt att agitera tar från denna stund avstamp i denna inbillade insikt. Och DET mina vänner, är källan till den aversion som många (idioter som icke-idioter) hyser mot feminism. Så! Varsågoda att hoppa på mig :) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-20 16:46 | |
![]() | Jo. Det var väl inte så kontroversiellt? | |
| apbur | 2011-08-20 16:52 | |
![]() | Om minst 80% av oss är idioter betyder det att de flesta kvinnor är idioter hur än fördelningen mellan könen ser ut. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-20 16:52 | |
![]() | Du menar att feminister är en bunt idiotiska kvinnor? | |
| apbur | 2011-08-20 16:57 | |
![]() | Man kanske borde kartlägga vad människor med en IQ 100-110 har kapacitet till att förstå. Det kanske är så att det inte är tillräckligt för att kunna utläsa vad det står i en text eller följa ett logiskt resonemang. Isåfall börjar vi närma oss de där 80 procenten. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-08-20 17:06 | |
![]() | Attans! Här har man levt ett liv i mittfåran i 35 år och när man för en gång skull försöker vara lite kaxig så får man höra att man har rätt... Jag får återgå till det jag är bra på i stället (göra budgetar på skittråkiga saker och planera ännu tråkigare arbetsuppgifter åt unga snygga kollegor som inte har en massa ansvar att ta, nej jag är inte bitter). Delicious: En majoritet, ja. Samtidigt består antifeministerna också av en majoritet av idioter, givet att mitt första antagande är korrekt. Vilket det förmodligen inte är eftersom jag med 80% chans också är en idiot om jag har rätt, vilket skulle innebära att jag förmodligen har fel, för vem kan lita på en idiot? | |
| apbur | 2011-08-20 17:16 | |
![]() | Lite av en idiot är du allt eftersom du tyckte "Antagande 3" var nödvändigt för din slutsats. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-20 17:17 | |
![]() | Så om man inte vill ses som en idiot i dina och de som delar dina åsikters ögon ska man tycka att vårt samhälle är perfekt nu? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-20 17:18 | |
![]() | Det enda kontroversiella skulle väl vara det tredje antagandet, Hinken. Vad baserar du det på, etc? | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-20 17:26 | |
![]() | Läste TS första inlägg igen tycker egentligen att det handlar om nått annat än åsiktsrädsla det handlar om att förminska och förlöjliga kvinnor i diskussion, Och att på ett sånt vis få kvinnan att tystna. Bitte | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-20 17:28 | |
![]() | Ja, därför ingen vill bli kallad idiot, bitter, hårig feminist som inte fått kuk osv. kanske allra minst kvinnor som mest har som uppgift att vara söta. | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-20 17:39 | |
![]() | Tänk att jag i stort sett ALDRIG varit med om det du beskriver, men det är klart allt beror ju på hur man framför sina åsikter och då har jag varit politiker i 20 år, och dessutom feminist. Men så accepterar jag inte härskarteknik vare sig av män eller andra kvinnor, Har med åldern lärt mig stå för mina åsikter på ett klart och tydligt vis, har också lärt mig att med gap, skrik och tårar kommer man ingenstans. Bitte | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-20 17:46 | |
![]() | Jag tror de flesta får vara med om att få idiotiska kommentarer av olika slag men att kvinnor lägger sig lättare för det eller tar illa upp personligen och är försiktiga med att uttrycka åsikter därefter. Jag står också för mina åsikter även om folk kallar mig saker men jag tycker det är onödigt och inte hör till saken när man diskuterar. Sen kan jag självklart själv lägga kommentarer men det kommer mest när andra kallar mig saker. | |