Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-25 17:40 | |
![]() | det är ju ingen slump att ditt kort är svartvitt, Delicious ... hela din värld verkar vara det | |
| y not | 2011-08-25 17:42 | |
![]() | Resurrection, jag uppfattar ts oro över att föräldrarna saknar den förmågan. Är oron berättigad (vilket jag inte kan avgöra här) bör hon anmäla. Är hon osäker bör hon gott prata med soc utan att namnge vem oron gäller. Pedofili är en sexuell dragning till ännu ej könsutvecklade barn. Att tända på tonåringa benämns hebefili och är rätt normalt utan att det för den skull ger någon rätt att förgripa sig på dem. Har han haft sex med henne och blir dömd för det blir han dömd för sexuellt övergrepp mot minderårig. Det är inte pedofili. | |
| Lill-IT | 2011-08-25 17:43 | |
![]() | Hade de haft den förmågan Res.. så hade inte flickan fått klä sig hur utmanande som helst, inte ha en pojkvän sovandes över.. som dessutom är mycket äldre.. eller överdriva med smink. Y not: om man har styrkan och modet att göra en vanlig anmälan så är det jättebra. Men man får räkna med den/de anmäldas vrede. Och den kan ta sig otrevliga uttryck. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-25 17:46 | |
![]() | uppenbarligen var ju morsan upprörd över dotterns beteende, så min gissning är att de tänker ta tag i saken | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-25 17:46 | |
![]() | Då är det väl ingen slump att du stryper en hund på din bild då. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-25 17:48 | |
![]() | geez | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-25 17:48 | |
![]() | vad är det för jävla sjuka människor på det här bygget | |
| lubsan | 2011-08-25 17:51 | |
![]() | Bruden har väl rätt att ha på sig precis vilka kläder hon vill utan att en fördomsfull granne ska kalla henne hora för det? vad är det för fel på människor? om hon skulle bli våldtagen skulle du anmärka på hennes kläder då också eller? Du kan inte anmäla någonting för du vet inte om något brott begåtts dina misstankar håller nog inte i en rättegång. Jätte fint att du bryr dig, men tappade respekten när du kallade henne hora, tror du mer är en sån människa som måste lägga sig i andras liv för ditt egen liv är så pass tråkigt. | |
| y not | 2011-08-25 17:51 | |
![]() | nån som hade en dålig dag | |
| y not | 2011-08-25 17:56 | |
![]() | lubsan det är viktiga poänger du tar upp i ditt inlägg. Får en 13-årig tjej klä sig hur hon vill? (och då menar jag verkligen hur hon vill från fullständigt naken till hel burka) Jag uppfattade inte att ts kallade tjejen för hora utan att hon klädde sig som en, vilket är skillnad men ändå grovt. Hur klär sig en hora? Men visst kan man vara tydligare vilket hon ju också var med mycket kort kjol etc (vilket jag inte finner ovanligt mode idag). | |
| LouLou - Ej medlem längre | 2011-08-25 17:56 | |
![]() | lubsan: Håller med dig! Jag blir nästan mörkrädd när jag tänker på att det finns såna människor som ts därute! Tänk att ha en granne som sitter och spanar in allt man gör och är redo att anmäla om de ser nåt inte de gillar... | |
| plommonkräm | 2011-08-25 18:02 | |
![]() | Jag tycker det är svårt. Om man inte anmäler det och tjejen sedan blir svårt misshandlad, våldtagen, dödad etc så lär ju TS få leva med "Jag anade men gjorde inget". Och det är ju en svår situation. Anmäler hon och allt är okej kan det ju bli känsligt på flera sätt. I sådana här fall kan man ju vara anonym och är det så att tjejen och killen syns tillsammans ute, att det verkligen är så att mamman inte bryr sig om dottern etc så bör ju fler ha sett det och socialen lär ju då kunna se mer. Men jag tycker att om man gör en anmälan ska man också stå för den. Dels för att det ger mer tyngd till anmälan och dels för att inte inte andra felaktigt ska få skulden för att de gjort en anmälan. När det gäller att de skulle ha sex med varandra...Okej, lagen säger ju en del men målsägandens ansvar då? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-25 18:13 | |
![]() | Om ni hade en 13-årig dotter som kom hem med en 18-20åring, hade ni tyckt det var gulligt? Eller en 18-20årig son som kom hem med en 13åring. | |
| Måns_E | 2011-08-25 18:15 | |
![]() | TS har ju absolut inget att gå på. Det är klart att man skall anmäla OM man får vetskap om att någon far illa, men att anmäla på så svaga grunder? Nej det känns mest som byskvaller, tissel och tassel av värsta sort. | |
| Måns_E | 2011-08-25 18:16 | |
![]() | Del, det är väl i så fall något för vårdnadshavaren att tala ut med sin dotter/son om? Inget som grannarna skall frossa i. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-25 18:17 | |
![]() | Anmäla till soc utan att ens prata med föräldern först? Allvarligt? Vad är det för fel på folk. Jaha, grannen sa nåt som mamman "viftade bort", so what? Om du funderar på att anmäla är det du som ska prata med mamman. Som jag ser det har du två alternativ. Antingen har du balls, pratar med mamman/pappan och gör en ny bedömning utefter det, eller så skiter du i det. En anmälan till soc är jävligt allvarlig grej, till skillnad från vad vissa här påstår. Ge föräldrarna en chans åtminstone. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-25 18:18 | |
![]() | Finns vårdnadshavare som inte bryr sig också. Men nej, finns inget särskilt stöd för anmälan i det som ts angett. Jag reagerar bara på att folk tycker det är helt okej med sån åldersskillnad I DEN ÅLDERN i relationer. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-25 18:20 | |
![]() | "Om man inte anmäler det och tjejen sedan blir svårt misshandlad, våldtagen, dödad etc..." Men herregud! *glor med stooora ögon* Snacka om att ni låter fantasin flöda. Fortsätter ni så här så har väl killen snart (de facto!!) sålt tjejen till nån rik olje-shejk, där hon får fungera som hans lilla leksak och vid 18 års ålder mördas hon för att hon inte är intressant längre. Och killen? ja, jo, han fick ju en halv mille för henne (de facto!!) och levde gott - några månader - på dom pengarna. Eller hur?? Lugna ner er vetja! | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-08-25 18:20 | |
![]() | Var det inte så att killen sover över? Varför ska han sova över om de inte har sex? Att ha sex med underårig är ett brott. Alltså är väl det hela ganska klart: polisanmäl. För du är ju uppenbart säker på din sak: han sover över. Inte sant? Varför du skulle vända dig till socialen förstår jag inte alls. Finns det en missbruksproblematik? Vad en ung tjej väljer att klä sig i är vare sig något du har med att göra eller något som föranleder ett ingripande från myndigheter. Hoppas du vet vad du håller på med bara. Min upplevelse är att du har en pågående konflikt med hela familjen och därför retar dig på allt. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-25 18:22 | |
![]() | Det går faktiskt att sova över hos folk utan att ha sex med dom, om man försöker. | |