Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Akademiker | 2011-09-12 13:45 | |
![]() | Jag pluggar, men efter räkningar och hyra, cirka 4000;- | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 13:49 | |
![]() | Jag klarar mig =) Och ok, om vi nu ska dissekera min ekonomi så räknar jag in mat i mat, och inget annat. | |
| clinton | 2011-09-12 14:03 | |
![]() | nulltj: du kanske kan lära mig ett och annat, jag lägger nog minst 5000 i månaden på mat, tycker det är viktigt att äta bra och GOTT, men jag småhandlar och impulshandlar mycket. skulle även behöva lära mig äta nyttigare (doch inte nödvändigtvis Anna Skipper -fanatiskt nyttigt) | |
| Malva01 | 2011-09-12 14:04 | |
![]() | Efter mina fasta utgifter 5000 kanske-- man i de fasta utgifterna ingår 6 hästar och några bilar så jag hade kunnat göra något åt det. Dessvärre tror jag man lever upp det man har, men jag hade klarat mig på betydligt mindre | |
| clinton | 2011-09-12 14:06 | |
![]() | (som exempel när jag gick på studiemedel så kunde jag spendera sista pengarna på delikatesser som rökt lax, marinerade oliver och parmaskinka dagarna innan nytt bidrag på ren impuls, sen fick jag leva på morötter i tre dar) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 14:10 | |
![]() | clinton>> Jag tycker det är viktigt att äta bra, annars fungerar jag inte. Men jag är inte så petig med att det ska vara delikatesskäk till vardags, det har jag varken tid eller intresse för. Däremot lägger jag gärna pengar på att gå ut och äta; det är mycket roligare att betala extra för god mat i trevligt sällskap än för dyr mat som man slänger i sig på stående fot eller i förbifarten medan man jobbar. | |
| clinton | 2011-09-12 14:31 | |
![]() | Jag har så jäkla dålig karaktär där, när jag går förbi delikatessdisken på hemköp får dom ha en personalsnubbe som går efter mig med golvmopp och svabbar upp dreglet I shit you not. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 14:49 | |
![]() | Haha | |
| AndoKongo | 2011-09-12 15:48 | |
![]() | 17000 :) gött att bo hos kära mor <3 | |
| Gautama | 2011-09-12 16:12 | |
![]() | Men du betalar väl din mamma något Ando? | |
| Gautama | 2011-09-12 16:14 | |
![]() | Förstår inte vitsen med att leva på kredit? Det måste väl bero på att man lever över sina tillgångar? Varför annars? En lust att betala allt man gör efteråt istället för innan man gör det? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-12 16:18 | |
![]() | Gautama,jag tycker du har helt rätt,det är som att ha ett ellos konto för att det inte finns pengar,och då kostar alla kläder 30% mer | |
| Gautama | 2011-09-12 18:49 | |
![]() | Nja, ett elloskonto kan man inte jämföra det med eftersom det är så hög ränta som du själv skriver. En kredit är mycket lägre ränta vad jag har förstått. Men dock ändå så måste det väl vara bättre att leva av sina intjänade pengar istället för lånade pengar, även om det bara gäller en månad i taget? Har man väl snurrat in i den karusellen verkar det vara svårt att ta sig ur den. Pengarna som kommer in går ju till krediten och så vips så måste man använda krediten igen. Min erfarenhet säger mig att det är ett dåligt sett att försörja sig på. Jag har kompisar som har kört sin ekonomi i botten nu. De sitter med höga lån som ska betala av andra lån?? Men visst en del klarar nog ändå av att hålla det på en rimlig nivå. Men frågan är ändå varför man gör det? | |
| blue_moon | 2011-09-12 19:16 | |
![]() | Inte kredit för allt i världen! Då är det tryggare med ett ekonomiskt försprång, minst en månadslöns buffert. | |
| Alicia_brg - Ej medlem längre | 2011-09-13 16:22 | |
![]() | !inte ett jävla skit kvar | |
| Mindymoo | 2011-09-13 16:39 | |
![]() | Gautama, man sätter sig inte frivilligt i skuldfällan. För mig t ex rasade det mesta på tre år, via sjukdomar, dödsfall i familjen, höga extrautgifter, och ovanpå det arbetslöshet. Så kan det också vara. | |
| Gautama | 2011-09-13 17:08 | |
![]() | Absolut Mindymoo, jag menar inte att man får skylla sig själv. Har själv varit väldigt nära att hamna hos kronofogden en gång när jag fick en kvarskatt och var sjukskriven och ensamstående. Lyckades låna av vänner för att lösa det. Jag menar bara att man ska göra allt för att undvika att hamna i kredit och kontokortsfällan. Jag växte upp med föräldrar som inte hade det så fett, de handlade mycket på kontokort, och hyrköp som det hette på den tiden. Det slutade med att de hade skulder hela tiden att betala på. Kanske därför som jag alltid ser till att betala med pengar det som ska inhandlas och inte med lån. | |
| Gautama | 2011-09-13 17:15 | |
![]() | Det jag tänker mest på är att det idag är så lätt att ta lån. Många ungdomar hamnar i skuldfällan tidigt och har svårt att ta sig ur det. Har flera i min närhet som lånar pengar till resor och dylikt. För mig är det en gåta hur man vill resa för lånade pengar. Sitta och betala i flera år för en vecka i solen?? | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-09-13 17:16 | |
![]() | högst 2000:- och det ska räcka till allt förutom räkningar o hyra då. är arbetslös och har därför 3700:- efter hyra men före räkningar varenda månad. | |
| fluffolita | 2011-09-13 17:28 | |
![]() | 2000 kr kvar - är student... | |