Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Resurrection - Ej medlem längre2011-11-01 01:03
Antal inlägg: 11463

du ska se att så småningom finns det sexualundervisning i alla länder - inklusive de muslimska

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-01 08:49
Antal inlägg: 37631

ingen har kunnat skrivia ett enda ord om varför sex skulle vara tabu,det finns således ingen anledning till varför sex skulle vara tabu eller ?

mjf2011-11-03 23:03
Antal inlägg: 1094

Vi får helt enkelt lära våra kottar att ta hand om sig fysiskt, psykiskt och sexuellt. Att ha sex är finfint, när det känns bra med hela en själv - medräknat att det finns konsekvenser. Dem får vi inte glömma att berätta. Ingen skillnad dock vad gäller kön, eller hur!?

carlmartin - Ej medlem längre2011-11-03 23:12
Antal inlägg: 4590

sexualiseringen av det offentliga rummet måste få ett SLUT!

Popstjärnor utan kläder, utmanande modeller, sexiga politiker, mammor med barnvagn, byxor på kvinnor - jag KLARAR inte mera - jag svettas och måste kväva mina stön så fort jag går utanför en dörr, kan inte ha annat än sarong på benen och har ont i handlederna!

gör sex tabu, snälla

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-04 05:18

kvadruppel lol carlmartin

Mouche - Administratör2011-11-05 08:46
Antal inlägg: 24193

Jag har raderat några inlägg.
Vissa raderades för att de hängde i luften när jag tagit bort de felaktiga.

Nu ska jag göra en sak väldigt klar vad gällande Betapet och dess forum:

Det är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli, tillåtet att häva ur sig rasistiska haranger här i forumet.

Átt kalla andra människor för "drägg" för att de kommer från andra länder, har annan religion och seder är verkligen att gå över gränsen.
Att fegt gömma sig bakom trams som "en kompis till mig sa att..." är om möjligt ännu mer löjligt.
Det är Du, du som skriver det här, som är ansvarig och ingen annan.

Jag kommer att banna personen ifråga om hon någonsin försöker sig på något sådant igen.
Efter det är varje försök att vistas här på Betapet, från den personens sida, att räkna som olaga intrång.

Mouche

y not2011-11-05 10:13
Antal inlägg: 9014

tittii jag har skrivit flera rader om varför sex bör vara tabu, som du inte ens bemödat dig om att bemöta.
Och jag är inte den enda

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-05 16:12

Y not,jag är ganska säker på att tonåringar överlag vet allt om sex,förmodligen mer en dig och mig,och när det gäller tonårs aborter så inte beror det på att dom inte känner till preventivmedel, snarare unga och obetänk samma och kåta, och skiter i det typ det händer inte mig

y not2011-11-05 18:28

och tittiii ...?
på vad sätt bemöter det vad jag skrivit om skälen till att sex bör vara tabu i något avseende?

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-05 18:37

det finns inga skäl,varför vara bakåt strävare ?

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-05 18:39

det är helt omöjligt att sex skulle kuna bli tabu,och dina skäl finns inte

carlmartin - Ej medlem längre2011-11-05 19:14
Antal inlägg: 4590

tabu och tabu - lite blygsel skulle jag gärna se.

cisplatin2011-11-05 19:33
Antal inlägg: 161

IcaPika - för att återgå till din ursprungliga fråga: undrar du om vi tycker att sex ska vara tabu i hela samhället, eller om sexualundervisning i skolan ska vara tabu?

y not2011-11-05 19:47

tittii. Du har alltså inte läst vad jag skrivit. Vad är det då för idé med att diskutera.

Tabunivån har inget med att vara bakåsträvare eller ej. Sex var mycket mer accepterat på 17oo-talet än det är idag. Även 70-talet var fritt sex ett mantra och porr industrin var helt öppen. Så att tala om bakomsträvande bara för att maninte tycfker det är okey att folk går nakna i snabbköpet eller knullar på reastaturangen förstår jag inte.

Förklara istället för mig varför sex ska va lika avdramatiserat som mat eller idrott?

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-06 09:52

y not förklara du varför sex ska vara dramatiserat?och sex och porr hur får du det till samma sak?brukar du ofta se knullande nakna på snabbköpet ?

y not2011-11-06 10:08

du förstår alltså inte innebörden av orden tabu och sex.
Då förstår jag lite bättre hur du resonerar
Tabu är alltså något som är heligt eller förbjudet
Sex, eller snarare sexualitet, handlar om den sexuella driften helt enkelt.

När man gör en sak helig innebär det att man skärmar av den för omgicvningen. Som med sex så innebär det att man har sin sexuella akt i det privata i olika grad gicvetvis. Men det är ingetman går fgram till vem som helst och ber att få idka på den plats man befinner sig. Så visst har porr med sex att göra. Ett exempel så väl som något att göra det lite mindre tabu.
Sen är ju även en hel del sexualitet hos oss behäftat med förbud som ijcest, nekrofili och pedofili tex.

Så jag vidhåller att jag vill ha kvar det heliga privata kring sexualakten och att även viss del av sexualiteten ska vara förbjuden.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?