Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 00:13 | |
![]() | Vill ha en sån t-shirt. Fortfarande. Snorgrön och fin. | |
| le-lou | 2011-08-27 00:14 | |
![]() | KP var en mycket bra tidning. Idag verkar barn vilja bli vuxna så fort som möjligt, jag ser en sorg i det. Usch, jag vill bo i skogen kom jag nyss på. | |
| Snoosy | 2011-08-27 10:35 | |
![]() | crooked, tycker man att den boken okej så accepterar man mobbing. Boken visar att det inte är okej att vara tjock. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-27 10:36 | |
![]() | jag tycker det kan behövas folk har enorma viktproblem i ussa | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-27 10:36 | |
![]() | usa | |
| Snoosy | 2011-08-27 10:38 | |
![]() | promenad, bor vi i usa? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-27 10:40 | |
![]() | Vi bor väl på jorden? Författaren är amerikan. sverige har väl fler tjocka barn idag än för 30 år sedan | |
| Snoosy | 2011-08-27 10:41 | |
![]() | Dom flesta som är barn och överviktiga vill bli smala. Det är deras dröm varje dag. Varför inte göra en bok där det är okej att vara överviktig istället? Om man nu måste göra en bok där någon ställs mot väggen som avvikande. | |
| Snoosy | 2011-08-27 10:44 | |
![]() | promenad, ja det har vi. Och en stor orsak är just problemet som tas upp i boken. Att det inte är okej att vara överviktig. Det blir motsatt effekt. Är man överviktig så mår man dåligt just pga den ytliga värld vi lever i. Och som blivit mer ytlig dom senaste 30 åren. Tröstätandet uppstår mycket just pga denna orsak. | |
| Gunilla _ | 2011-08-27 10:46 | |
![]() | Har inte full koll i tråden och har ju inte läst boken men - står det i den att det inte är okej att vara tjock? Eller är det så att författaren påpekar att det är betydligt nyttigare och bättre att vara icke tjock och medelst text och bild "förvandlar" en överviktig tjej till en smalare, friskare och gladare sådan? (Fö. är min känsla, efter många år i skolan, att det är de redan smala som har överviktsfobi och utvecklar ätstörningar, inte de som är överviktiga och sätts på en bra diet.) | |
| le-lou | 2011-08-27 11:17 | |
![]() | Men Snoosy, tycker du verkligen att det är okej att vara överviktig? Du skulle inte göra något om ditt barn blev överviktig utan bara säga "det är helt okej"? Ska du säga det till alla de som lider av övervikt? Eller tror att man mår bra av att bära på vikt? | |
| Tommy 1979 | 2011-08-27 12:27 | |
![]() | De flesta är nog överens om att det - rent hälsomässigt - inte är någon god idé att vara överviktig. Vad som får varningsklockorna att ringa i det här sammanhanget är bokens budskap, som ett par tidigare skribenter i den här tråden varit inne på. Nämligen att du måste vara smal för att bli framgångsrik och populär. Är du överviktig och mobbas p g a detta: Sucker! Rätt åt dig! Så tolkar i alla fall jag det, och det är ett budskap som jag definitivt inte tycker om. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-27 13:24 | |
![]() | hm,det skumma med föräldrar till tjocka barn,är att dom mörkar det,dom tycker att barnen är lite kraftiga,talade med en kompis som har en handfull tjocka barn hon tycker dom är lite kraftiga och hon var så besviken på BVC,som sagt att dom var tjocka,dom 'är tjocka och dom kommer att få problem,jag sa till henne att dom är inte tjocka, dom är feta och det är ditt fel,och det är bara du som öppnar kylskåpet till dom,att föräldrar skapar livstids problem till sina barn,och gör dom feta med fel kost är en form av misshandel,att det ska hymlas om det,om boken får upp ögonen på feta barn,och dom förstår att dom äter fel,så kan dom själva påverka sina liv som barn,jag har inte sett boken än,men jag tror det kan bli bra | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-27 13:26 | |
![]() | det är ingen nackdel att vara smal,alla duger som dom är,och jag har aldrig stött på tjocka barn som varit populära, | |
| Maja G | 2011-08-27 13:33 | |
![]() | Ibland tror jag inte mina ögon alltså...ttiittii,hoppas du inte menar allvar med vad du skriver för isf blir jag väldigt besviken på dig( | |
| Gautama | 2011-08-27 13:41 | |
![]() | Helt sinnessjuk bok som jag hoppas bojkottas av Sveriges föräldrar. Och ttiittiis uttalandande här över blundar jag för, räknar med att det var ett tillfälligt hjärnsläpp. | |
| pabster1 | 2011-08-27 13:44 | |
![]() | Titti du har helt RÄTT!! En 4 åring som är FET har misskötts av sina föräldrar. Hade själv bekanta med en jätte FET 4 åring där pappan (ej överviktig) tog tag i problemet satte ungen på bättre kost och framförallt kontrollerade mängd mat som ungen satte i sig. Idag är barnet 12 år och efter 6 års ålder var fetman borta. Jag tror det finns fall där barn omhändertagits på grund av misskötsel av den här typen men inte i Sverige. | |
| pabster1 | 2011-08-27 13:45 | |
![]() | Bok ska skrivas för föräldrar med feta barn och inte för barn!! | |
| le-lou | 2011-08-27 13:50 | |
![]() | hm....att skuldbelägga ett enskilt verk som denna bok för ett fenomen som genomsyrar en hel kultur, en hel livsstil är knappast konstruktivt . Granska er själva vettja. | |
| le-lou | 2011-08-27 14:02 | |
![]() | Hur många av oss reagerar om någon säger till ett smalt litet barn att ”du är så tunn, du borde äta mer” men det är helt tabu att man säger till ett överviktigt barn att ”du är så tjock, du borde äta mindre”. Är det ena verkligen värre än det andra? | |